• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Chyba automatické převodovky

cyril1116

nový člen
15
Zdravím,

chcem sa opýtať na podľa mňa zvláštne správanie automatickej prevodovky. Nikdy som automat nemal tak neviem či je toto OK. Natočil som o tom video -


4. rýchlosť robí po preradení to, že poklesnú otáčky a až tak sa začnú zvyšovať. Ostatné rýchlosti to nerobia.
Okrem toho sa objavuje chyba P0841. Myslel som, že sa to výmenou oleja v AT (teraz mi to vymenili v autorizovanom servise v Mazde Prešov) + filtra vyrieši ale žiaľ nie. Chyba naskočí keď je motor studený, po pár metroch. Keď je motor a aj prevodovka zohriata, tak chyba nenaskočí. (Rovnaké správanie bolo aj pred výmenou oleja, bol tam ešte pôvodný olej - nájazd 175000km).

Viete mi prosím niekto poradiť? Na čo sa zamerať prípadne kde mi to budú schopní zdiagnostikovať (nie len napojením počítača na auto... ale reálne zistiť čo to je)... Prípadne ak je to OK (pokles otáčok - lebo rýchlosť ide hore... len otáčky poklesnú - zvláštne) tak mi len napíšte aby som si nerobil zbytočne stresy icon_309.gif

A k tej chybe P0841, starý olej bol na odmerke až po vrch (neubudlo z neho). Bol čistý, nie čierny ani nezapáchal ako spálený a pod. V servise mi urobili vypláchnutie starého oleja + naplnenie prevodovky novým (dokopy 5litrov oleja, povedali mi že 1,5l bolo na preplach a 2,5l je nová náplň). Čo by ste robili ako ďalšie? Výmena snímača tlaku? Ak nezaberie, čo ďalej? Mám si s tým vôbec lámať hlavu keď automat radí pekne, netrhá, starý olej nebol spálený a bolo ho dostatok, v starom oleji podľa vyjadrenia servisu neboli železné piliny a mám tam teraz čerstvo vymenený olej?


Ďakujem pekne!
 
Mam uz druhe auto stímto motorem a automatem. Na ten 4 prevodovy stupen mi to nedela jak popisujes a jak je uvedeno ve videu.
Jinak je divne ze ti vymenili olej v automatu a jenom 5 litru z toho 2,5 litru nova napln. V automatu tvojem je celkova napln 8,14 litru aji kdyz vymenis filtr!
Olej podle vyrobce by mel byt dozivotni, coz je blbost a mel by se menit aspon co 60-80tis km! Ja bohuzel veril ze zacatku vyrobci a nemenil olej ani po tom nepatral a automat vydrzel 235tos km nez se odporoucel totalne KO.
Vice ti asi neporadim, ale jedno vim jiste, ze v autorizaku bych olej nenechaval menit, gor kdyz to nebylo predepsano vyrobcem a bylo tech aut jak safranu s automatem jak v M6 tak v M3. Nejlepe spexializovany servis co dela jen automaty nejlepe.
 
Nazdar, ďakujem krásne za odpoveď.

Volal som do Mazdy v Prešove kde mi to menili s tým, že som zistil že mám náplň 8,14l a oni len svoje... že to do novších je tá náplň ale do mojej je taká náplň, že toľko zobral mechanik teda zo skladu oleja a bla bla... mal som si to dopredu zistiť, prípadne ako vravíš, ísť do servisu na automaty. Nemám náladu sa s nimi naťahovať, už tam nikdy nepôjdem.

No, túto Mazdu som kúpil po prvom majiteľovi, nemec, chodil s tým len do Mazdy a všetky kvapaliny mu menili ale olej v automate nie, lebo je to podľa Mazdy doživotná náplň... áno doživotná... ako Tvoja napr... 235tkm a dožila. Čiže 176000 km sa tam prvýkrát menil olej (ale teda nie s preplachom určite... len tak halabala)... dám ho čo najskôr poriadne vymeniť nech prežije trochu dlhšie.

6tiek GH mi príde že ešte menej je s automatom ako týchto 3jek BL... 6tku 2.5 GH som ani jednu nevidel na predaj s automatom za posledný rok čo to sledujem... tak som nakoniec zobral túto trojku a mal som šťastie, vo veľmi nadštandardnej výbave... jediná taká akú som za rok videl. No a naspäť k téme...

Snímač tlaku oleja konečne prišiel, predtým som ešte urobil kontrolu kabeláže podľa servisného manuálu Mazdy a všetko OK. Tak som vymenil snímač a zatiaľ chyba nenaskočila. Ale prešiel som ešte málo km a málo studených štartov som urobil... čiže ešte je to predčasné hodnotiť. Dám vedieť s odstupom času ak to bude OK alebo skôr, keď chyba naskočí :D Ale fakt dúfam že nie, inak neviem čo s tým budem robiť... lebo automat radí hladko (akurát za studena, niekoľko preradení z 1 do 2 a z 2 do 3 je takých hrubších ale podľa mňa OK (mám ale prvý automat v živote, čiže neviem na isto)).
 
Aji za studena řadí hladce na všech stupních. Pokud budeš mít někdy cestu do Ostravy tak se ozvi a můžeš se svézt v té moji M3 2,0 AT a nebo v M6 GH v 2,5ce v manuálu ;)...lepší zážitek rozhodně.
Jinak už před 5-6 lety jak jsem zjišťoval tak určitě se oplatí dát zrepasovat ten automat a hlavně nekupovat z vrakáče někde nějaký. Tehdy chtěli 50-60tis kč cca za repas.
 
Nazdar! Obnovím tému...

Snímač po výmene pomohol a chyba sa neobjavovala. Kontrolujem to pravidelne... a zrazu po 2,5 mesiaci zasa naskočila. Vymažem ju vždy ale naskočí znovu a znovu :(

Olej som dal ešte raz vymeniť v septembri (po tej zlej výmene v autorizovanom servise v Prešove). Už to robili špecialisti na prevodovky aj s dostatočným preplachom. Ten úkaz s poklesom otáčok na 4. prevodovom stupni sa trochu po preplachu oleja zlepšil ale asi len na 500km, otáčky poklesli menej. Teraz je to naspäť ako to bolo.

Niekto nejaké nápady?

Ďakujem

Snímka obrazovky 2021-12-03 212936.png
 
Poslední úprava:
Back
Top