• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Baterie pro i-Stop

Montymor

nový člen
4
Zdravím, chci se zeptat, máte tipy na baterii istopu? Případně jak vyrušit blikající ISTOP?děkuji Mazda 3 2.0 DISI
 
Nejjednoduchší způsob jak se zbavit i-STOPu je odpojit spinač kapoty.
Odpojil jsem konektor u spínače kapoty a motor už nikdy samovolně nevypíná a ani na přístrojovce žádná kontrolka nesvítí.

Když budeš trochu odvážný, můžeš dvě meší baterie vyhodit a dát tam jednu klasickou ;)
Ukázka
 
Přidám jednu zkušenost s těmi proudovými čidly na baterkách.

První sloupec je, když jsou obě čidla připojena. Druhý sloupek je, když je odpojeno čidlo primární baterie - má čtyři piny. Třetí sloupec je, když je odpojeno proudové čidlo sekundární/druhé baterie.
Červeně jsem označil ty podstatné údaje, že když se odpojí toto čidlo, řidící jednotka přestane posílat budící signál do alternátoru, a tedy se přestane dobíjet baterie, protože ŘJM najednou "vidí" dobíjecí proud 100A.
čidla srov.jpg
 
Ahoj. Z tý tabulky zrovna moudrej nejsem. Jestli to chápu správně, po odpojení malé baterky alternátor přestane úplně pracovat? To by znamenalo, že se nebude dobíjet ani velká baterka.
Já mám problém s tím, že mi to malou baterku nedobíjí od doby, co jsem odpojil čidlo kapoty, takže se mi vždy po čase rozbliká i-stop kvůli malému napětí. Koukal jsem na fotky jak si tam napasoval jednu autobaterku, ale není mi jasné, jak si to zapojil - propojil si všechny konektory na tu jednu baterii, nebo si některé dráty vynechal? Já se ani nedostal k žádnému schématu zapojení, a tak nevím co je co a nerad bych tam něco odpálil...
Mimochodem, čím si to měřil, jestli se můžu zeptat?
 
Když máš odpojené čidlo kapoty, je potřeba odpojit i zadní baterku.
 
No, tak jsem to vyzkoušel. S kompletně odpojenou zadní (malou) baterkou a zaizolovanými konektory k ní se mi i-stop ihned oranžově rozblikal, takže to asi cesta nebude...
Když už jsem se v tom ale vrtal, tak jsem zkusil propojit + konektory. Zdá se, že to řídící jednotku oblbne a myslí si, že zadní baterie je v pořádku (měří ale velkou). Otázkou je, jak by to vypadalo v dlouhodobém režimu... Přeci jenom nejsem elektrikář, a jak jsem říkal, nemám k tomu ani chémata, takže by se tam taky mohlo něco pokazit, že. Takže jakékoliv další nápady ocením - třeba budou lepší než ty moje
 
Snow
Prvně by mě zajímalo, co máš vlastně za auto, rok výroby, typ, motor.
To co jsem tady popisoval, je pro Mazdu 3 BL r.v. 2012, s motorem 2.0 DISI
 
Pardon, to jsem asi měl specifikovat - je to Mazda 3 BL rv. 2011 s motorem 2.0 MZR DISI. Tedy myslím, že by to mělo fungovat stejně
 
Jestli máš 2.0 DISI 2011 tak to bude stejné. Měřil jsem to s Forscan.
V podstatě jde opravdu o to, že spojíš ty dvě proudové čidla ze dvou baterií k sobě dohromady.
Ale zaujalo mě to, když si napsal, že "mám problém s tím, že mi to malou baterku nedobíjí od doby, co jsem odpojil čidlo kapoty, takže se mi vždy po čase rozbliká i-stop kvůli malému napětí."
To se mi nikdy nestalo.
 
Aha, díky, zítra to vyzkouším a dám vědět.
Nojo, nebodíjí. Nebo myslím, teď si mě trochu zarazil. Že by byla špatná baterka a zrovna se to tak sešlo? Předtím jsem problémy neměl, ale pravda je, že v té době jsem auto měl pár měsíců, tak mi možná předchozí majitel něco zatajil hmmm. Na druhou stranu jsem ji ale vždycky dokázal dobít na nabíječce na uspokojivou hodnotu (napětí nabité baterky jsem měřil po pár hodinách a vypadalo dobře) tak je podezřelé, že by to nedokázal nabít alternátor.
 
Je to divné v tom smyslu, že kabel od alternátoru (dobíjení) je propojen s malou baterkou. A teprve až řídící jednotka motoru rozhodne o tom, že sepne relé, které propojí alternátor s větší baterií. Tak to vidím v elektrických schématech.
 
Tak to je vážně divný. Ale vím určitě, že alternátor pracuje.
Kde se ti podařilo sehnat schémata? Já našel jen ta americká, ale ta nemají i-stop, takže ani dvě autobaterie
 
Momentálně to vypadá v motorovém prostoru takto. Sehnal jsem si kryt baterie z 2.0 bk. A ten malý relé box jsem zrušil, když jsem startovací relé přesunul do hlavního/velkého relé boxu vlevo spolu s pojistkama.



20240608_074514.jpg

20240608_074431.jpg
 
Máte prosím někdo tip jakou baterii i.stop do Mazda 3 TYP: BL hatchback r.v. 2017. Původní a pomalu dosluhuje. Co jsme se koukal tak je problém s rozměrem. Stávající má rozměr d 23cm š 18cm.
Díky za tip.
 
Je to trochu nesrozumitelné. Píšeš, že chceš baterii na Mazdu 3 BL - ta se vyráběla do roku 2013. Ale zároveň píšeš, že je to rok výroby 2017 - což je už typ BM či BN.
A jaký motor má tvoje auto?
 
Píše dle techničáku, kde je kvůli homologaci starý typ.

Témata ohledně baterie například:
 
Máte prosím někdo tip jakou baterii i.stop do Mazda 3 TYP: BL hatchback r.v. 2017. Původní a pomalu dosluhuje. Co jsme se koukal tak je problém s rozměrem. Stávající má rozměr d 23cm š 18cm.
Díky za tip.

Varta - Autobatéria Blue Dynamic EFB 12V 65Ah 650A P+
 
Back
Top