Ahoj pánové, prosím, potřebuju pomoc a radu od místních Mazda nebo spíš Skyactive znalců, případně od kohokoliv jiného kdo má třeba stejné auto...
Předevčírem sem si přivezl domu ojetou Mazdu 6 Kombi, G165 (benzín, 121Kw, manuál). Rok 2020, najeto 54 000km.
1) První co mě znepokojilo, hned jak sem vyjel z bazaru (na zkušební jízdě se známým servisákem minulý týden sme si toho bohužel nevšimli) bylo při popojíždění v koloně takové divné cukání při jemné práci s plynem. Zejména třeba pokud jedu pomalu na 1 nebo 2 a plyn náhle uberu, čekal bych jedno škubnutí jak motor začne brzdit, ale je jich tam víc, tak 2-4x dopředu, dozadu, dopředu, dozadu, prostě takové rozhoupání dopředu, dozadu které po pár cyklech postupně vymizí... Někdy i při přidání plynu, jako bych byl v autoškole a neuměl jezdit a používat spojku s plynem, jenže tohle je uplně bez spojky... Je to strašně citlivý, jakmile udělám malou chybku na tom plynu, hned se to takle rozhoupe, někdy i při přidání plynu a pod... Dokonce i na otáčkoměru je to vidět. Jedu konstatní rychlostí, samozřejmě velmi málo plynu a když ho uvolním, tak bych čekal, že ručička otáčkoměru začne plynule padat dolu, jenže tady spadne dolu, pak se zastaví nebo dokonce někdy i vyletí kus nahoru nazpět, pak zase spadne dolu, zastaví se nebo vyletí a takle několikrát než se to ustálí... V koloně velmi nepříjemné, a nemá to nic společného se spojkou, tu mám v tý době uvolněnou... Tady video aspoň z otáčkoměru:
Tady na tom 1. videu kdyžtak:
-čas 0:00 - Hned na začátku rozjezd po možná trochu nešetrnym přidání plynu, ale šílený cukání...
-čas 1:10 - to samý
-čas 2:40 - jenom ukázka jak to jede z nuly na sto, když se na to pořádně šlápne, tak mi to přijde OK...
Na 2. videu:
-čas 0:00 - hned na začátku první ubrání plynu tam je vidět co dělá ta ručička otáčkoměru
-čas 0:30 až 0:50 několikrát puštění plynu při vyšších otáčkách
-čas 0.48 pěkná oscilace po puštění plynu, dokonce tam ty otáčky vyletěj po prvním padnutí zas nahoru...
Někdy to udělá víc, někdy míň, čim vyšší stupeň zařazenej tím samozřejmě se tyhle oscilace víc utlumí a sou míň znatelný. Nejprve mě napadla vychozená dráha potenciometru na plynu, ale po 54000km? Po dvoudennim pročítání zdejšího fóra sem dospěl k názoru, že asi prohlídnout a vyčistit klapku případně váhu vzduchu? Kdyby byla nějak víc zasraná, je možný že by šla hůř, ten motorek s ní jakoby bojoval a tím tam vytvářel tyhle oscilace?
2) No a dneska ráno sem se vydal přihlásit vozidlo a napadlo mě konečně to, co sem ještě nezkontroloval, ale je to vlastně důvod proč se zbavuji své i30 a koupil sem Mazdu. Otevřel sem víčko oleje jestli náhodou nefouká vzduch ven jako u mé i30 která začala žrát olej a téměř jistě má v prdeli válec/pístní kroužky a málem sem se psychicky zhroutil. Bylo to po studeném startu, takže cca 1500 otáček a nejen že vzduch jasně fouká ven, ale lítali sem tam i nějaký kapičky oleje... Po ohřátí to samé, jen samozřejmě volnoběh někde na 700 otáčkách, tak to jenom fouká, ale když se trochu přidá plyn tak opět olej ven. Nicméně tady je vidět tím otvorem jak se tam něco zaolejovaného točí, což třeba u tý i30 není, tak je možná ten olej ven v pohodě? Ale co to foukání, je tohle u Skyactivu G165 normální? Posílám video.
Olej na ubrousku vypadá takle:
Je krásně hnědej, neni černej, což je super, podle Garančky byla poslední výměna před půlrokem v květnu v 47000km, neni na to, že má za sebou 7000km ale až moc čistej, jako že by ho vyměnili před prodejem? Ale od koupi už sem s tím ujel cca necelejch 300km...
