• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

CX-3 versus HR-V + VitaraS

lakilaki

výkonný člen KLANu
770
Napred musim povedat, ze som zaujatý fanatik do mazda aut.
Doteraz som vlastnil mazdy, aj posledne auto, chceli sme do mesta novu M2 AT, ale sme kupili napokon inu japonsku znacku, lebo mazda jednoducho nevedela splnit moje želania.

Dnes som mal moznost vyskusat Honda HR-V Executive alternativna vybava, ako CX-3 Revolution TOP.
Naviac malo posuvne skla na streche obrovskeho rozmeru. CX3 nemoze ani mat.
Nie som ich zastanca, ale prilev svetla cez strechu vytvara luxusny pocit v HR-V
Cena HR-V o 1100 € nizsia, ako CX3 benzin
HR-V budí navonok dojem, ze je to skutocne SUV a nie mestsky crossover, prirovnaval by som ho skor ku CX5.
V interieri je HR-V priestorovo porovnatelny s CX5, vpredu aj vzadu.
Bol som prekvapeny kolko miesta je najma vzadu.
O sirke interieru svedci aj to, ze HR-V ma v zaklade laktovu opierku medzi prednymi sedadlami.
Kvalita materialov je ina, ako v CX3, ale istotne nie horsia.
Pristrojovy panel budiky, velke ako v CX5 a su prekrasne tzv. Optitronove- zobrazuju cisla a udaje priestorovo 3D. Nadherne.
Mal som take pristroje uz v M3 GTA BK, aj tam boli efektne, neviem preco od nich mazda upustila.
V zaklade HR-V LED interierove osvetlenie, v CX3 za priplatok.
Opierka laktova siroka, pohodlna, v CX3 za priplatok (nudzove riesenie)
Predne sedaky dlhsie cca o 3-5 cm pohodlnejsie, sirsie, ako v CX3.
Kufor vacsi cca o 100 l ako v Cx3.
Bezkonkurencne su zadne "honda magic seats".
Podvozok H-RV je sportovo komfortny, ako v CX3 , nie lepsi, ale ani o chlp nie horsi.
Motor atmosfera 1,5 benzin + CVT .
V dvojici s predajcom , bez batoziny uplne postacujuci na okresky aj v meste, bez vyhrad.
CVT preradovanie - packami pod volantom naozaj vyvolava iluziu o tom ze su tam kvalty a dokonca to funguje. Pred predchadzanim, po podradeni packou , prevodovka vytaca motor az do 6100-6300 !
CVT bolo pre mna velmi mile prekvapenie, kto tvrdi, ze to je zly system, ten ho alebo neskusal vobec, alebo nesedel v HRV s CVT.
1,5 benzin CVT s kludnym svedomim mozem v pruznosti prirovnat ku CX3 1,5 AT diesel, ktory stoji neuveritelnych 26.000 €

Ma CX3 akusi verziu s packami na radenie pod volantom ????? Mozno si len nespominam

Nezvyk je pre mna bolo vyhradne dotykove ovladanie na displayi, otocny ovladac z mazdy je asi praktickejsi, ale aj v Honde vsetko funguje na dotyk vyborne. Navigacia je seriovo v Executive.
V CX3 za priplatok ?!

Ma to akysi Anroid system a napriek tomu funguje dobre. Vraj to komunikuje dobre aj so smartphonmi. Neskusal som, nemam android telefon.
HRV ma hromadu lepsich rieseni, ako v Cx3.
Podla mna za cca rovnaku - nizsiu cenu dava ovela viac, ako CX3.

V mazde by sa mali cim skor spamatat, lebo PR SkyActiv uz asi nebude stacit zakaznikom.
Som priklad toho, ze ja, zaryty mazdak chvalim ine auto ako mazda a nakoniec si aj kupim inu znacku, lebo mazda neposkytne to, co chcem od svojho auta, ina znacka ano...
 
Kup si co chceš.Každý má jiné nároky;)Já osobně jsem spokojený.Tady CX-3 nikomu nevnucujem:)Nikdo a nic neni dokonalé;)
 
u mě je to jednoznačný, Honda HR-V byla v mém hledáčku při výběru nového auta svezl jsem se , ALE nelíbí se mi vzhledově a ani motor 1.5 benzín mě neuchvátil i když je papírově silnější 2.0 u CX3 . Navíc začíná na 490 000 kč , CX 3 Challenge jsem koupil za 440 000 kč a jsem naprosto spokojenej. Proč přidávat 50 000 kč když za tu cenu nemá multimediální LCD displej, elektricky sklopná vnější zrcátka, bezklíčkový vstup a zapalování ... El.ruční brzda mi nikdy nepřirostla k srdci. Ano má vyhřívané sedačky, ale ty jsem ani nechtěl. Vždycky je těžký porovnávat dvě auta, která každá nabízejí něco jiného. Rozhodně nejde říct, které z těchto dvou aut je lepší, každému vyhovuje něco jiného a má jiné priority při výběru vozu a u mě ty priority splňovala právě CX3.
 
