Je tomu tak týden, co společný podnik Changan Mazda oznámil, že chystá premiéru nového modelu s elektrickým pohonem na blížícím se pekingském autosalonu. Zveřejněný teaser napověděl, že půjde o sedan, a proto se začaly šířit spekulace o příchodu nové generace Mazdy 6. Jenže nakonec je to trochu jinak…
Ano, jde o nástupce Mazdy 6, ale pouze na čínském trhu. Novinka nese označení Mazda EZ-6 a je postavena na stejné platformě EPA1 jako sedan Deepal SL03, který vyrábí čínský partner společného podniku Changan Mazda. Představený model EZ-6, který bude mít s elektrickým pohonem ideální rozložení hmotnosti 50:50, měří na délku 4921 mm, na šířku 1890 mm a na výšku 1485 mm.
Bohužel Mazda zatím nezveřejnila podrobné technické parametry, ale čistě elektrická verze s pohonem zadních kol má disponovat dojezdem přibližně 600 km, kdežto plug-in hybridní provedení přes 1000 km. Podíváme-li se na pohonné jednotky výše zmíněného sedanu Deepal SL03, tak ten nabízí baterie o kapacitě 58,9 kWh nebo 66,8 kWh v kombinaci s elektromotorem o výkonu 215 nebo 255 koní. A proč to zmiňuji? Je tu totiž velká pravděpodobnost, že nová Mazda EZ-6 nabídne totožné pohonné jednotky.
I když jde o čínský model, i tady Mazda sází na design Kodo s filozofií Soul of Motion. Na přední části je tak k nepřehlédnutí dynamická mřížka s úzkými LED světlomety. Silueta vozu EZ-6 je velmi podobná sedanu SL03, kde z profilu si nelze nevšimnout výsuvných klik dveří, a pokud jde o záď, za zmínku stojí krátké víko kufru s aktivním spoilerem a designově povedené lampy. Mazda EZ-6 dostala 19palcová litá aero kola a také panoramatickou střechu včetně bezrámových dveří.
Interiér má opět mnoho totožných prvků jako SL03, ale je pojat luxusněji a jeho součástí je např. 14,6palcový displej infotainmentu, 10,2palcový displej přístrojového štítu, volant s plochým dnem, na míru vyrobená středová konzole, sada úzkých výdechů ventilace a systém ambientního osvětlení. Pochopitelně ani v EZ-6 nemůžou chybět bezpečnostní a asistenční systémy např. pro zmírnění následků dopravní nehody nebo inteligentní parkovací systém, který lze ovládat hlasem i mimo vozidlo.
Výroba nové Mazdy EZ-6 má odstartovat koncem letošního roku a půjde teprve o třetí elektromobil značky Mazda, přičemž luxusní sedan by se měl prodávat výhradně na čínském trhu.
Zdroj: Mazda, carscoops.com
Pokračujte ve čtení...
Ano, jde o nástupce Mazdy 6, ale pouze na čínském trhu. Novinka nese označení Mazda EZ-6 a je postavena na stejné platformě EPA1 jako sedan Deepal SL03, který vyrábí čínský partner společného podniku Changan Mazda. Představený model EZ-6, který bude mít s elektrickým pohonem ideální rozložení hmotnosti 50:50, měří na délku 4921 mm, na šířku 1890 mm a na výšku 1485 mm.
Bohužel Mazda zatím nezveřejnila podrobné technické parametry, ale čistě elektrická verze s pohonem zadních kol má disponovat dojezdem přibližně 600 km, kdežto plug-in hybridní provedení přes 1000 km. Podíváme-li se na pohonné jednotky výše zmíněného sedanu Deepal SL03, tak ten nabízí baterie o kapacitě 58,9 kWh nebo 66,8 kWh v kombinaci s elektromotorem o výkonu 215 nebo 255 koní. A proč to zmiňuji? Je tu totiž velká pravděpodobnost, že nová Mazda EZ-6 nabídne totožné pohonné jednotky.
I když jde o čínský model, i tady Mazda sází na design Kodo s filozofií Soul of Motion. Na přední části je tak k nepřehlédnutí dynamická mřížka s úzkými LED světlomety. Silueta vozu EZ-6 je velmi podobná sedanu SL03, kde z profilu si nelze nevšimnout výsuvných klik dveří, a pokud jde o záď, za zmínku stojí krátké víko kufru s aktivním spoilerem a designově povedené lampy. Mazda EZ-6 dostala 19palcová litá aero kola a také panoramatickou střechu včetně bezrámových dveří.
Interiér má opět mnoho totožných prvků jako SL03, ale je pojat luxusněji a jeho součástí je např. 14,6palcový displej infotainmentu, 10,2palcový displej přístrojového štítu, volant s plochým dnem, na míru vyrobená středová konzole, sada úzkých výdechů ventilace a systém ambientního osvětlení. Pochopitelně ani v EZ-6 nemůžou chybět bezpečnostní a asistenční systémy např. pro zmírnění následků dopravní nehody nebo inteligentní parkovací systém, který lze ovládat hlasem i mimo vozidlo.
Výroba nové Mazdy EZ-6 má odstartovat koncem letošního roku a půjde teprve o třetí elektromobil značky Mazda, přičemž luxusní sedan by se měl prodávat výhradně na čínském trhu.
Zdroj: Mazda, carscoops.com
Pokračujte ve čtení...