Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Jaké jsou v ŘJ aktuálně chyby? Kolik je PM_ACC? Pokud nejsou v háji vstřiky nebo turbo (a nebo tlakoměry, typicky snímač tlaku výfukových plynů), mohl zůstat zaseklý EGR. EGR lze vyčistit případně zaslepit.Díky Radku, mám Mazdu 5, rok 2007, na Googlu sice najdu firmy, ale když čtu recenze, tak jsem kapku na rozpacích, proto si myslím, že není nad osobní doporučení. Z příspěvků se mi točí hlava a možná peněženka, od rozvodů, přes EGR až samotný katalyzátor...asi se dám na modlení. .-)
Chápu, člověk se musí rozhodnout , zda ty peníze má smysl investovat nebo auto prodat na rozebrání. Dík za tip.Tak předpokládám, že máš stejný motor co já-RF7J. Pochopil jsem, že jsi z Prahy. Zkus napsat SZ "shr3k" a domluvit se na diagnostiku. Je opravdu potřeba zjistit celkový stav a to bez diagnostiky (a někoho, kdo ty hodnoty umí interpretovat do srozumitelné řeči) nepůjde. Objíždět servisy a čistit DPF-to mi raději ty peníze pošli, něco si koupím . Jinak rozvody bych tak dramaticky neviděl - ty mě stály cca 5 tisíc včetně vodní pumpy a napínáku. EGR jak píše shr3k-vyčistit a zaslepit. Nebo ještě lépe-vypnout-zavřít v ŘJ (tak to mám já). DPF filtr stojí rozumná náhrada cca 15 tisíc. Třeba BOSAL, zkus hledat, ten mám tuším já. Je to lepší varianta jak originál za 80 tisíc co jsem se ptal v Mazdě . Prostě musíš někde začít a uvidíš. Buďto Ti to vyjde "rozumně", nebo ne. To je potom lepší to zastavit hned zkraje ty investice. Já už mohl mít za ty roky asi novou Fábii . Ale zase ten adrenalin, neustálé studium, radost, když se to podaří.....blbost, to už popisuju rodinný život . Teď vážně-hlavně v klidu, postupně a ono to dopadne. S tím modlením bych zatím počkal
p.s. Něco se dá sehnat i na vrakovištích (kde se specializují na Mazdy), mně to docela pomohlo a ušetřilo další spoustu peněz.
Hlásí chyby P242F, P2458, U2023....kolega mě Vás doporučil , tak pokud máte čas a chuť přijedu ke zjištění chyb, pak poprosím o kontakt.Jaké jsou v ŘJ aktuálně chyby? Kolik je PM_ACC? Pokud nejsou v háji vstřiky nebo turbo (a nebo tlakoměry, typicky snímač tlaku výfukových plynů), mohl zůstat zaseklý EGR. EGR lze vyčistit případně zaslepit.
diesel - Smazání chyby P242F
Zdravím, Mám chybu p242f, motor v nouzáku, dpf plný. Problém nastává v tom, že mi nejde spustit manuální regenerace, v které brání ta chyba. Jakmile chybu smažu, regenerace lze upustit, ale po pár vteřinách zase chyba naskočí a regenerace se přeruší. Nešlo mi ani obnovit hodnoty dpf. To taky...www.mazdaklan.cz
Díky za pomoc, no bude to darda.Ahoj, tak nejdřív k chybě U2023-Obvod spínače brzdových světel-spínač brzdových světel-svazek nebo konektor mezi ECM a spínačem brzdových světel ECM. Rozbor chyby (a popis toho, jakou logikou se tvoří) je tady:(ale jen anglicky)
To jsem o té chybě našel, tohle bych jako problém na opravu neviděl.
Ale ty další chyby-to přesně jsem měl nedávno. Je to chyba čidla na DPF. Jsou tam 3 teplotní čidla. Vepředu DPF, uprostřed a na konci. Měří teplotu a tlak měří další 2 lambda sondy (vpředu a na konci) a v motoru je potom čidlo rozdílového tlaku. Jde o to, že pokud čidlo ukazuje špatně teplotu, regenerace se buď nespustí nebo nedokončí. Tím pádem se filtr nevypálí a ŘJ dostane údaj o tom, že rozdíl tlaku není správný (filtr je stále zanesen) a proto bliká DPF-říká, že je nutno vypálit, dál svítí kuře a ESP=nouzový režim-jede to bez turba-ochrana motoru.. Pokud budeš s autem jezdit dál, filtr se bude zaplňovat víc a víc a potom už nepůjde vypálit ani manuálně (až po vypnutí té chyby v ŘJ). Potom to jde vypálit manuálně (nebo strojově za peníze či vyjmout DPF a vyčistit tlakově), ale to je tedy pro auto záhul....u mě to běželo 2 hodiny (2x spuštěno) a čekal jsem, kdy se mi rozteče motor - obrazně, venku bylo totiž přes 40 stupňů. Nicméně Ti to pomůže jen na chvíli, pokud nevyměníš ta teplotní čidla. Které to je jsem nepoznal, tak jsem vyměnil všechny 3. Prodávají se jen originál Mazda - jedno za cca 8 tisíc . Takže jsem sehnal z vrakáče, jedno za 1500.... Byly prý z CX5, ale to nemá na nic vliv, měří teplotu, byly funkční a pasovala. Jen jsem musel předělat koncovky-konektory. To ale nebyl problém, mám sadu různých koncovek, jen se to přecvakalo. Sám to ale neuděláš-pokud tedy nemáš zvedák.
A ještě poznámka-když jsem psal SZ, myslel jsem tím "soukromou zprávu". To je ta obálka nahoře v menu vedle Tvého přihlašovacího jména. Tady napiš shr3k. Ale pokud už máš zdiagnostikováno a nic dalšího tam není, tak jsem Ti popsal moji zkušenost a jak jsem to vyřešil. A zatím OK. Tu chybu U2023 asi s někým, kdo rozumí elektrice. I když pokud půjdeš po tom obvodu, prostříkneš kontakty, mrkneš na kostry, atd., možná to "opravíš" i sám...
Tady ještě kontakt na to vrakoviště, kde jsem nakupoval já (několikrát), vždy zasláno obratem poštou, bez jediného problému: mail:martin@seznam.cz, mobil: +420774496886 (já vždy volal a potom přes SMS poslal adresu či upřesnění). Ještě je dobrý mazdagentlemen.com (u Prostějova-Plumlov), to mám za rohem, ale ještě jsem tam nebyl. Ale kluci tady mají velice pozitivní reference.
Tak, informací máš dost, tak můžeš začít .
Díky za čas a tipy.Filtr se podařilo vypálit (PM_ACC cca 16 g/l), EGR_ hodnoty se vůbec nemění, tak buď si tam dá EGR záslepku, nebo vyčistí/dá nový EGR. Pokud to nepomůže, tak exhaust pressure sensor RF7N182B5A (originál, jetý, nebo AliExpress https://www.aliexpress.com/item/1005003929576740.html).