- 4 157
Vzhledem k zájmu o postup čištění výparníku klimatizace na GH jsem se rozhodl sepsat jednoduchej návod.
Furt mně šel z ventilace zatuchlej smrad, kondenzát se v podstatě netvořil a žádnej z běžných přípravků nezabíral, nebo zabral tak na 1-2 dny. Pak jsem na doporučení od @Max6 vyzkoušel BG 709 Frigi Clean a je po problému
Co bude potřeba:
- BG PN 709E (E - tenká hadička), u silného znečištění potřeba 2ks!!
- 3mm vrták
- aku vrtačka
- akvarijní hadička vnitřní průměr 12mm cca 40cm
- průhledná nádoba na zachycení kondenzátu (např půllitr)
- nový kabinový filtr
- dezinfekce klimatizace např Bilt Hamber Air Con Bomb (není nutné, ale doporučuji)
Postup:
- naměřit délku akvarijní hadičky od vyústění výparníku na přepážce až pod vůz - cca 40cm
- nahřát jeden konec hadičky např zapalovačem, nasadit na vyústění (to má cca 14mm) a vyvést pod vozidlo
- pod hadičku umístit průhlednou nádobu
- ve vozidle sundat kastlík spolujezdce
- vyměňte kabinový filtr, případně vysajte nečistoty co propadnou okolo
- vrtačkou s 3mm vrtákem udělat otvor do prostoru mezi ventilátor a výparník, je tam naznačený kolečko viz foto. Doporučuju udělat otvor trochu zešikma po směru proudění vzduchu dovnitř (on vám prostor stejně jiný směr moc nedovolí)
- nasunout do otvoru tenkou hadičku od spreje cca 2cm hluboko a sprej protřepat
- nastartovat vozidlo zapnout klimatizaci s nastavením 15°C - větrák naplno - foukání na obličej - sání vzduchu z venku (režim A/C Eco se volí automaticky, neměl by mít vliv na čištění)
- spustit sprej a držet dokud z výdechů uprostřed nezačne lítat bílá pěna - nebojte se toho a pořádně to tam natlačte . Pokud větrák během plnění systému pěnou začne výrazně měnit zvuk, chvíli počkejte a zas pokračujte - tato část zabere 1-2minuty
- jak začne více lítat pěna z výdechu, klimu i motor vypnout a nechat cca 10 minut v klidu působit. Nastává první fáze čištění - začne se rozpouštět a téct bordel do nádoby
- po uplynutí doby opět nastartovat, zapnout klimu se stejným nastavením a nechat běžet 10-15 minut ať tekoucí kondenzát zbytky bordelu a čistidlo dostatečně vyplaví. To je druhá fáze čištění. Doporučuju pro větší účinnost nechat dveře a okna zavřený, chvílemi střídejte vnitřní a venkovní okruh sání vzduchu. Zhruba v polovině tohoto cyklu by měl odtékat čistý kondenzát.
Pokud jsou v kondenzátu i po 15 minutách drobné kousky bordelu nebo je pořád kalný, případně je ještě trochu cítit zapach ve vozidle, bude zřejmě potřeba postup ještě jednou opakovat s dalším kusem BG spreje.
Tím je čištění výparníku klimatizace u konce, kdo chce může nyní aplikovat dezinfekci dle postupu jejího výrobce.
Na závěr ilustrační foto jednotlivých fází:
1. fáze čištění
2. fáze čištění
Čistý kondenzát - to by měl být výsledek
Budu rád když návod někomu pomůže - mě to pomohlo moc
Furt mně šel z ventilace zatuchlej smrad, kondenzát se v podstatě netvořil a žádnej z běžných přípravků nezabíral, nebo zabral tak na 1-2 dny. Pak jsem na doporučení od @Max6 vyzkoušel BG 709 Frigi Clean a je po problému
Co bude potřeba:
- BG PN 709E (E - tenká hadička), u silného znečištění potřeba 2ks!!
- 3mm vrták
- aku vrtačka
- akvarijní hadička vnitřní průměr 12mm cca 40cm
- průhledná nádoba na zachycení kondenzátu (např půllitr)
- nový kabinový filtr
- dezinfekce klimatizace např Bilt Hamber Air Con Bomb (není nutné, ale doporučuji)
Postup:
- naměřit délku akvarijní hadičky od vyústění výparníku na přepážce až pod vůz - cca 40cm
- nahřát jeden konec hadičky např zapalovačem, nasadit na vyústění (to má cca 14mm) a vyvést pod vozidlo
- pod hadičku umístit průhlednou nádobu
- ve vozidle sundat kastlík spolujezdce
- vyměňte kabinový filtr, případně vysajte nečistoty co propadnou okolo
- vrtačkou s 3mm vrtákem udělat otvor do prostoru mezi ventilátor a výparník, je tam naznačený kolečko viz foto. Doporučuju udělat otvor trochu zešikma po směru proudění vzduchu dovnitř (on vám prostor stejně jiný směr moc nedovolí)
- nasunout do otvoru tenkou hadičku od spreje cca 2cm hluboko a sprej protřepat
- nastartovat vozidlo zapnout klimatizaci s nastavením 15°C - větrák naplno - foukání na obličej - sání vzduchu z venku (režim A/C Eco se volí automaticky, neměl by mít vliv na čištění)
- spustit sprej a držet dokud z výdechů uprostřed nezačne lítat bílá pěna - nebojte se toho a pořádně to tam natlačte . Pokud větrák během plnění systému pěnou začne výrazně měnit zvuk, chvíli počkejte a zas pokračujte - tato část zabere 1-2minuty
- jak začne více lítat pěna z výdechu, klimu i motor vypnout a nechat cca 10 minut v klidu působit. Nastává první fáze čištění - začne se rozpouštět a téct bordel do nádoby
- po uplynutí doby opět nastartovat, zapnout klimu se stejným nastavením a nechat běžet 10-15 minut ať tekoucí kondenzát zbytky bordelu a čistidlo dostatečně vyplaví. To je druhá fáze čištění. Doporučuju pro větší účinnost nechat dveře a okna zavřený, chvílemi střídejte vnitřní a venkovní okruh sání vzduchu. Zhruba v polovině tohoto cyklu by měl odtékat čistý kondenzát.
Pokud jsou v kondenzátu i po 15 minutách drobné kousky bordelu nebo je pořád kalný, případně je ještě trochu cítit zapach ve vozidle, bude zřejmě potřeba postup ještě jednou opakovat s dalším kusem BG spreje.
Tím je čištění výparníku klimatizace u konce, kdo chce může nyní aplikovat dezinfekci dle postupu jejího výrobce.
Na závěr ilustrační foto jednotlivých fází:
1. fáze čištění
2. fáze čištění
Čistý kondenzát - to by měl být výsledek
Budu rád když návod někomu pomůže - mě to pomohlo moc
Poslední úprava: