• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Alarm

mellda

výkonný člen KLANu
440
Během sjednávání nové pojistky jsem zjistil, že moje M3 nejspíš nemá alarm. Má cenu ho dodělávat? Asi bych si ho tam nechal přidat. Je lepší jako origo příslušenství v autorizáku nebo pořídit něco neorigo? Díval jsem se do manuálu, že tam popsaný alarm je a umí detekovat třeba i pohyb v autě, což zní dobře. Má s tím někdo zkušenosti a příp. už to řešil?
 
Alarm dnes uz zlodeja neodradi... Ja som dal radsej VINprint na kazde okno... Stacilo to aj poistovni...
 
To mi chtěla dát pojišťovna zadara, ale já si nechtěl ohyzdit okna :D Kdyby to bylo někde v rohu nenápadný, ale oni kolem toho ještě lepí štítky s logem. Chci si pořídit nějakou dobrou kameru do auta, tak jsem si říkal, že ten alarm by mohl pomoct proti krádeži. Proti ukradení auta myslíš, že to je zbytečný? Lepší teda vyleptat VIN na všechny skla?
 
Stitok sa lepi len na jedno okno, nie na vsetky (mne ho ani nedali)... Kameru mam DOD LS470W a zatial tam stale je... :)
 
Alarm jsem si nechal domontovat v autorizáku. V podstatě normální klasika, bez jakékoli možnosti nastavení. Neotravuje zbytečně citlivým nastavením. Pohybový senzor je za příplatek, ten jsem si nedával, pokud někdo vleze do auta, bude houkat tak jako tak, vyzkoušeno. Zamknul jsem v létě manželku na parkovišti omylem v autě a ta měla hysterák, protože si otevřela dveře kvůli horku ( okna nešly samo) a celou dobu co já byl v obchodě, tak tam ječelo auto a ona v něm. :D
 
...tak ten stitek tam predevsim mit prece nemusis a paklize uz tam bude, tak jde dat dolu. Ma to jen upozornit na znaceni skel, ale toho si i orangutan se zbytky zraku vsimne i bez stitku.

P.S.: znaceni skel je to prvni, co jsem po koupi vozu udelal. A zaroven nejlevnejsi a pojistovny na to davaji slevu z pojistneho.
 
Slysel jsem,ze kradeny auta vetsinou rozeberou a prodaji na dily. Jaky ma potom smysl leptat na skla?
 
@mellda tak timto jsi mi uplne vyrazil dech. Polozis otazku na kterou si zaroven i odpovidas. A to ani neni 1.4.
 
Myslím, že rozebírat auta na díly má smysl u koncernových a dalších masověji prodávaných. Počítám, že dílů pro Mazdu se zas tolik neprodává, aby se to vyplatilo. Ale to ví asi lépe prodejci těch dílů, to je jen můj odhad. Mazdu raději vcelku, ne? :D A pokud ho někdo ukradne a chce prodat celé auto, výměna všech skel je docela drahá a má-li být výsledek kvalitní, nejde to jen tak lehce odbýt v garáži. Takže mít patřičnou technologii nebo dobrého známého, který to udělá, není tak snadné. Já mám s OCIS/VIN značením dobrou zkušenost, mám je již na pátém autě (Škoda, Peugeot, 3 Mazdy) a dosud se nikdo nepokusil ho ukrást. Většinou stojí na sídlišti, pokud nejsme na cestách.
 
Alarm jsem si nechal domontovat v autorizáku. V podstatě normální klasika, bez jakékoli možnosti nastavení. Neotravuje zbytečně citlivým nastavením. Pohybový senzor je za příplatek, ten jsem si nedával, pokud někdo vleze do auta, bude houkat tak jako tak, vyzkoušeno. Zamknul jsem v létě manželku na parkovišti omylem v autě a ta měla hysterák, protože si otevřela dveře kvůli horku ( okna nešly samo) a celou dobu co já byl v obchodě, tak tam ječelo auto a ona v něm. :D
Tak to je docela blbá situace :D Je fakt, že s tím automatickým zamykáním by to asi nemusela být zrovna nejlepší varianta :) Jedině dát manželce druhý klíč. Bude to pak fungovat správně? Nevadí, když tam budou dva klíče?
 
@mellda tak timto jsi mi uplne vyrazil dech. Polozis otazku na kterou si zaroven i odpovidas. A to ani neni 1.4.
Dneska jsem právě byl zase v servisu a borec mi říkal, že se auta často rozeberou a prodají po dílech.

Myslím, že rozebírat auta na díly má smysl u koncernových a dalších masověji prodávaných. Počítám, že dílů pro Mazdu se zas tolik neprodává, aby se to vyplatilo. Ale to ví asi lépe prodejci těch dílů, to je jen můj odhad. Mazdu raději vcelku, ne? :D A pokud ho někdo ukradne a chce prodat celé auto, výměna všech skel je docela drahá a má-li být výsledek kvalitní, nejde to jen tak lehce odbýt v garáži. Takže mít patřičnou technologii nebo dobrého známého, který to udělá, není tak snadné. Já mám s OCIS/VIN značením dobrou zkušenost, mám je již na pátém autě (Škoda, Peugeot, 3 Mazdy) a dosud se nikdo nepokusil ho ukrást. Většinou stojí na sídlišti, pokud nejsme na cestách.

