• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba P0134 u 2.5 LF-VE - přední lambda sonda (AFR senzor)

Darien

člen KLANu
32
Zdravim páni, pridám sa aj ja...asi 4 mesiace dozadu mi to vyskočilo tiež, prikladám aj foto. Po dlhšej jazde keď sa prevetram a motor vypnem a následne startnem tak do chvíle kontrolka zhasne. Ako náhle ale napr. Ráno naštartujem tak ju zas do 30sek vyhodí. Riešenie je teda výmena sondy z už uvedených? Lebo už som tu jendo vlákno čítal k tomu a nevedel som o ktorú lambdu teda ide...

Náhrady:
NGK (NTK) 90663 nebo LZA07MD16 (zřejmě originál)
Blue Print ADM57070
Ridex 3922L0442
Stark SKLS-0140602

20220222_120143.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Povodne bolo toto vlako zalozene na p0421 a to je zhorsena ucinnost zahrevneho katalyzatora. Ak mas inu chybu moze sa jednat o problem regulacnej lambdy, tej prvej pred katalyzatorom. Emisne chyby su 04xx myslim a emisna lambda je za katalyzatorom.
edit: tak podla obrazka je to regulacna lambda, inu znacku ako NGK by som nedaval
 
Povodne bolo toto vlako zalozene na p0421 a to je zhorsena ucinnost zahrevneho katalyzatora. Ak mas inu chybu moze sa jednat o problem regulacnej lambdy, tej prvej pred katalyzatorom. Emisne chyby su 04xx myslim a emisna lambda je za katalyzatorom.
edit: tak podla obrazka je to regulacna lambda, inu znacku ako NGK by som nedaval
No, som sa zameral len na posledných pár správ kde sa už spomínala aj moja chyba, každopádne ďakujem za odpoveď aj radu.
 
U mě se od pondělí po výměně chyba P0134 již neobjevila. Dal jsem uvedenou NGK, na původní byl stejný kód ;)
 
Refreshni to potom ešte po dlhšom čase či je to stále ok u teba. Inak skúšal si predtým aj niečo na štýl vybratie, prečistenia kontaktov kontrola kabeláže atď alebo si to neriešil a rovno ju vymenili. Môžeš hodiť aj link ak si ju bral niekde za rozumnú cenu.
 
Kontrola proběhla, předtím to bylo během půl minuty po startu kromě vlhkých dní, teď je 5 dní klid.
Kupováno zde
 
Mazdar,

oživím staré téma. Mám chybu P0134, dělal jsem diagnostiku s real time hodnotami a O2 senzor nereaguje na plyn tak, jak by měl (viz foto).
449859653_455831413830288_8242419588108168670_n.jpg

Jenomže než koupím nový senzor za 3000, tak jsem ještě hledal další možnosti, jak ověřit zda je to opravdu špatný senzor a ne třeba kabeláž. Našel jsem obecné video, že se má změřit odpor přímo na senzoru a měl by mít okolo 4 ohm. Nedařilo se mi najít mezi kterými páry tento odpor mám měřit, tak jsem zkusil všechny možnosti a jen na mezi těmito (viz další foto) se mi podařilo naměřit 4.2 Ohm. Což by znamenalo, že je senzor v pořádku a problém bude jinde.

1720380045386.png

Našla by se nějaká dobrá duše, která by zkusila naměřit odpor mezi všemi pacičkami ať mám jistotu, že je to opravdu špatný O2 senzor?
 
Poslední úprava moderátorem:
To nahoře je vyhřívání, to ti zřejmě funguje, protože může mít 1-10 Ohmů. Ostatně kdyby nebylo funkční, měl bys P0030/31/32.

Kontrola proudu snímače A/F
1. Zahřejte motor na normální provozní teplotu.
2. Pomocí M-MDS sledujte následující údaje:
- Rychlost vozidla (PID: VSS).
- Otáčky motoru (PID: RPM)
- Proud snímače A/F (PID: O2S11)
3. Jeďte s vozidlem a zpomalte otáčky motoru úplným uvolněním pedálu plynu, když jsou otáčky motoru 3 000 min-1 nebo vyšší.
4. Zkontrolujte, zda proud snímače A/F (PID: O2S11) je při zpomalování 0,25 mA nebo vyšší, jak je znázorněno na obrázku.
1720419593009.png
 
Ahoj u LZA07-MD16 mám v Mazdě 2 konektory ale když ji hledám na netu všude je jen 1🤷‍♂️
 
Tu co jsem uvedl mám přímo namontovanou v autě.
Díky , hledal jsem podle Tvého kódu a taky jeden konektor.
 
Tak jsem udělal kontrolu proudu snímače A/F dle návodu od @shr3k.
A vypadá to podobně, jak na tom obrázku, tak teda vůbec nevím, co tomu autu zas vadí.

mazdao2.png
 
Takhle podle obrázku ta lambda zrovna teď funguje. Postupuj podle dílenské příručky DTC P0134:00 [L8, LF, L5] a zkus zaviklat kabely/konektory.
DTC P0134:00​
A/F sensor circuit no activity detected​
DETECTION CONDITION​
• The PCM monitors the input voltage from A/F sensor when the following conditions are met. Under the following monitoring conditions, the input voltage more than 3.22 V, the PCM determines that the A/F sensor is not activated.
MONITORING CONDITIONS
― A/F sensor, HO2S, A/F sensor heater, HO2S heater and TWC Repair Verification Drive Mode
― Following conditions are met
• A/F sensor heater is turned on for more than 30 s.
• Battery voltage: 10 —18 V
Diagnostic support note
• This is an intermittent monitor (A/F sensor, HO2S).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.​
POSSIBLE CAUSE​
• A/F sensor deterioration
• A/F sensor heater malfunction
• Leakage exhaust system
• Open or short circuit in wiring harness between A/F sensor terminal D and PCM terminal 2AC
• Open or short circuit in wiring harness between A/F sensor terminal B and PCM terminal 2AD
• Insufficient compression
• Engine malfunction​
 
Tak jsem nakonec koupil novou lambdu a chyba je pryč. Zatím jsem teda ujel jen asi 800 km. Tak snad to vydrží. Někde jsem četl, že by se lambda měla měnit okolo 250 tis. Km.
 
Back
Top