- 3 810
Dostala se mi do rukou možnost porovnat tyhle tři typy pružin, tak jsem se hnedka pustil do zkoumání rozdílů. Kdybych to všechno už na začátku měl shrnout, tak u samostatných pružin (s použitím origo tlumičů) by se tohle téma mělo jmenovat Eibach a RacingBeat VS OEM. To jak vypadá a jezdí auto s origo pružinama psát snad ani nemusím, protože pokud si někdo nekoupil ojetinu která je nějakejma aftermarket pružinama vybavená,tak ví jak je auto vysoký/nízký, jak se chová na nerovnostech a jak se chová při zatáčení.
Eibach ProKit: Je to základní varianta pružin od Eibachu a za sebe musím říct, že funguje naprosto výtečně i s originálníma tlumičema. Závodníci jistě namítnou,že existujou lepší pružiny, a stavitelný podvozky a že pak auto drží jako žvejkačka na botě, ale tohle není funkce těhle pružin a a ani to jejich funcí být nemá,protože pro běžnou jízdu na našich silnicích je většina "coiloverů" takřka k ničemu a jen tím trpí záda řidiče i karoserie. S touhle sadou se auto hezky vizuelně sníží o +/- 3cm vzadu i v předu oproti originálnímu nastavení. Auto se stane tvrdším,ale příjemně tvrdším,takže se dá zvládnout i jízda přes celou D1 od Prahy až po Ostravu tam i zpět během jednoho dne aniž by z toho byl člověk nějak vyklepanej. Zároveň je ale auto jistější a řidič má lepší pocit z řízení a celkově víc cítí co se pod kolama děje což je se hodí třeba v zatáčkách, protože i samotná karoserie má menší tendenci k naklánění. Je to jednoduše řečeno, jedna z nejlepších variant pro ty co se bojí nebo nepotřebují mít auto tvrdý jako kámen, ale chtějí aby podvozek byl trošku jistější, chtějí auto vizuelně snížit,ale nepotřebují přeměřovat každý obrubník jestli se tam vejdou (protože vejdou) a hlavně je to pro ty co se bojí do úpravy podvozku jít, protože tohle je naprostý základ a nejde tím nic zkazit. A hlavně jsou za luxus cenu (okolo 4200Kč)
RacingBeat: Tyhle pružiny budu teprve testovat, ale už teď by se dalo říct,že pro BM/BN je to jen zvednutější varianta Eibachu s jemně změněnou progresivitou předních pružin. Při porovnání zadních pružin Eibachu a RB je rozdíl naprosto minimální. U předních pružin už je vidět,že s RB bude auto o něco víš od země než s Eibachama, ale to je v podstatě vše co se tam koná. Cenově se ale dostáváme poněkud do větších částek,protože RacingBeat je z USA (pružiny vyrobený v Japonsku) a chce to mít v kapse okolo 7000-8000Kč podle dealera a kurzu.Tyhle pružiny budu ještě testovat,protože je mám čerstvě namontovaný a jedinej důvod proč jsem přešel z Eibachu do RB je ten,že kvůli mýmu bodykitu,kterej vepředu auto sníží ještě o další 3-5cm (k tomu to snížení 3cm od pružin) jsem docela dost často dřel o obrubníky.
Jestli máte další poznatky (zkušenosti, jízdní vlastnosti, životnost - praskání,atd...) určitě připište do tématu
Dávám pár fotek a měřenejch údajů aby jste mohli porovnat:
Přední pružiny (dýlka pružiny v cm / síla drátu v mm):
OEM: 35,5 / 13,2
Eibach ProKit: 29 / 14,2
RacingBeat: 31 / 14
Zadní pružiny (dýlka pružiny v cm / síla drátu v mm):
OEM: 37,5 / 11,8
Eibach ProKit: 33 / 13,2
RacingBeat: 33 / 13,7

Eibach ProKit: Je to základní varianta pružin od Eibachu a za sebe musím říct, že funguje naprosto výtečně i s originálníma tlumičema. Závodníci jistě namítnou,že existujou lepší pružiny, a stavitelný podvozky a že pak auto drží jako žvejkačka na botě, ale tohle není funkce těhle pružin a a ani to jejich funcí být nemá,protože pro běžnou jízdu na našich silnicích je většina "coiloverů" takřka k ničemu a jen tím trpí záda řidiče i karoserie. S touhle sadou se auto hezky vizuelně sníží o +/- 3cm vzadu i v předu oproti originálnímu nastavení. Auto se stane tvrdším,ale příjemně tvrdším,takže se dá zvládnout i jízda přes celou D1 od Prahy až po Ostravu tam i zpět během jednoho dne aniž by z toho byl člověk nějak vyklepanej. Zároveň je ale auto jistější a řidič má lepší pocit z řízení a celkově víc cítí co se pod kolama děje což je se hodí třeba v zatáčkách, protože i samotná karoserie má menší tendenci k naklánění. Je to jednoduše řečeno, jedna z nejlepších variant pro ty co se bojí nebo nepotřebují mít auto tvrdý jako kámen, ale chtějí aby podvozek byl trošku jistější, chtějí auto vizuelně snížit,ale nepotřebují přeměřovat každý obrubník jestli se tam vejdou (protože vejdou) a hlavně je to pro ty co se bojí do úpravy podvozku jít, protože tohle je naprostý základ a nejde tím nic zkazit. A hlavně jsou za luxus cenu (okolo 4200Kč)
RacingBeat: Tyhle pružiny budu teprve testovat, ale už teď by se dalo říct,že pro BM/BN je to jen zvednutější varianta Eibachu s jemně změněnou progresivitou předních pružin. Při porovnání zadních pružin Eibachu a RB je rozdíl naprosto minimální. U předních pružin už je vidět,že s RB bude auto o něco víš od země než s Eibachama, ale to je v podstatě vše co se tam koná. Cenově se ale dostáváme poněkud do větších částek,protože RacingBeat je z USA (pružiny vyrobený v Japonsku) a chce to mít v kapse okolo 7000-8000Kč podle dealera a kurzu.Tyhle pružiny budu ještě testovat,protože je mám čerstvě namontovaný a jedinej důvod proč jsem přešel z Eibachu do RB je ten,že kvůli mýmu bodykitu,kterej vepředu auto sníží ještě o další 3-5cm (k tomu to snížení 3cm od pružin) jsem docela dost často dřel o obrubníky.
Jestli máte další poznatky (zkušenosti, jízdní vlastnosti, životnost - praskání,atd...) určitě připište do tématu
Dávám pár fotek a měřenejch údajů aby jste mohli porovnat:
Přední pružiny (dýlka pružiny v cm / síla drátu v mm):
OEM: 35,5 / 13,2
Eibach ProKit: 29 / 14,2
RacingBeat: 31 / 14
Zadní pružiny (dýlka pružiny v cm / síla drátu v mm):
OEM: 37,5 / 11,8
Eibach ProKit: 33 / 13,2
RacingBeat: 33 / 13,7





Poslední úprava: