• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nová Mazda EZ-6 přijíždí na čínský trh, bude se nabízet v elektrické a plug-in hybridní verzi

Je tomu tak týden, co společný podnik Changan Mazda oznámil, že chystá premiéru nového modelu s elektrickým pohonem na blížícím se pekingském autosalonu. Zveřejněný teaser napověděl, že půjde o sedan, a proto se začaly šířit spekulace o příchodu nové generace Mazdy 6. Jenže nakonec je to trochu jinak…

Ano, jde o nástupce Mazdy 6, ale pouze na čínském trhu. Novinka nese označení Mazda EZ-6 a je postavena na stejné platformě EPA1 jako sedan Deepal SL03, který vyrábí čínský partner společného podniku Changan Mazda. Představený model EZ-6, který bude mít s elektrickým pohonem ideální rozložení hmotnosti 50:50, měří na délku 4921 mm, na šířku 1890 mm a na výšku 1485 mm.

mazda_ez-6_79-1024x675.jpg

Bohužel Mazda zatím nezveřejnila podrobné technické parametry, ale čistě elektrická verze s pohonem zadních kol má disponovat dojezdem přibližně 600 km, kdežto plug-in hybridní provedení přes 1000 km. Podíváme-li se na pohonné jednotky výše zmíněného sedanu Deepal SL03, tak ten nabízí baterie o kapacitě 58,9 kWh nebo 66,8 kWh v kombinaci s elektromotorem o výkonu 215 nebo 255 koní. A proč to zmiňuji? Je tu totiž velká pravděpodobnost, že nová Mazda EZ-6 nabídne totožné pohonné jednotky.

I když jde o čínský model, i tady Mazda sází na design Kodo s filozofií Soul of Motion. Na přední části je tak k nepřehlédnutí dynamická mřížka s úzkými LED světlomety. Silueta vozu EZ-6 je velmi podobná sedanu SL03, kde z profilu si nelze nevšimnout výsuvných klik dveří, a pokud jde o záď, za zmínku stojí krátké víko kufru s aktivním spoilerem a designově povedené lampy. Mazda EZ-6 dostala 19palcová litá aero kola a také panoramatickou střechu včetně bezrámových dveří.

mazda_ez-6_50-1024x576.jpg

Interiér má opět mnoho totožných prvků jako SL03, ale je pojat luxusněji a jeho součástí je např. 14,6palcový displej infotainmentu, 10,2palcový displej přístrojového štítu, volant s plochým dnem, na míru vyrobená středová konzole, sada úzkých výdechů ventilace a systém ambientního osvětlení. Pochopitelně ani v EZ-6 nemůžou chybět bezpečnostní a asistenční systémy např. pro zmírnění následků dopravní nehody nebo inteligentní parkovací systém, který lze ovládat hlasem i mimo vozidlo.

Výroba nové Mazdy EZ-6 má odstartovat koncem letošního roku a půjde teprve o třetí elektromobil značky Mazda, přičemž luxusní sedan by se měl prodávat výhradně na čínském trhu.

Zdroj: Mazda, carscoops.com

mazda_ez-6-1024x683.jpg
mazda_ez-6_2-1024x422.jpg
mazda_ez-6_8-1024x981.jpg
mazda_ez-6_79-1024x675.jpg
mazda_ez-6_98-1024x683.jpg
mazda_ez-6_7-1024x628.jpg
mazda_ez-6_60-1024x683.jpg
mazda_ez-6_47-1024x413.jpg
mazda_ez-6_66-1024x576.jpg
mazda_ez-6_28-1024x570.jpg
mazda_ez-6_1-1024x669.jpg
mazda_ez-6_74-1024x683.jpg
mazda_ez-6_3-1024x576.jpg
mazda_ez-6_50-1024x576.jpg
mazda_ez-6_5-1024x555.jpg
mazda_ez-6_93-1024x769.jpg
mazda_ez-6_6-1024x907.jpg
mazda_ez-6_9-1024x576.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Tak jsem na plnokrevnem pocitaci udelal jeste jeden rychlejsi Google (vecer jsem psal narychlo z mobilu jen do Mazda 6 GJ/GL skupiny), a nejen TV-tablet-like beztlacitkovy interier a cast detailu exterieru, ale dokonce i platforma, rozmery, rozvor, tvar auta, ramcove umisteni dveri, ruzny vzdalenosti sem a tam, jsou Changan Qiyuan A07. Ach ti novinari, co zase vubec nedelaji svoji praci, a informuji o tom jako o Mazde, a vesele se vsude rozjizdeji diskuse ctenaru, jak se na to tesi nebo netesi, az to tu bude, v jaky konfiguraci by si to chteli koupit... pritom ani Mazda nikde neuvedla, ze by slo o jejich vyvoj a vyrobu, a spolupraci s Changanem nikde (v puvodnich zpravach) netaji...
 
Back
Top