Premiéra nové Mazdy CX-60 proběhla loni, zatímco Mazda CX-90 se představila před dvěma týdny. Jak už od nás víte, automobilka plánuje ještě uvedení minimálně dvou nových SUV, a sice pětimístné CX-70 pro americký trh a sedmimístné CX-80 pro Evropany. Čeho dalšího se ještě dočkáme od Mazdy?
Už dříve vedení automobilky prozradilo, že novou CX-70 pro USA lze očekávat v následujících měsících, kdežto stále visel otazník nad debutem CX-80. Ten však nyní zodpověděl ředitel Mazda Motor Europe, Martijn ten Brink, v rozhovoru s deníkem Automotive News Europe. Přesněji na otázku, jestli se CX-80 představí ještě letos, odpověděl: „Ano, stane se tak do konce roku.“
Bohužel více informací neprozradil, ale lze počítat s tím, že půjde tzv. o sedmimístnou CX-60 či evropskou verzi CX-90, ale s užší karoserií, chcete-li. Mazda chce nabízet CX-80 nejen v Evropě, ale i v Japonsku a na dalších trzích.
Martijn ten Brink také potvrdil, že výroba CX-3 v Evropě definitivně končí, tudíž nelze objednávat, ale na některých místech jsou k dispozici ještě skladové kusy. Automobilka očekává, že současná CX-5 zůstane nejprodávanějším modelem značky i v letošním roce, čemuž by mohla pomoci i nová mild-hybridní zážehová motorizace.
Mimo jiné, Martijn ten Brink ani nevyloučil možnost, že by se nedávno představený rotační motor v MX-30 R-EV mohl dostat i do dalších modelů. Konkrétně narážel na modely 3 a CX-30, neboť obě Mazdy mají stejnou platformu jako MX-30, a proto by mohly také nabídnout nekonvenční plug-in hybridní ústrojí.
Mazda odhaduje, že do konce roku 2030 budou tvořit její roční prodeje ze 40 až 70% elektrické modely, což je velmi ambiciózní plán vzhledem k tomu, že v současnosti nabízí jediný elektromobil MX-30.
Zdroj: motor1.com
Pokračujte ve čtení...
Už dříve vedení automobilky prozradilo, že novou CX-70 pro USA lze očekávat v následujících měsících, kdežto stále visel otazník nad debutem CX-80. Ten však nyní zodpověděl ředitel Mazda Motor Europe, Martijn ten Brink, v rozhovoru s deníkem Automotive News Europe. Přesněji na otázku, jestli se CX-80 představí ještě letos, odpověděl: „Ano, stane se tak do konce roku.“
Bohužel více informací neprozradil, ale lze počítat s tím, že půjde tzv. o sedmimístnou CX-60 či evropskou verzi CX-90, ale s užší karoserií, chcete-li. Mazda chce nabízet CX-80 nejen v Evropě, ale i v Japonsku a na dalších trzích.
Martijn ten Brink také potvrdil, že výroba CX-3 v Evropě definitivně končí, tudíž nelze objednávat, ale na některých místech jsou k dispozici ještě skladové kusy. Automobilka očekává, že současná CX-5 zůstane nejprodávanějším modelem značky i v letošním roce, čemuž by mohla pomoci i nová mild-hybridní zážehová motorizace.
Mimo jiné, Martijn ten Brink ani nevyloučil možnost, že by se nedávno představený rotační motor v MX-30 R-EV mohl dostat i do dalších modelů. Konkrétně narážel na modely 3 a CX-30, neboť obě Mazdy mají stejnou platformu jako MX-30, a proto by mohly také nabídnout nekonvenční plug-in hybridní ústrojí.
Mazda odhaduje, že do konce roku 2030 budou tvořit její roční prodeje ze 40 až 70% elektrické modely, což je velmi ambiciózní plán vzhledem k tomu, že v současnosti nabízí jediný elektromobil MX-30.
Zdroj: motor1.com
Pokračujte ve čtení...