Zároveň když jsem s borcem rozebíral tu svoji drhnoucí převodovku, říkal, že ještě nenarazil na žádnou vážnou poruchu u benzínových skyactive aut. Tím myslel nějaký vady v konstrukci. Říkal, že jednou měnili dieslovej motor a to proto, že borec to za studena rozvalil a rozdílem teplot to pak prasklo. Tím chci říct, že náhradních dílů se prý zatím tolik neprodává. Autům hovno rozumím, tak jen tlumočím (komolím), co jsem kde slyšel a občas k tomu přidám nějakou svoji zkušenost nebo úvahu :D
 
Řekl bych, že policajta na Ukrajině nějaký pískovaný okna moc nezajímaj a kdyžtak to spraví pár těch jejich hřiven.:)
 
U předchozího auta (Honda Civic 2014) jsem měl skla pískovaná VINem a stejně mi ho ukradli :mad:
Měl jsi pojištěno proti krádeži? Kolk auto stálo, jak dlouho jsi s ním jezdil a kolik nakonec pojišťovna vyplatila? Resp. dalo se za ty prachy pořídit nový se stejnýma parametrama?
 
Pojištěný auto bylo, ale ke vší smůle GAP skončil pár měsíců předtím, než mi ho ukradli, takže asi 40 tisíc v čudu. Srovnatelný nový vůz za tu cenu (290 tis) rozhodně nebyl a ojetý Civic vlastně vycházel taky o trochu dráž. A v původní cenové relaci šlo proti původnímu Civicovi naprosto do kopru.

Než jsem koupil Mazdu tak jsem vyzkoušel skoro všechna menší auta co byla na trhu. Z hlediska řízení tedy byl dobrý Mitsubishi Lancer, ale v tom se mi strašně špatně sedělo a jeho výbava byla na úrovni holobytu a ke všemu bez možnosti rozšíření. A pak už jenom dražší Ford Focus ST line a nakonec výrazně dražší Mazda a nová generace Civica. A co vyhrálo všichni víme ;). Ford se mi nelíbí vzhledově. Civic se mi sice líbí a podvozek má asi ještě lepší než Mazda (doufám, že mě tu za to neupálíte:)) ale cenově už byl úplně mimo a nad litrovym tříválcem jsem po jeho vyzkoušení ani nepřemýšlel.
 
S tím podvozkem bych si troufal oponovat. Máme doma jednoho od novoty (MY 2015 tuším) a M3 mně, subjektivně, přijde daleko lepší. Ten Civic je navíc naprosto šíleně přeposilovaný a to mlácení do volantu přes řídící tyč při každé nerovnosti taky nic moc (to dělá od začátku)....ale možná to má bát to spojení řidiče s vozovkou, v tom se nevyznám.
 
S tím podvozkem bych si troufal oponovat. Máme doma jednoho od novoty (MY 2015 tuším) a M3 mně, subjektivně, přijde daleko lepší. Ten Civic je navíc naprosto šíleně přeposilovaný a to mlácení do volantu přes řídící tyč při každé nerovnosti taky nic moc (to dělá od začátku)....ale možná to má bát to spojení řidiče s vozovkou, v tom se nevyznám.

Jestli je to rok 2015 tak je to devátá generace jako jsem měl já a tam s tebou naprosto souhlasím, že Mazda 3 je mnohem lepší. Desátá generace (od 2016) kterou jsem tady vychvaloval je úplně jiný auto. Ale i ta devátá mi proti novější konkurenci (civic 2014 vs testované 2017) ve stejné kategorii (VW polo, Renault Clio a pod.) sedla mnohem víc - jo podvozek měl tvrdší a dělal docela rány, ale zase jsem se nebál, že se v zatáčce převrátim. Tak jsem musel jít výš a s Mazdou zatím naprostá spokojenost.
 
Jestli je to rok 2015 tak je to devátá generace jako jsem měl já a tam s tebou naprosto souhlasím, že Mazda 3 je mnohem lepší. Desátá generace (od 2016) kterou jsem tady vychvaloval je úplně jiný auto. Ale i ta devátá mi proti novější konkurenci (civic 2014 vs testované 2017) ve stejné kategorii (VW polo, Renault Clio a pod.) sedla mnohem víc - jo podvozek měl tvrdší a dělal docela rány, ale zase jsem se nebál, že se v zatáčce převrátim. Tak jsem musel jít výš a s Mazdou zatím naprostá spokojenost.
M3 BM má stejný podvozek jako BN?
 
Počítám, že dílů pro Mazdu se zas tolik neprodává, aby se to vyplatilo. Ale to ví asi lépe prodejci těch dílů, to je jen můj odhad.
V sousední zemi je Xkrát větší trh a spotřeba ND, stačí se mkrnout na Allegro.
 
Je fakt, že kromě pískování jsem měl vždy ještě zámek na šaltpáku a alarm, případně pager. Teď když mám automat, tak jsem si řekl, že páku už nechci zamykat a spoléhám se na pískování a alarm. Ale jak to tady čtu, tak jsem se možná nechal ukolébat :( Fakt je, že když číslo na skle přepískujou do rozmazanýho fleku, tak to asi málokoho vzruší. Pak se to dá prodat i vcelku i na díly včetně dveří s oknem. Má vůbec STK za povinnost sledovat pískování oken?
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top