AlesK
nový člen
- 7
Aktuální zkušenost s elektronickou servisní knížkou (ESK) mě utvrzuje v tom, že je to stejná "komedie" jako knížka papírová. Vypovídající hodnota je totiž přinejmenším diskutabilní. Je to pro mne velké zklamání. ?
Nedávno jsem si nechal zhotovit aktuální výpis ze servisní knížky. Jak se tak probírám obsahem, studuji piktogramy, tak jsem zjistil, že záznamy o výměně brzdové kapaliny jsou nějaké, řekněme, nepřesné. 40.000Km výměna brzdové kapaliny provedena , 80.000Km výměna taky provedena... A pak už nic. Asi tam dali něco, co se už vyměňovat nemusí. ? Hmmm? Další piktogramy jsem zatím raději nestudoval.
Větší "legrace" však je, že přestože chodím s autem každý rok do značkového (...ano, značkového, abych měl jistotu, že vše bude v naprostém pořádku...) servisu na garanční prohlídku , všiml jsem si, že nějak neodpovídá počet návštěv servisů s počtem záznamů v ESK. Ejhle! Chybí rok 2018. Říkám si není problém, člověk se může splést, nebude problém to opravit. Napsal jsem tedy do servisu, kde chybu udělali a požádal o opravu. Odpověď je hodna zveřejnění..."Bohužel opravovat chyby v záznamu můžu pouze 15 dní od uskutečnění záznamu, ne opravovat po skoro 2,5 letech. Kontrola měla proběhnout zavčasu, nejlépe na místě." To mě "trochu" popudilo a zeptal jsem se onoho servisu, jestli si mám kontrolovat i to jestli mi skutečně vyměnili třeba olej v motoru hned na místě nebo opravdu udělali servis brzd? Po pár kilometrech by totiž mohlo být už pozdě... No nic, řekl jsem si. Obrátím se na zastoupení Mazda v ČR. Tam jistě budou mít pochopení. Vždyť dobře ví, že nesprávné údaje v servisní knížce snižuji hodnotu vozu na trhu. Proto taky mají elektronickou aplikaci aby se nic nedalo falšovat a byla jasná (...nad Slunce jasná!) servisní historie, že ano. Opět jsem slušně požádal a zmínil jsem, že se cítím být poškozený. Zde je odpověď: " ... zpětné opravy v Elektronické servisní knížce bohužel opravdu nejsou možné - systém umožňuje zápis pouze během 10-ti dnů po servisní prohlídce. Jde o celoevropské nastavení kvůli možnému falšování údajů. Doporučujeme ponechat si veškeré tištěné doklady k servisním prohlídkám." Tak ten o těch dokladech, co si mám raději nechávat, tak ten je nejlepší!
Jak asi budu vysvětlovat případnému dalšímu majiteli, že některé záznamy v servisní knížce jen zapomněli v servisu udělat? Nikde není uvedeno, že záznamy v servisní knížce nemusí odpovídat skutečnosti a že jediným dokladem prokazujícím provedení garanční prohlídky je faktura. Nebo snad ano? Jednoznačně mi z toho tedy vyplývá jediné - tvrzení výrobce o užitečnosti elektronické servisní knížky je bohužel jen reklamní blábol pro děcka.
Nedávno jsem si nechal zhotovit aktuální výpis ze servisní knížky. Jak se tak probírám obsahem, studuji piktogramy, tak jsem zjistil, že záznamy o výměně brzdové kapaliny jsou nějaké, řekněme, nepřesné. 40.000Km výměna brzdové kapaliny provedena , 80.000Km výměna taky provedena... A pak už nic. Asi tam dali něco, co se už vyměňovat nemusí. ? Hmmm? Další piktogramy jsem zatím raději nestudoval.
Větší "legrace" však je, že přestože chodím s autem každý rok do značkového (...ano, značkového, abych měl jistotu, že vše bude v naprostém pořádku...) servisu na garanční prohlídku , všiml jsem si, že nějak neodpovídá počet návštěv servisů s počtem záznamů v ESK. Ejhle! Chybí rok 2018. Říkám si není problém, člověk se může splést, nebude problém to opravit. Napsal jsem tedy do servisu, kde chybu udělali a požádal o opravu. Odpověď je hodna zveřejnění..."Bohužel opravovat chyby v záznamu můžu pouze 15 dní od uskutečnění záznamu, ne opravovat po skoro 2,5 letech. Kontrola měla proběhnout zavčasu, nejlépe na místě." To mě "trochu" popudilo a zeptal jsem se onoho servisu, jestli si mám kontrolovat i to jestli mi skutečně vyměnili třeba olej v motoru hned na místě nebo opravdu udělali servis brzd? Po pár kilometrech by totiž mohlo být už pozdě... No nic, řekl jsem si. Obrátím se na zastoupení Mazda v ČR. Tam jistě budou mít pochopení. Vždyť dobře ví, že nesprávné údaje v servisní knížce snižuji hodnotu vozu na trhu. Proto taky mají elektronickou aplikaci aby se nic nedalo falšovat a byla jasná (...nad Slunce jasná!) servisní historie, že ano. Opět jsem slušně požádal a zmínil jsem, že se cítím být poškozený. Zde je odpověď: " ... zpětné opravy v Elektronické servisní knížce bohužel opravdu nejsou možné - systém umožňuje zápis pouze během 10-ti dnů po servisní prohlídce. Jde o celoevropské nastavení kvůli možnému falšování údajů. Doporučujeme ponechat si veškeré tištěné doklady k servisním prohlídkám." Tak ten o těch dokladech, co si mám raději nechávat, tak ten je nejlepší!
Jak asi budu vysvětlovat případnému dalšímu majiteli, že některé záznamy v servisní knížce jen zapomněli v servisu udělat? Nikde není uvedeno, že záznamy v servisní knížce nemusí odpovídat skutečnosti a že jediným dokladem prokazujícím provedení garanční prohlídky je faktura. Nebo snad ano? Jednoznačně mi z toho tedy vyplývá jediné - tvrzení výrobce o užitečnosti elektronické servisní knížky je bohužel jen reklamní blábol pro děcka.