• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor 1.3/1.5/1.6 Ventilové vůle - cvakání

Vector

nový člen
2
Zdravím Mazdaři,

trápí mne cvakání motoru, které trvá zhruba 30s od startu. Pak zmizí a již se nevrátí. Auto má najeto 160 tis km, a tak jsem se rozhodl zkontrolovat ventilové vůle, zdali by za tím nemohly stát. Servisní manuál tvrdí, že se vůle mají pohybovat v rozpětí 0,27 mm - 0,33 mm (nominál 0,30 mm). Naměřil jsem na všech ventilech 0,34 mm - 0,36 mm (čekal jsem, že vyšší budou na straně výfuku ale dá se říct, že tam není moc rozdíl). No a teď otázka co dál:

Našel jsem si soupisku zdvihátek (hrníčků) s jejich tloušťkami. V Auto Kelly je dohledám, bohužel stojí cca 850 Kč jedno (čili 13 tis za všechny). Ta cena je, předpokládám, bez nějaké větší marže, jelikož OEM díly tam mají za stejné ceny jako u dealera (ozkoušeno na vlastní kůži, sice na jiné značce). Otázky na vás, bez ironie větší profíky než já:

1) Jsou ty naměřené vůle dostatečně vysoké, aby stály za popisovaným cvakáním?
2) Neexistuje nějaké druhovýroba zdvihátek (prohledal jsem co šlo, bohužel nic jsem nenašel)?
3) Nemám se na to vykašlat, jezdit dokud to jede a pak dat jiný motor (pravděpodobně i za méně peněz, než všech 16 zdvihátek)? - tohle zrovna není varianta, ke které bych se klonil.

Jedná se o Mazdu 2 s motorem 1.5. Vím, měl jsem to zařadit do kategorie Mazda 2, ale ten motor je de facto stejný jako 1.6 z trojky. Jestli to ale i tak vadí, omlouvám se, smažu to ... řekl jsem si, že tady to uvidí více lidí. Jinak vím, že bych to mohl dát do servisu, ale rád se v tom hrabu sám. Zkontroloval jsem i akutátor VVT podle příručky, ten by měl být v pořádku.

Děkuji Vám předem za odpovědi.
 
1), 3) ti neporadím, ale ak budeš riešiť nakoniec tie zdvihátka, tak sa opýtaj priamo v Mazde. Na jeseň ma na moje 2.5 MZR vyšli 18€+DPH, čo je stále menej ako 850 v AutoKelly. Prípadne pozri Amayama ak ťa netlačí čas..
U mňa bolo potrebné vymeniť 7 zdvihátok a cvakanie sa utíšilo. Ale to, že aké vôle tam boli vedel iba môj mechanik. Vraj boli trošku "rozhádzané".
 
Díky, za odpovědi. To s tím olejem jsem si říkal taky, ale při výměně jsem dal Valvoline MaxliFe 5W-40 a nijak se to nezlepšilo. Pod ventilovým víkem je to celkem čisté, žádné úsady, čili minulá (první) majitelka ty výměny dělala očividně pravidelně (taky Valvoline).

Pokud bych se rozhodl je eventuálně měnit, doporučili byste udělat i řetěz? Já bych se osobně do toho nerad pouštěl - 160 tis km mi přijde na řetěz dost málo, a tento by neměl být problematický jako např. ty na VW TSi kdysi. Bohužel na stav napnutí napínáku se bez sejmutí krytu řetězu nepodívám.

Díky!
 
Pozri, u mňa bola rozvodová reťaz pred smrťou pri 130k km. Ešte nehrkotala, ale bola to otázka času. Ja som vtedy servisákovi zobral auto na kontrolu vôle ventilov a skončilo to aj výmenou rozvodov. Nielenže sa mi motor stíšil, ale skončilo kovové cinkanie vo vyšších otáčkach a jemné trhnutie pri plynulej akcelerácii cez 3500ot. Peňaženka zaplakala, ale auto si odvtedy pradie.
 
Back
Top