Poslední úprava:
Kup si co ti prostě vyhovuje co nejvíc. Hlavně, že budeš s autem spokojený a bude splňovat to, co od toho očekáváš.
Jinak já mám CX-3 v plné palbě s automatem a pod volantem jsou pádla. A CX-3 má i plně manuální režim. Když máš fofrklacek na D, tak ho stačí jen zatlačit směrem k sobě (na přistrojovce se ti ukáže, že auto je v manuálním režimu) a pak už si můžeš řadit sám dle potřeby. A nebo použiješ již zmíněné pádla pod volantem.
Já když kupoval CX-3, tak to byla láska na první svezení :). Strašně se mě líbila designově, k tomu 2 litr byla jasná volba. Kufr a místo vzadu sem neřešil, protože s tím jezdíme z 99% maximálně dva. Ale jak už jsem psal, ber to, co ti bude více vyhovovat a z čeho budeš mít i tu radost :).
V každém případě přeji šťastnou volbu při výběru ;)
 
Ja osobne som už skoro kúpil iné autíčko, no narazil som na CX3 a ten dizajn ma dostal na prvý pohľad. Vôbec som neriešil veľkosť kufra, stupne výbavy, čo ktoré auto nemá a naopak má. Jednoducho auto ťa musí zaujať na prvý pohľad tak, že z toho bude láska až pokiaľ nedoslúži. Samozrejme, že prvky výbavy a rôzne doplnky a vychytávky majú automobilky každá tie svoje a porovnávať kde čo chýba a je niečo naviac, tak z toho sa „zblázniš“ a nakoniec nevyberieš podľa srdca. Hlavné kritérium podla mňa je, že auto sa ti musí naozaj veľmi páčiť. Budeš ho používať dlhé roky, pozerať sa na neho každý deň keď k nemu pôjdeš a vzďaľovať sa od neho. Budeš sledovať ako vyzerá v odraze okien nákupných centier a domov a stále sa ti bude páčiť. V tých chvíľach vôbec nebudeš mysllieť na to, či máš kufor o 100l väčší ako iný a na iné prkotinky. To ako auto vyzerá je pre mňa najdôležitejšie.
Keď som si vyberal nové auto, priznám sa sedel som v Kia Soul v plnej paľbe za veľmi zaujímavú cenu. Už som bol rozhodnutý to auto kúpiť, no doma v kresle som si prezeral web s ponukami ostatných značiek. Narazil som na Mazdu a keď som uvidel CX3 bolo rozhodnuté hneď v prvom okamžiku. Auto som ukázal manželke a tá bola dizajnom unesená, že kam sa hrabe Kia! Hnusá krabica :D Mazdičku som ani nebol pozrieť a ani som v nej nesedel a vedel som, že ju chcem. Pred objednaním som ani nebol u predajcu na testovaciu jazdu. Jednoducho som sa zamiloval na prvý pohľad. Výbavu mám Emotion a poviem ti, že sa porovnať s výbavou tej Kie nedá. Napriek tomu som zostal pri CX3 aj keď bola o 500€ drahšia ako Kia. Osobne radšej zažívam „šteklenie“ pred každou jazdou s Mazdou, ako pocit uspokojenia sa s vedomím, že mám vzadu vyhrievané sedadlá a dvojzónovú aut. klímu atď. Radosť z auta a pocity z neho neurobí sebelepšia výbava, ale dizajn v prvom rade. Predstav si Fiat Multipla v plnke akú si len kúpiť môžeš, stále to bude iba odporná ryba do ktorej by som si nikdy nesadol.
Mne sa tiež celkom pozdávalo HRVčko. Áno má tie plusy oproti CX3, ale dizajnovo je pre mňa viťaz Mazda. Je mi úplne jedno, že tam mám manuálnu klímu a halogénové svetlomety a do kufra sa mi vôjde akurát tak taška na hokej a hokejky na zadné sedadlá. Nepozeral som na to, že čo mi auto môže poskytnúť a čo nie, ale na to, že aké z neho mám pocity. CX3 vyzerá neskutočne krásne a nemenil by som za nič na svete. Keby malo ísť o to, svoj účel a využitie poskytne rovnako ako iné značky, a síce presun z bodu A do bodu B. ;)
 
Poslední úprava moderátorem:
HRV je IMO za dobrou cenu a fajn auto, jen kdo chce větší benzínový motor, 4x4 a HDM automat se zamykáním, musí holt hledat jinde (CX-3), protože nic z toho HRV nenabízí. Taky nejsem zarytý fanda a marně hledám v nabídce mazdy nějaký diesel a benzín > 160kW, který bych uvítal jak v kombi nebo i v SUV velikosti CX-5.
 
Taky nejsem zarytý fanda a marně hledám v nabídce mazdy nějaký diesel a benzín > 160kW, který bych uvítal jak v kombi nebo i v SUV velikosti CX-5.
Uz to tady nezminujes poprve na foru. Trosku offtopic, ale co by ted byl dle vyse uvedeneho Tvuj favorit?
 
Ani nevím, uvažoval jsem nad Passatem Alltrack TSI, případně Tiguanem s BiTDI, ale nemusím to zatím řešit. Uvidíme, jak na tom bude nová generace CX-5.
 
Back
Top