• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Bílý kouř z výfuku

RiverCZ

nový člen
Zprávy
5
Zdravím, koupil jsem mazdu 3 rok 2018 88kw (118tkm). Od koupě a výměny oleje / svíček jsem najel 2000km a obleje ubylo na měrce asi 1mm, chladící kapalina je pořád kousek nad MIN tak jak když jsem si to koupil, ale auto přijde mi že pořád trochu kouří bílé. Dne po 50km jsem se rychle rozjel a za autem bylo dost bílého kouře... Nevíte někdo co s tím? Je to normální? Tak nějak brouzdam internetem a snažím se něco zjistit. Jinak auto jede krásně, olej v sobě nic nemá a je jen trochu cítit benzínem, což je normální. Tankuju 98 a koncovky jsou čisté, jen na spodzobou koncovek je trochu černo na okraji. Děkuji za odpovědi.
 
Ahoj. Biely dym z výfuku cez zimu? Buď rád, že ti dobre funguje katalyzátor a ten biely dym je para z výfuku.
 
Ak sa ti nestráca chladiaca kvapalina, že by ti unikala voda do výfuku tak to iný dôvod nemá. Biely dym je buď voda do výfuku, alebo u diesla zlé nastavený predstrek. Čierny dym u benzina alebo diesla je bohatá zmes a modrý dym máš olej vo výfuku. Ak si chceš byť úplne istý tak si urob jeden test ak ti neunika chladiaca kvapalina, tak teraz večer choď sa previesť aspoň 10km a po 10km lahni pod auto a keď uvidíš svietiť katalyzátor tak máš problém... To je taká jednoduchá diagnostika kedy sa dá zistiť problém pri benzinovom motore. Rozžeravený katalyzátor značí, že bude niekde problém. Tak som zistil napríklad kamošovi utopené vložky v bloku motora kde mu prepustal olej pod tesnením hlavy.
 
Například šestky jsou tak dlouhé, že se koncový tlumič nezahřeje, tak se neodpaří, voda v něm zůstává a hulí mě to furt i po 50km jízdě.

Pročti si toto téma a první co, musíš se ujistit, jestli je to jenom pára z kondenzace nebo ti to vážně bere chladící kapalinu.
 
Například šestky jsou tak dlouhé, že se koncový tlumič nezahřeje, tak se neodpaří, voda v něm zůstává a hulí mě to furt i po 50km jízdě.

Pročti si toto téma a první co, musíš se ujistit, jestli je to jenom pára z kondenzace nebo ti to vážně bere chladící kapalinu.
Jj ale myslím že kapalina se neztrácí, ale do expanzky je špatně vidět a z boku na trysky ještě hůř ale myslím že je to pořád lehce nad min. Má mazdaz3 kontrolku co se rozsvítí pokud je v motoru málo chladící kapaliny? Koncentrace je na - 50°C ještě z autorizaku, tam výměna proběhla při 110tkm

Ak sa ti nestráca chladiaca kvapalina, že by ti unikala voda do výfuku tak to iný dôvod nemá. Biely dym je buď voda do výfuku, alebo u diesla zlé nastavený predstrek. Čierny dym u benzina alebo diesla je bohatá zmes a modrý dym máš olej vo výfuku. Ak si chceš byť úplne istý tak si urob jeden test ak ti neunika chladiaca kvapalina, tak teraz večer choď sa previesť aspoň 10km a po 10km lahni pod auto a keď uvidíš svietiť katalyzátor tak máš problém... To je taká jednoduchá diagnostika kedy sa dá zistiť problém pri benzinovom motore. Rozžeravený katalyzátor značí, že bude niekde problém. Tak som zistil napríklad kamošovi utopené vložky v bloku motora kde mu prepustal olej pod tesnením hlavy.
Kat je zhruba v jakém místě? Pod autem jsem ještě nebyl
 
Expanzka je expanzka, tam stačí když něco je. Důležitý je co je přímo v chladiči, když se otevře víčko. OTEVÍRAT POUZE U STUDENÉHO A VYPNUTÉHO MOTORU.
Ne Mazda nemá kontrolku na hladinu/množství chladící kapaliny. Pouze na studený/přehřátý motor.

Malý katalyzátor je na svodech, velký cca jak jsou přední sedačky.

-50°C je moc. Ideální je -35°C
 
Expanzka je expanzka, tam stačí když něco je. Důležitý je co je přímo v chladiči, když se otevře víčko. OTEVÍRAT POUZE U STUDENÉHO A VYPNUTÉHO MOTORU.
Ne Mazda nemá kontrolku na hladinu/množství chladící kapaliny. Pouze na studený/přehřátý motor.

Malý katalyzátor je na svodech, velký cca jak jsou přední sedačky.

-50°C je moc. Ideální je -35°C
díky, je to tam z autorizáku tak nalito na -50 v expanzce je u rysky na min a když za studena otevřu to výško jak píšete je to uplně plné po okraj. Takže je vše ok? a až budu třeba za rok měnit chladící kapalinu mám to nechat dát jen na -35? nebo to řešit rovnou? někdy v lednu se budu objednávat do autorizáku na výměnu oleje v převodovce tak jestli to nechat taky udělat?
 
druhé, měl jsem renault megane 1,6 atmosferu a pak ještě dvě nafty, audi 1.9 tdi a mercedes 2,2 cdi s dpf. Proč?
Ptal jsem se na japonské benzinové :) Nevím proč, ale u japonských aut je tenhle jev daleko běžnější a všímám si ho dlouhý roky. V zimě prostě jde japoncům (samozřejmě nejen jim) z výfuku spousta páry.
 
Například šestky jsou tak dlouhé, že se koncový tlumič nezahřeje, tak se neodpaří, voda v něm zůstává a hulí mě to furt i po 50km jízdě.

Pročti si toto téma a první co, musíš se ujistit, jestli je to jenom pára z kondenzace nebo ti to vážně bere chladící kapalinu.
@RiverCZ
Mám to úplně stejně u M6. Jezdím denně 40Km tam a zpět takže celkem 80Km za den a v zimě je to vidět nejvíce. :) Dělala mi to i moje EX Mazda3. Takže nejde o chybu ale o vlastnost.
 
Mne to nahodou prijde cool. Kdyz zastavim treba na srankach a kouri se z obou koncovek. Alespon jsou videt, ne jako u tech "premiovek" za nesmysl penez s trapnymi plastovymi vylisky v narazniku.
 
Back
Top