• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cukání s klimou

Alda1234

výkonný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
261
Ahoj,
mám takový dotaz. Při akceleraci u auta (Mazda 6 GJ 2014) cítím nepravidelně mírné zaškubnutí. Co se mi však zdá je, že toto škubání nastává pouze v případě, že je zapnutá klimatizace. S vypnutou klimatizací se mi zdá že to neškube. Má někdo podobnou zkušenost ? Co by mohla být příčina ? Díky za rady
 
Že by to třeba bylo tím, že nepravidelně spina kompresor klimatizace?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No přemýšlím, jak ověřit/prověřit co je problém
 
Ahoj,
mám takový dotaz. Při akceleraci u auta (Mazda 6 GJ 2014) cítím nepravidelně mírné zaškubnutí. Co se mi však zdá je, že toto škubání nastává pouze v případě, že je zapnutá klimatizace. S vypnutou klimatizací se mi zdá že to neškube. Má někdo podobnou zkušenost ? Co by mohla být příčina ? Díky za rady
Ahoj,
já to pozoruji také. Všiml jsem si toho nikoli při akceleraci ale při plynulé jízdě. Motor občas (často) jemně škubne. Dávám si to do souvislosti s klimatizací v EKO-módu. podrobně jsem to neštudoval ale předpokjládám, že klima při EKO častěji vypiná/zapíná kompresor klimy. Při přepnutí klimy na FUL běží kompresor stále a cukání odpadá. Při sepnutí spojky kompresoru musí motor přece jen překonat nějaký ofpor a lehce to škubne. Můžeš to vyzkoušet na volnoběh a zapínat klimu. Já jsem spíš zvědavý, zda ten "moderní" EKO režim nezničí brzy spojku kompresoru. :worried:
Jamesson
 
ok, zkusím. Zajímavý podnět. Ale pokud by to byl tento problém, museli by to pozorovat všichni. Nebo tam mám něco "přidřeného" a to by chtělo odstranit.
 
Mě to dělá taky. Ze začátku jsem se bál, že je něco s motorem. Ale postupně vypozoroval, že to dělá EKO režim klimatizace. S vypnutou, nebo "na tvrdo" zapnutou klimou to nedělá. Co jsem naopak nevypozoroval, že by se po škubnutí, tedy připnutí či odepnutí kompresoru, pohnul ukazatel okamžité spotřeby. Z toho usuzuji, že A/C EKO žádný přínos nemá.
 
Mě to dělá taky. Ze začátku jsem se bál, že je něco s motorem. Ale postupně vypozoroval, že to dělá EKO režim klimatizace. S vypnutou, nebo "na tvrdo" zapnutou klimou to nedělá. Co jsem naopak nevypozoroval, že by se po škubnutí, tedy připnutí či odepnutí kompresoru, pohnul ukazatel okamžité spotřeby. Z toho usuzuji, že A/C EKO žádný přínos nemá.
... tak jako většina ECO fičur. Naopak to více namáhá spojku kompresoru atd.
Už používam FUL AUTO, nebo AUTO bez klimy
 
hmm takže řešením bude nevyužívat EKO nebo mít vypnutou klimu
... tak jako většina ECO fičur. Naopak to více namáhá spojku kompresoru atd.
Už používam FUL AUTO, nebo AUTO bez klimy
Taky už to tak dělám. Vždy na AUTO. Klimu zapínám jen když je potřeba, tedy teplo, mlží se okna, nebo v zimě cca jednou za 14 dní, aby kompresor nezatuhnul. EKO režim pouze když ho zapomenu vypnout :innocent:
 
Ano. Dlouho jsem hledal co je vlastně ten EKO režim a není to vlastně nic jiného než častější připojení odpojení spojky kompresoru takže více znatelné cuknuti. U auto režimu to též téměř nepozoruji a jak jsem se dozvěděl tak pokud se klima déle nepoužívá tak může zatuhnout i ta spojka a pak nějakou chvíli trvá než přestane výrazněji cukat. Kdysi jsem se domníval že mazda má nějaký samostatný okruh připojení kompresoru a vůbec nezatěžuje chod motoru. Ale třeba v Kia Ceed 66kW po zapnutí klimy nešlo plynule řadit a při rozjezdech bez otáček často zdechla. Nemluvě že to auto pak už vůbec netahlo=klimu nešlo používat.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jojo, připomíná mi to našeho bejvalýho Pažouta 206 1.4 65kW. Tak když sepla klima, tak jsem měl pocit, že ve stáji pochvípalo minimálně 20 koní 🐴:skull::joy:
Ale úplně nejvíc zábavnej byl Ford Fusion (mám pocit že v něm byla 1.0 nebo 1.3 nevim) co jsem si jednou půjčil. Tam když se zapnula klimatizace, tak na dálnici jsem nebyl schopnej dát víc než 130km/h.

