Ahoj klubáci,
porozhlížíme se po nové CX-5 r.v. od 2019, AWD, automat - pro ženu. Spíše se zaměřuji na 2.0i, díky kratším trasám (denně cca 40km) a přeci jenom i po menším výkonu (raději). Když nepočítám protikorozní ochranu, která byla u Mazd a všeobecně u Japonců docela tragická, na co se zaměřit? Dočetl jsem se pouze jenom o poddimenzovaném podvozku (ramena, silenbloky?) - jinak si myslím, že obecně platí takový etalon spolehlivosti vykoupen za trochu vyšší spotřebu. Jak toto auto hodnotíte? Jaký kód motoru pro 2.0i byl nejlepší / nejspolehlivější? S Mazdama nemám moc velkou zkušenost, ale vždy se mi líbily, zejména MPSa…. ?
Díky
Hanz
Ja prispeju svou troskou do mlyna tim, ze to auto pro takove ucely doporucim. Presne pro takove pouziti jsem zene koupil pred necelymi tremi roky novou CX-5 (dvoulitr, manual, AWD), a presne v takovem pouziti se naramne osvedcila. Zena si to auto zamilovala, coz se neda rict o trojce, CX-3 nebo sestce (teda tyhle vsechny taky mela/ma rada, ale CX-5 nejvic). Relativne slusny vyhled treba i sikmo vzad, dobra predstava o rozmerech auta, bezpecna vyska nad vetsinu obrubniku, v pripade 17" kol i dostatecna "balonovost", aby neodrela disky. Takze za dva a pul roku nepribyl jediny skrabanec nebo poskozeni. Spolehlivost samozrejme bezchybna, spotreba vcelku unosna, s prihlednutim k tomu, ze je to SUV, benzin, AWD... predpokladam, ze zadna jina znacka na tom pri podobnem vykonu a parametrech nebude lip, nez tech nasich cca 8 - 8.5 litru pri primestskem pouziti. Pri prodeji jsem pod to auto lezl jak ja, tak detailer, a da se rict, ze ani naznak rzi/koroze (vyjimkou spoje vyfuku), i s najezdem 45tkm nulove vule v cemkoliv, proste vsechno jako nove. Verim, ze kdyz tomu 45tkm nic neudela, vydrzi to x-krat tolik.
Krom vyse uvedenho pouziti 1 - 3x tydne (davame dite do skolky jen obcas) jsem s ni za volantem pak odjezdil veskere dovolene po cele Evrope, na coz byla taky skvela. Na dlouhe trasy se s trochou snahy o ekologictejsi jizdu dalo jezdit do 7 - 7.5.
Doporucil bych klidne zvazit nejnizsi vybavy, v modelovem roce 2019 uz tam bylo skoro vsechno dulezity od vybavy Challenge - vsichni asistenti vc. slepeho uhlu a pricneho provozu za autem, nouzovy brzdeni i s detekci chodcu/kol, Androdi Auto / CarPlay, tempomat... jediny, co nam parkrat v roce chybelo, bylo vyhrivani sedacek. Ale ten Mazdacky typ textilu se aspon vcelku rychle ohreje od zadnice a zad, takze nijak zasadne nas to nestvalo.
Razeni manualu je u Mazdy super, ale samozrejme pokud jsou penize na automat, i moje zena by radsi automat

. Kazdopadne to zrovna nema zadny zaludny zprevodovani nebo tezkou spojku, motor si sam pridava pri rozjezdu bez plynu, v kopci se to samo pridrzi, aby se dalo rozjet bez rucky, proste se s tim i nevyjezdenemu ridici jezdi a radi prijemne.
Takze za me jeden palec nahoru, a druhy palec drzim, at si vyberete nejaky dobry kus.