• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Elektronická servisní knížka (ESK) - k čemu je dobrá?

AlesK

nový člen
7
Aktuální zkušenost s elektronickou servisní knížkou (ESK) mě utvrzuje v tom, že je to stejná "komedie" jako knížka papírová. Vypovídající hodnota je totiž přinejmenším diskutabilní. Je to pro mne velké zklamání. ?

Nedávno jsem si nechal zhotovit aktuální výpis ze servisní knížky. Jak se tak probírám obsahem, studuji piktogramy, tak jsem zjistil, že záznamy o výměně brzdové kapaliny jsou nějaké, řekněme, nepřesné. 40.000Km výměna brzdové kapaliny provedena , 80.000Km výměna taky provedena... A pak už nic. Asi tam dali něco, co se už vyměňovat nemusí. ? Hmmm? Další piktogramy jsem zatím raději nestudoval.

Větší "legrace" však je, že přestože chodím s autem každý rok do značkového (...ano, značkového, abych měl jistotu, že vše bude v naprostém pořádku...) servisu na garanční prohlídku , všiml jsem si, že nějak neodpovídá počet návštěv servisů s počtem záznamů v ESK. Ejhle! :eek: Chybí rok 2018. Říkám si není problém, člověk se může splést, nebude problém to opravit. Napsal jsem tedy do servisu, kde chybu udělali a požádal o opravu. Odpověď je hodna zveřejnění..."Bohužel opravovat chyby v záznamu můžu pouze 15 dní od uskutečnění záznamu, ne opravovat po skoro 2,5 letech. Kontrola měla proběhnout zavčasu, nejlépe na místě." To mě "trochu" popudilo a zeptal jsem se onoho servisu, jestli si mám kontrolovat i to jestli mi skutečně vyměnili třeba olej v motoru hned na místě nebo opravdu udělali servis brzd? :mad: Po pár kilometrech by totiž mohlo být už pozdě... No nic, řekl jsem si. Obrátím se na zastoupení Mazda v ČR. Tam jistě budou mít pochopení. Vždyť dobře ví, že nesprávné údaje v servisní knížce snižuji hodnotu vozu na trhu. Proto taky mají elektronickou aplikaci aby se nic nedalo falšovat a byla jasná (...nad Slunce jasná!) servisní historie, že ano. Opět jsem slušně požádal a zmínil jsem, že se cítím být poškozený. Zde je odpověď: " ... zpětné opravy v Elektronické servisní knížce bohužel opravdu nejsou možné - systém umožňuje zápis pouze během 10-ti dnů po servisní prohlídce. Jde o celoevropské nastavení kvůli možnému falšování údajů. Doporučujeme ponechat si veškeré tištěné doklady k servisním prohlídkám." Tak ten o těch dokladech, co si mám raději nechávat, tak ten je nejlepší! :)

Jak asi budu vysvětlovat případnému dalšímu majiteli, že některé záznamy v servisní knížce jen zapomněli v servisu udělat? Nikde není uvedeno, že záznamy v servisní knížce nemusí odpovídat skutečnosti a že jediným dokladem prokazujícím provedení garanční prohlídky je faktura. Nebo snad ano? Jednoznačně mi z toho tedy vyplývá jediné - tvrzení výrobce o užitečnosti elektronické servisní knížky je bohužel jen reklamní blábol pro děcka. :(
 
Nevim cos ty osobne cekal od elektronicke servisni knizky (ESK), ale neni to rozhodne reseni na lenost a lajdactvi. Je uplne spravne, ze neni mozne jen tak kdykoli a kymkoli v ni spetne neco opravovat a menit! Prave to je vyhoda vuci papirove servisni knizce, kterou ti kazdej bazarnik vystavi novou. To co popisujes neni problem ESK, nybrz toho konkretniho servisu. A kvalitu servisu ESK opravdu neresi...

Ja treba kdyz absolvuju servisni prohlidku, vzdycky dostanu aktualni vypis cele ESK. Je to sice cim dal tim vetsi hromada papiru, ale vzdycky muzu prubezne a hned na miste skontrolovat, jestli je tam zaneseno vse.

A pokud jde o ty papiry, ty si ja osobne stejne nechavam. Treba jen vypis z mereni brzd na dynamometru ma kolem deseti stran formatu A4 (nebo snad i vice). Jenze vsechny ty detailni informace se do ESK nezapisujou, tam jenom souhrnnej vysledek. Taky z tistenych dokladu vzdycky muzu zjistit jmeno mechanika kterej na mem aute delal, jmeno cloveka kterej delal vyuctovani, ktere zavady a pozadavky sem pri odevzdavani auta nahlasil, atd, atd.
 
