Trawn
člen KLANu
- 78
Ahoj všem. Dotaz na spojku. Mám M6 GL předFL (2017) G165 a už od koupě v 32tis km jsem takovej nešťastnej z řazení resp. mi přijde že při řazení je pokaždé bod záběru někde jinde. Je to kombinace několika věcí:
1) když už dáte spojku do záběru a máte pocit, že už se otáčky srovnaly a pustíte pedál, auto stejně většinou poskočí jako kdybyste ji zahodili jak 18ti letej Jarda
2) autu při řazení (zřejmě díky proměnnému časování) vždycky jinak rychle padají otáčky. Synchrony úplně nemají rády rychlé řazení a když si dáte na čas, tak zas někdy za tu dobu otáčky klesnou během vteřiny na volnoběh a jindy zas visí jak heliový balonek
Zatím to byla nepohodlnost, která vyžadovala otravnou míru pozornosti při řazení (na jiných autech řadím bez toho, abych se na to musel soustředit), ale dnešní příhoda mi fakt nedala - najížděl jsem na dálnici a chtěl jsem si podřadit ze 4 na 3. Nepoužil jsem meziplyn, protože jsem chtěl aby mě srovnání otáček zbrzdilo před zatáčkou nájezdu. Popustil jsem spojku tam, kde je běžně "biting point" a nic, auto během půl vteřiny spadly otáčky z 3tis na 1tis a auto ztichlo, že jsem místo na silnici musel čučet na palubku, jestli nechcípl motor, nebo se nezbláznil start-stop a nic. Tak jsem spojku pustil tak o 0,5cm víc (pořád tak v půlce dráhy pedálu) a auto s sebou cuklo a otáčky se srovnaly jako kdybych pustil celou spojku najednou (upozorňuju, že v tu dobu mám pořád spojku v půlce dráhy).
Fakt nechápu, co to je? To jako odešla spojka v 50tis km? Přitom neklouže a většinu času funguje až na tyhle výkyvy (ještě teda ráno, když nastartuju a vyjíždím z parkoviště, tak první záběr má takovou tendenci cukat autem, ale další řazení pak v pohodě). Nebo že by to byl nějaký silentblok a celé to poskakování je kvůli nadměrnému pohybu motoru?
1) když už dáte spojku do záběru a máte pocit, že už se otáčky srovnaly a pustíte pedál, auto stejně většinou poskočí jako kdybyste ji zahodili jak 18ti letej Jarda
2) autu při řazení (zřejmě díky proměnnému časování) vždycky jinak rychle padají otáčky. Synchrony úplně nemají rády rychlé řazení a když si dáte na čas, tak zas někdy za tu dobu otáčky klesnou během vteřiny na volnoběh a jindy zas visí jak heliový balonek
Zatím to byla nepohodlnost, která vyžadovala otravnou míru pozornosti při řazení (na jiných autech řadím bez toho, abych se na to musel soustředit), ale dnešní příhoda mi fakt nedala - najížděl jsem na dálnici a chtěl jsem si podřadit ze 4 na 3. Nepoužil jsem meziplyn, protože jsem chtěl aby mě srovnání otáček zbrzdilo před zatáčkou nájezdu. Popustil jsem spojku tam, kde je běžně "biting point" a nic, auto během půl vteřiny spadly otáčky z 3tis na 1tis a auto ztichlo, že jsem místo na silnici musel čučet na palubku, jestli nechcípl motor, nebo se nezbláznil start-stop a nic. Tak jsem spojku pustil tak o 0,5cm víc (pořád tak v půlce dráhy pedálu) a auto s sebou cuklo a otáčky se srovnaly jako kdybych pustil celou spojku najednou (upozorňuju, že v tu dobu mám pořád spojku v půlce dráhy).
Fakt nechápu, co to je? To jako odešla spojka v 50tis km? Přitom neklouže a většinu času funguje až na tyhle výkyvy (ještě teda ráno, když nastartuju a vyjíždím z parkoviště, tak první záběr má takovou tendenci cukat autem, ale další řazení pak v pohodě). Nebo že by to byl nějaký silentblok a celé to poskakování je kvůli nadměrnému pohybu motoru?