Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
CX5 2,2 D AWD - značkový servis ADJ Jihlava důrazně NEDOPORUČUJITak tedy ještě technický dotaz. Bylo interním pokynem Mazdy podložky pod vstřiky po 80tis km měnit nebo je pouze vizuálně zkontrolovat? (článek z Auto.cz vložím níže) Protože u mě nikdy měněny nebyli. A to by je už museli vyměnit 2x. A na můj dotaz zda je auto naprosto v pořádku my vždy bylo sděleno, že v naprostém. A to ještě 2tis km před tím než mi bylo sděleno, že auto se nevyplatí (ekonomicky) opravovat.
Měňte podložky
Druhým problémem, který se pojí s oběma agregáty, se týká vstřikovačů. Oba motory používají common-rail Denso, byť různých generacích. Samotné vstřikovače za předpokladu, že tankujete kvalitní naftu, docela drží. Přesto je doporučeno jednou za čas přidat do ní aditivum. Dobré zkušenosti jsou s tím od společnosti VIF.
Kritickým místem jsou ale podložky pod vstřikovači, které je utěsňují v hlavě válců. Pokud netěsní, dochází k průniku nafty do oleje, který se tak přepaluje, což má pro kondici motoru fatální následky. Nejprve se ucpe sací koš olejového čerpadla, čímž se sníží tlak mazání. Jako první to většinou odnese turbodmychadlo, záhy ale také uložení klikového hřídele. V nejtěžších případech hrozí i zničení hlavy válců. Tam ale obyčejně závada nestihne dojít.
„Mazda o problémech s netěsnými vstřikovači věděla, takže výměna podložek pod nimi je zmiňována v technické servisní informaci (takzvaném TSB). Tady se píše, že nejpozději po ujetí 80.000 km by se měly podložky vyměnit. Miroslav Dufek je ale opatrnější a doporučuje tento interval zkrátit na 60.000 km. Pokud jdou vstřikovače v hlavě povolit, nejde o úkon, který by vás finančně nějak výrazněji zatížil. Čtyři drobné podložky jsou obecně řečeno halířové položky. Samozřejmě, pokud nejdou vstřikovače z hlavy vyndat, celá operace se může prodražit. I proto je dobré měnit je spíš v kratším intervalu, neboť častější demontáží (povolováním) vstřikovačů lze předejít jejich „zarůstání“ do hlavy.
Trapný pokus personálu o zastření skutečné situace v servisu Mazda ADJ Jihlava.Pravidelne tam servisuji auto a vzdy bez problemu a ochotne vyjdou vstric. Kvalita odvedene praci je vynikajici.
Nejsem personal ADJ a posledni servisy nebyly bez ztraty kyticky. Ovsem jine znackove servisy jsou jeste horsi, takze za me stale akceptovatelne.Trapný pokus personálu o zastření skutečné situace v servisu Mazda ADJ Jihlava.
Podstatou sdělení v rámci tématu byl postup ADJ, jejich mechaniků a techniků. Mají na to automatickou myčku. Jinak, ať si každý čistí kola, jak uzná, třeba kartáčkem na zuby...