Zdravím Mazdaři,
trápí mne cvakání motoru, které trvá zhruba 30s od startu. Pak zmizí a již se nevrátí. Auto má najeto 160 tis km, a tak jsem se rozhodl zkontrolovat ventilové vůle, zdali by za tím nemohly stát. Servisní manuál tvrdí, že se vůle mají pohybovat v rozpětí 0,27 mm - 0,33 mm (nominál 0,30 mm). Naměřil jsem na všech ventilech 0,34 mm - 0,36 mm (čekal jsem, že vyšší budou na straně výfuku ale dá se říct, že tam není moc rozdíl). No a teď otázka co dál:
Našel jsem si soupisku zdvihátek (hrníčků) s jejich tloušťkami. V Auto Kelly je dohledám, bohužel stojí cca 850 Kč jedno (čili 13 tis za všechny). Ta cena je, předpokládám, bez nějaké větší marže, jelikož OEM díly tam mají za stejné ceny jako u dealera (ozkoušeno na vlastní kůži, sice na jiné značce). Otázky na vás, bez ironie větší profíky než já:
1) Jsou ty naměřené vůle dostatečně vysoké, aby stály za popisovaným cvakáním?
2) Neexistuje nějaké druhovýroba zdvihátek (prohledal jsem co šlo, bohužel nic jsem nenašel)?
3) Nemám se na to vykašlat, jezdit dokud to jede a pak dat jiný motor (pravděpodobně i za méně peněz, než všech 16 zdvihátek)? - tohle zrovna není varianta, ke které bych se klonil.
Jedná se o Mazdu 2 s motorem 1.5. Vím, měl jsem to zařadit do kategorie Mazda 2, ale ten motor je de facto stejný jako 1.6 z trojky. Jestli to ale i tak vadí, omlouvám se, smažu to ... řekl jsem si, že tady to uvidí více lidí. Jinak vím, že bych to mohl dát do servisu, ale rád se v tom hrabu sám. Zkontroloval jsem i akutátor VVT podle příručky, ten by měl být v pořádku.
Děkuji Vám předem za odpovědi.
trápí mne cvakání motoru, které trvá zhruba 30s od startu. Pak zmizí a již se nevrátí. Auto má najeto 160 tis km, a tak jsem se rozhodl zkontrolovat ventilové vůle, zdali by za tím nemohly stát. Servisní manuál tvrdí, že se vůle mají pohybovat v rozpětí 0,27 mm - 0,33 mm (nominál 0,30 mm). Naměřil jsem na všech ventilech 0,34 mm - 0,36 mm (čekal jsem, že vyšší budou na straně výfuku ale dá se říct, že tam není moc rozdíl). No a teď otázka co dál:
Našel jsem si soupisku zdvihátek (hrníčků) s jejich tloušťkami. V Auto Kelly je dohledám, bohužel stojí cca 850 Kč jedno (čili 13 tis za všechny). Ta cena je, předpokládám, bez nějaké větší marže, jelikož OEM díly tam mají za stejné ceny jako u dealera (ozkoušeno na vlastní kůži, sice na jiné značce). Otázky na vás, bez ironie větší profíky než já:
1) Jsou ty naměřené vůle dostatečně vysoké, aby stály za popisovaným cvakáním?
2) Neexistuje nějaké druhovýroba zdvihátek (prohledal jsem co šlo, bohužel nic jsem nenašel)?
3) Nemám se na to vykašlat, jezdit dokud to jede a pak dat jiný motor (pravděpodobně i za méně peněz, než všech 16 zdvihátek)? - tohle zrovna není varianta, ke které bych se klonil.
Jedná se o Mazdu 2 s motorem 1.5. Vím, měl jsem to zařadit do kategorie Mazda 2, ale ten motor je de facto stejný jako 1.6 z trojky. Jestli to ale i tak vadí, omlouvám se, smažu to ... řekl jsem si, že tady to uvidí více lidí. Jinak vím, že bych to mohl dát do servisu, ale rád se v tom hrabu sám. Zkontroloval jsem i akutátor VVT podle příručky, ten by měl být v pořádku.
Děkuji Vám předem za odpovědi.