Tak moc prosím místní znalce, co si o tom myslíte? Nekoupil sem motor před umřením? Ty oscilace asi nejsou OK, ale pudou vyřešit? Nebo s tím jen neumím jezdit? Co ale hlavně to foukání vzduchu ven z olejového víčka, je to v pr?
Předevčírem sem si přivezl domu ojetou Mazdu 6 Kombi, G165 (benzín, 121Kw, manuál). Rok 2020, najeto 54 000km.
1) První co mě znepokojilo, hned jak sem vyjel z bazaru (na zkušební jízdě se známým servisákem minulý týden sme si toho bohužel nevšimli) bylo při popojíždění v koloně takové divné cukání při jemné práci s plynem. Zejména třeba pokud jedu pomalu na 1 nebo 2 a plyn náhle uberu, čekal bych jedno škubnutí jak motor začne brzdit, ale je jich tam víc, tak 2-4x dopředu, dozadu, dopředu, dozadu, prostě takové rozhoupání dopředu, dozadu které po pár cyklech postupně vymizí... Někdy i při přidání plynu, jako bych byl v autoškole a neuměl jezdit a používat spojku s plynem, jenže tohle je uplně bez spojky... Je to strašně citlivý, jakmile udělám malou chybku na tom plynu, hned se to takle rozhoupe, někdy i při přidání plynu a pod... Dokonce i na otáčkoměru je to vidět. Jedu konstatní rychlostí, samozřejmě velmi málo plynu a když ho uvolním, tak bych čekal, že ručička otáčkoměru začne plynule padat dolu, jenže tady spadne dolu, pak se zastaví nebo dokonce někdy i vyletí kus nahoru nazpět, pak zase spadne dolu, zastaví se nebo vyletí a takle několikrát než se to ustálí... V koloně velmi nepříjemné, a nemá to nic společného se spojkou, tu mám v tý době uvolněnou... Tady video aspoň z otáčkoměru:
-čas 0:00 - Hned na začátku rozjezd po možná trochu nešetrnym přidání plynu, ale šílený cukání...
-čas 1:10 - to samý
-čas 2:40 - jenom ukázka jak to jede z nuly na sto, když se na to pořádně šlápne, tak mi to přijde OK...
-čas 0:00 - hned na začátku první ubrání plynu tam je vidět co dělá ta ručička otáčkoměru
-čas 0:30 až 0:50 několikrát puštění plynu při vyšších otáčkách
-čas 0.48 pěkná oscilace po puštění plynu, dokonce tam ty otáčky vyletěj po prvním padnutí zas nahoru...
Někdy to udělá víc, někdy míň, čim vyšší stupeň zařazenej tím samozřejmě se tyhle oscilace víc utlumí a sou míň znatelný. Nejprve mě napadla vychozená dráha potenciometru na plynu, ale po 54000km? Po dvoudennim pročítání zdejšího fóra sem dospěl k názoru, že asi prohlídnout a vyčistit klapku případně váhu vzduchu? Kdyby byla nějak víc zasraná, je možný že by šla hůř, ten motorek s ní jakoby bojoval a tím tam vytvářel tyhle oscilace?
2) No a dneska ráno sem se vydal přihlásit vozidlo a napadlo mě konečně to, co sem ještě nezkontroloval, ale je to vlastně důvod proč se zbavuji své i30 a koupil sem Mazdu. Otevřel sem víčko oleje jestli náhodou nefouká vzduch ven jako u mé i30 která začala žrát olej a téměř jistě má v prdeli válec/pístní kroužky a málem sem se psychicky zhroutil. Bylo to po studeném startu, takže cca 1500 otáček a nejen že vzduch jasně fouká ven, ale lítali sem tam i nějaký kapičky oleje... Po ohřátí to samé, jen samozřejmě volnoběh někde na 700 otáčkách, tak to jenom fouká, ale když se trochu přidá plyn tak opět olej ven. Nicméně tady je vidět tím otvorem jak se tam něco zaolejovaného točí, což třeba u tý i30 není, tak je možná ten olej ven v pohodě? Ale co to foukání, je tohle u Skyactivu G165 normální? Posílám video.
Olej na ubrousku vypadá takle:

Tak moc prosím místní znalce, co si o tom myslíte? Nekoupil sem motor před umřením? Ty oscilace asi nejsou OK, ale pudou vyřešit? Nebo s tím jen neumím jezdit? Co ale hlavně to foukání vzduchu ven z olejového víčka, je to v pr?
Poslední úprava: