• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Chyba zapalování P0304 LF 106 kW s automatem

  • Vlákno založil Vlákno založil charm
  • Datum založení Datum založení

charm

nový člen
Zprávy
13
Ahoj Mazďáci 🙂
při studeném startu se mi začala rozsvěcet kontrolka motoru s chybou P0304 (chyba zapalování 4. válec) a přitom má motor nepravidelný chod (chvěje se) a jsou zvýšené otáčky.
Po zahřátí motoru, smazání chyby a opětovném startu se toto již neopakuje, až zase po úplném vychaldnutí resp. nadruhý den. Jde o 2l benzín 106kW (r.v. 2011).
Zapalovací trafo, svíčky ani vstřikovač nemají na danou závadu žádný vliv. Měřil jsem tlaky na válcích, všechny hodnoty jsou stejné. Napadá někoho prosím, co by mohlo tuto závadu způsobovat, nebo kde ještě hledat souvislosti? Auto má LPG, ale problém se projevuje vždy pouze u prvního startu, kdy je motor studený a než dojde k zahřátí a přepnutí na plyn, otáčky motoru klesnou a vibrace zmizí, z čehož soudím, že s plynem to nesouvisí. Díky za každou radu a nápad, K.
 
Zkus odstavit plyn. Tzn. Vypnout na nádrži a párkrát nechat dojít plyn. Prostě ať nezůstane plyn v trubkách. Už jsem řešil,že jakoby prosakuje plynový vstřikovač a směs je potom bohatá, protože tam jde i benzín.
 
Deaktivuj dočasně plynovou část. P0304 jednotka pozná z akcelerace při zápalu (právě z toho chvění).
The PCM monitors the CKP sensor input signal interval time. The PCM calculates the change of interval time for each cylinder. If the change of interval time exceeds the preprogrammed criteria, the PCM detects a misfire in the corresponding cylinder. While the engine is running, the PCM counts the number of misfires that occurred at 200 crankshaft revolutions and 1,000 crankshaft revolutions and calculates a misfire ratio for each crankshaft revolution. If the ratio exceeds the preprogrammed criteria, the PCM determines that a misfire, which can damage the catalytic converter or affect emission performance, has occurred.
Tipy na diagnostiku najdeš v servisním manuálu, kapitola
DTC P0301:00, P0302:00, P0303:00, P0304:00 [L8, LF]
 
Poslední úprava:
Díky za tipy 🙂 plyn zkusím odstavit a uvidíme. Jinak svíčky, zapalovací trafo aj vstřikovač jsou dány nový. Ale jen pro info, motor DISI není!
Ještě k tomu chvění, když nepočkám až se motor zahřeje a vyjedu hned po startu, má auto i slabší výkon. Cca když už má zhasnout modrá kontrolka studenýho motoru, se chytí i 4tý válec a auto pak už jede normálně. Další starty, než motor úplně vychladne, jsou už vpoho, ani chybu to po smazání znova už nevyhodí. Ale další den zastudena opět chyba. Ještě dodám, po studeným startu kontrolka motoru 8x blikne a pak svítí.
Shreku, prosím Tě k té tabulce o PCM a CKP senzoru, chápu to správně, že pokud PCM vyhodnotí chybu v té časové prodlevě, pouze vyhodí tu chybu P0304? Nebo aj umí odstavit ten daný válec od paliva aby nedošlo k poškození motoru či katu?
 
Je fajn dát si do podpisu auto, pak se tu nebudeme navzájem uvádět v omyl.
PCM při detekci P0304 žádný válec neodstaví, rozsvítí/rozbliká MIL.
 
Je fajn dát si do podpisu auto, pak se tu nebudeme navzájem uvádět v omyl.
PCM při detekci P0304 žádný válec neodstaví, rozsvítí/rozbliká MIL.
Omlouvám se, psal jsem v prvotním dotazu, že jde o 2.0 beznín 106kW, a tohle dle mých informací DISI ještě není.
Odpojím ten plyn, zkusím studený start a dám vědět.
 
Omlouvám se, psal jsem v prvotním dotazu, že jde o 2.0 beznín 106kW, a tohle dle mých informací DISI ještě není.
Odpojím ten plyn, zkusím studený start a dám vědět.
Samozřejmě, jen nedržíme v hlavě všechny výkony všech verzí všech mazd.
 
Back
Top