• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor 2.5 L5 - plecho-kovové cinknutí 2900-2950 ot/min

Martin Kryštof

nový člen
Podporovatel MazdaKlanu Ověřený uživatel MazdaKlanu
28
Ahoj, prosím o radu. Na mém 2,5 GH při plném plynu na 2q a 3q přesně v 2900rpm něco jakoby cinkne z pravé přední strany. To samé se opakuje při 3500rpm, opakuje se vždy při stejných otáčkách. Mám podezření na časování (S-VT- nevím co se může na tomto pokazit), nebo OCV. Jinak auto jezdí bez problému- spotřeba v pohodě- žádná signálka- dnes to ještě hodím na diag.


Prosím o rady :) Pokud je zde již vlákno prosím odkaz, ale jelikož jsem ho nenašel, tak jsem založil nové. Díky!


upload_2020-7-16_13-36-19.png
upload_2020-7-16_13-36-46.png


EDIT: http://australiancar.reviews/L5-VE-engine.php
 
S-VT spíná někde okolo 4500ot. Při cca 3800 se tuším přestavují klapky víření VIS, ale to je vše plast
 
S-VT spíná někde okolo 4500ot. Při cca 3800 se tuším přestavují klapky víření VIS, ale to je vše plast
Jojo, vůbec netuším co to je. Tak snad zjistí v servisu ve čtvrtek. Nejvíce mě zaráží ta pravá strana ze které se to ozývá. Jinak na diag. samozřejmě nic není. Každopádně je to pod plným plynem vždy ve stejných RPM a z pravé strany (chápej u spolujezdce) :D
 
Pokud je to pod plným taknse možná vypne klima pri zátěži pokud ji máš zaplou
 
Nene, vše off (a/c, radio,...)

Ale jelikož to jde opravdu z pravé přední strany, tak jsem nalezl nejakou hadicku s ventilem, která vede z T kusu pretlaku od palivového čerpadla a dále do aktivního uhlí( odborníci mě případně opraví). ( Je vyvedena pod pravý blatník)

_20200721_221554.JPG
 
To funguje jen při startu, není to závislé na otáčkách
 
Nedělá to jen při prvním rozjezdu po nastartování ?
 
Nene, na jedničku jen někdy, na dvojku a trojku téměř pokaždé když je plyn na podlaze. Jen při akceleraci, při držení motoru v tich daných otáčkách se to už neozývá ani při decelaraci. Ještě mě napadlo jestli to není něco kolem klíňáku, třebas altík, ale že by to bylo tak přesné na otáčky se mi nezdá ( ložisko by hučelo furt).
 
Tak jsem to ještě dnes zkusil, a poprvé se to ozve v 2900rpm, po druhé 3900rpm, a potřetí cca 4500rpm.
 
Čo tak niečo s vvti technologiou, ten ovládací solenoid bude na sacej vacke hore na motore napravo z pohľadu vodiča.
 
Vvti ma Toyota. Mazda má S-VT a řešili jsme to 5 příspěvků zpět
 
Tak se opravdu jednalo o ventil vyvedený do blatníku. Ale dle servisu otevíral a zavíral správně, ale po poklepání se kulička hnula a již to nedělá :D zarážející je jak citlivé to bylo přesně na dané otáčky.
 
Tak se opravdu jednalo o ventil vyvedený do blatníku. Ale dle servisu otevíral a zavíral správně, ale po poklepání se kulička hnula a již to nedělá :D zarážející je jak citlivé to bylo přesně na dané otáčky


Edit: tak to bylo jen zdání a problém již rok přetrvává, nedokáže někdo ještě poradit na co se zaměřit?
 
Nahrál by mi někdo graf vztahu otáček a posunu časování s-vt (vvt) nejlépe na dvojku, chtěl bych vyloučit to, že to dělá aktuátor... Díky moc :) nejlépe v Torque nebo něčem podobném

2.5.mzr
 
Back
Top