A ohledně škubnutí při sepnutí klimy naopak vévodila služební M3BL 2.0DISI. Když to auto stálo třeba 3 dny a dýl a obzvlášť když bylo venku vlhko/zima, tak to první sepnutí spojky klimy připomínalo zvuk, když zapnou nějaký jistič v Temelíně - docela rána jak z děla, ale každý další sepnutí už bylo naprosto normoš.
 
ok, takže cuknutí auta je tedy normoš z důvodu klimy. Je zajímavé, že třeba u služební oktávky to nepozoruju
 
Já si myslím, že tohle bude pozorovatelné snad na každém autě vlivem způsobu, jakým se připojuje kompresor, někde více a někde méně.
Já třeba spínání kompresoru moc nevnímám na automatu.
Máš auto rok 2014, třeba je ta spojka na pokraji života, kdo ví....
 
ok, takže cuknutí auta je tedy normoš z důvodu klimy. Je zajímavé, že třeba u služební oktávky to nepozoruju
Přiznám se že nevím jaký typ kompresoru používají v oktávkách. Klidně můžou mít bezespojkový, kde ta klima v podstatě běží nonstop, ale jen netlakuje do okruhu. U těhle "promakanějších" typů kompresorů s variabilní funkcí ani nepoznáš že se rozběhnul.
Zároveň čím častěji budeš klimu používat (ideálně zmáčknutý režim auto po celou dobu) a taky čím vyšší výkon/kroutící moment bude samotný motor mít (ne jenom konstrukční, ale i aktuální podle otářek motoru), tím míň to cuknutí/škupnutí/sepnutí budeš ty jako řidič pociťovat.


Zaseknutej, přidřenej nebo jinak poškozenej klimakompresor by poznal i naprostej "netechnik", protože to dokáže s chodem motoru udělat docela srandovní podívanou a ne jen "cuknutí".
 
Poslední úprava:
Nechci zakládat nové vlákno, netýká se to M6 ani cukání, spíš výkonu auta při zapnuté klimatizaci. Nevíte někdo, má nějaký významnější vliv na výkon/zrychlení vozidla zapnutá klimoška u nejnovější modelů CX-5 nebo M3? U starší Oktávky jsem do kopce/při předjíždění autoklimu vypnul, a to byla jiná písnička. Na současných Mazdách rozdíl necítím, nemají to nějak ošetřené proti úbytku zrychlení/výkonu? Děkuji.
 
Já si myslím, že tohle bude pozorovatelné snad na každém autě vlivem způsobu, jakým se připojuje kompresor, někde více a někde méně.
Já třeba spínání kompresoru moc nevnímám na automatu.
Máš auto rok 2014, třeba je ta spojka na pokraji života, kdo ví....
Tu elektromagnetickou spojku na klimakompresoru si nesmíš představovat jako spojku na převodovce, kde si můžeš spojkovym pedálem určovat jak moc bude zabírat. Tohle je prostě elektromagnet, kterej když sepne, tak natvrdo přitáhne plech co je napojenej na klimakompresor na kladku, kterou točí klínovej řemen. Tam není žádná mezivarianta sepnutí - je to čístě jen sepnuto nebo rozepnuto. Opotřebovat se samozřemě může, ale většinou to znamená, že totálně selže (neudělá magnetický pole). Může se stát, že ta styčná plocha na tý spojce trochu orezne vlivem delšího nepoužívání nebo že je ta cívka lehce poškozená, ale to pak slyšíš jak ta spojka jakoby poskakuje (ty dvě části se spolu pevně nespojí) a ty by jsi i slyšel zvuk hodně podobný elektickýmu jiskření (jako když ti jiskří dva blbě se dotýkající dráty pod proudem). A ani to nemusí být známka vadný spojky, protože tenhle jev/zvuk se často objevuje když je v okruhu hodně málo chladiva.
Pokud ta spojka sepne na první dobrou a drží a zároveň po rozepnutí se hned odepne, tak v samotný elektromagnetický spojce klimakompresoru problém nebude.
 
Back
Top