Ano, ano. V servisech firmy Mazda bych čekal trochu více než u nějakého "kutila" z garáže, který mi zalepí prorezlou podlahu staré stodvacítky za pivo. Čekám službu na vysoké profesionální úrovni a čekám, že se o moje auto postarají. Očekávám za svoje poctivě vydělané peníze poctivou práci. Nejsem fanda abych si schovával každou účtenku. Nevyznám se v servisních intervalech. Jsem uživatel, který chce auto používat a starost nechat profesionálům. Proto chodím do značkového servisu a nedělám si garanční prohlídky doma ve stodole. Mimochodem, když nemám záznam v servisní knížce, tak si nějaký doklad pořídím, když budu "chtít", ne? Jaký je pak rozdíl oproti papírové servisní knížce?
 
Chápu Váš náhled na autorizované servisy.Mělo by to tak být!Ale v mnoha případech to tak není.Nejlepší z nejlepších prostě nepracují v autorizákách za směšný peníz.Mají svoji živnost,lepší přístup k zákazníkovi a větší zkušenosti. Tu na Klanu jsou taky.
 
Kde bych prosím někoho takového našel? Stačí jen jeden! :) Myslím, že už bych si po všech těch zkušenostech ve značkových servisech zasloužil konečně poznat práci odborníka se "zlatýma rukama".
 
Kde bych prosím někoho takového našel? Stačí jen jeden! :) Myslím, že už bych si po všech těch zkušenostech ve značkových servisech zasloužil konečně poznat práci odborníka se "zlatýma rukama".
Autodufek,Max6,Autopalkovice,stačí?
 
Škoda, že pán neuvedl, který pak servis odvedl tak brilatní práci v zápisech do ESK. To mám nejraději, stěžovat si, jak to ten servis podělal a neuvést jméno. Je to jako reklama na prací prášek, kdy ten v reklamě je vždy lepší než nejmenovaný konkurenční :) Mám dneska asi nějakou rýpavou náladu zase :)
 
Nevím jestli je to v tomto případě třeba. Ikdyž uvedu servis, který za to může, nijak mi to nepomůže. Servisní knížka je "zdupaná" a ani centrála Mazdy se k tomu nijak vřele nepostavila. Je jím to fuk, nejspíš proto, že z toho necítí tučný profit. :) Jak se tomu jen říká? No přece péče o zákazníka! :) Snad budou mít Japonci větší pochopení ...

Autodufek,Max6,Autopalkovice,stačí?
Děkuji moc! Autopalkovice? To je ten servis, kde majitelé Mazd jezdí nechat opravovat co jinde "pos...i", že? Volal jsem tam, na kolenou prosil aby se slitovali, ale nic. :) Zkusím znovu a omrknu i zbylé dva. Jakobych viděl světlo na konci tunelu! :D
 
Ahoj. Ještě jsem úplně nevzdal řešení problému se servisní knížkou. Nepomohl značkový servis, nepomohla oficiální podpora v ČR, tak hledám kontakt (nejlépe e-mail) na Mazda EU nebo Mazda JP. Věděl by někdo? Je zajímavé, že Mazda USA má e-mailový kontakt snadno dostupný. Že by se tady v Evropě něčeho báli?
 
IMO tady jde jen o lenost, protože se o opravu musí myslím žádat Mazda Motor Europe. E-maily jsou vždy příjmení@mazdaeur.com, stačí Google, kdo tomu právě šéfuje, nebo kdo má na starosti aftersales.
 
feedback od mazdy - k pouzivaniu ocele ktora nesplnala specifikacie mazda support sk-cz preverujeme odpoved po 2 mesiacoch, eu zastupenie to iste po 3 mesiacoch a to nevravim pristup na reklamacie napr laku :D s servisom - sa len treba pozriet s akou chutou mechanici robia :D
 
V podstatě to je třeba. Tady si hodnocení servisů transparentně poskytujeme, viz. např. Zkušenosti se servisy. Ty žádáš radu od nás, tak to nejmenší, co pro nás na oplátku můžeš udělat, je zveřejnit informaci o konkrétníms servisu.
Dobře, pakliže na tom trváte. Moje trable se servisní knížkou způsobili pánové od Bošiny. Nejsem si jistý jestli si takto představuje japonské vedení Mazdy péči o zákazníka nebo je to jen "český výklad". Myslím ale, že jde o variantu "B".
 
Back
Top