• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Chyba P049B - EGR B Flow Insufficient Detected

GazdaR

člen KLANu
36
Ahoj, už 2 roky od kúpy katastrofálnej CX-3 1,5D jazdenky sa neviem zbaviť tejto chyby. Auto bolo aj v servise na čistení nízkotlakového EGR (toto auto má 2), kde pod autobatériou čistili pre mňa ťažkodostupný senzor. Nepomohlo, vypisuje to po zjazde z diaľnice do 3 minút vždy. Pomôže vymazať DTC cez OBD2, ale je to veľmi otravné.
Forscan vypísal aj nejaké údaje, kedy sa táto chyba vyvolá. Nevyzná sa v tom niekto? Čo by som ešte mohol skúsiť?

mazda_bug_forscan.PNG
 
Dík, viem, ale to je až posledná možnosť (ak to vôbec pôjde).
Rád by som ten systém dostal do pôvodného stavu, tak ako to japonskí inžinieri navrhli a malo to fungovať.
 
Asi to bude potřebovat rozsáhlejší čištění
Jinak zde v manuálech.
DESCRIPTION​
LP-EGR flow insufficient detected​
DETECTION CONDITION​
Determination conditions​
• When the following condition is met, the LP-EGR volume is lower than the specification for the target value for a continuous specified time.​
Preconditions​
• During LP-EGR control
• During HP-EGR control
• Fuel injection amount:15—50 mm3/stoke
• Engine speed: 1,300—2,500 rpm
• Engine torque: 70—240 N·m
• The following DTCs are not detected:
― MAP sensor: P0107:00, P0108:00
― MAF sensor: P0102:00, P0103:00
― Exhaust gas pressure sensor No.1: P0472:00, P0473:00
― Exhaust gas temperature sensor No.1: P0546:00
― Intake shutter valve control: P2101:00, P2118:00, P1589:00
― Intake shutter valve position sensor: P0122:00, P0123:00
― HP-EGR control valve DC motor control system: P0404:00, P0488:00
― HP-EGR control valve position sensor: P0405:00, P0406:00
― LP-EGR control valve DC motor control system: P045B:00, P213B:00
― LP-EGR control valve position sensor: P0407:00, P0408:00
― Exhaust shutter valve DC motor control system: P0475:00, P0476:00
― Exhaust shutter valve position sensor: P048D:00, P048E:00
― Internal PCM malfunction: P062B:00
― Fuel injector: P0201:00, P0202:00, P0203:00, P0204:00, P02EE:00, P02EF:00, P02F0:00, P02F1:00, P1378:00, P1379:00, P2146:00, P2147:00, P2148:00, P2149:00, P2150:00, P2151:00​
Drive cycle​
• 2​
Self test type​
• CMDTC self test​
Sensor used​
• LP-EGR control valve
• HP-EGR control valve
• Intake shutter valve
• Exhaust shutter valve
• MAF sensor
• MAP sensor
• Boost air temperature sensor
• Exhaust gas pressure sensor No.1
• Exhaust gas temperature sensor No.1 etc.​
FAIL-SAFE FUNCTION​
• PCM restricts engine torque.
• Inhibits the EGR control.
• Inhibits engine-stop by operating the i-stop function.​
VEHICLE STATUS WHEN DTCs ARE OUTPUT​
• Check engine light is illuminated​
POSSIBLE CAUSE​
• Erratic signal to PCM
― MAF sensor signal malfunction
― MAP sensor signal malfunction
― Boost air temperature sensor signal malfunction
― Exhaust gas pressure sensor signal malfunction
― Exhaust gas temperature sensor No.1 signal malfunction
― Input signal part connector or terminals malfunction
― Input signal part related circuit malfunction
• HP-EGR system malfunction
• Exhaust shutter valve malfunction
• LP-EGR control valve malfunction (stuck close)
• Exhaust shutter valve position sensor (built-into exhaust shutter valve) malfunction
• LP-EGR valve position sensor (built-into LP-EGR control valve) malfunction
• EGR cooler clogged
• EGR filter clogged
• Catalytic converter or diesel particulate filter malfunction (deformation, damage)
• Exhaust gas leakage from LP-EGR system
• LP-EGR system passage malfunction (restriction)
• Air suction in intake air system between turbocharger and intake manifold
• PCM malfunction​
 
Dík, samozrejme, to video poznám ;) Asi ako každý, kto má tento motor. A aj servisný manuál je online na austrálskej stránke Mazdy.
Už som čistil pred rokom komplet až po nasávanie s integrovaným chladičom.

Toto EGR LP je zozadu motora a nedá sa tam tak jednoducho dostať.
 
Z tých údajov v obrázku v prvom poste, čo som poslal, sa nedá vyčítať, čo je mimo normálu ?
 
Back
Top