• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Generálka motoru, výměna motoru, či nákup nového auta?

LifeRoma

nový člen
9
Ahoj všem, tak bohužel se mi minulý týden na dálnici stala velice nemilá věc, kterou nikdo z nás nechce řešit.:(
Jedu po dálnici 130 km/h cca 10 min po zahřátí motoru. Náhlý hlasitý, klepavý zvuk z motoru a než jsem rozlepil oči co se děje, klepání skončilo a tím i tah motoru. Příběh pokračoval následným odtahem do kamarádova servisu.
Jedná se o Mazdu 6 GH, 2010, diesel, dovoz Itálie.
V servise mi předběžně řekl, že praskla ojnice v motoru. Generálka motoru byla hrubě vyčíslena na 40 000 Kč - 80 000 Kč.
Chci s Vámi otevřít debatu, zda vdechnout ještě jednou život mé milence, nebo s těžkým srdcem ukončit náš vztah... Samozřejmě nehodlám pořídit nic jiného než opět šestku..:))
Jinak zbytek vozidla bez problém, když nepočítám běžné vady.
Děkuji Vám za Váš názor.
 
Ahoj, pokud generálka byla hrubě vyčíslena na 40000-80000Kč, tak bych raději šel do výměny motoru. Sice motor z vrakoviště je vždy ruská ruleta, ale tady se asi vyplatí zariskovat (za 80000Kč máš cca 4-5 motorů z vrakáče).
To jestli se auta zbavit nebo opravit to už je na tobě.
 
Výměna moteru i s nějakým servisem okolo je 80-100 tis což je cena za kterou se prodávají dieselový GH. Asi tak
 
A ty víš že ti ten kamarád VYMĚNÍ motor za 100k ? Motor z vrakáče seženeš za 15k-20k. Demontáž starýho (na kterej se při demontáži nemusí brát vůbec ohled, protože půjde do kopřiv), montáž vrakáčovýho a zprovoznění je za kolik ? Já to dělal za 10k-30k dle auta/náročnosti. Naftový GH je trochu víc topení, takže těch trubek na zapojení je tam víc, ale jestli kamarád bude chtít za výměnu 100k tak to není moc kamarád.
Aby jsme si rozuměli, tak jsem nemyslel koupit motor z vrakáče, ten rozebrat, udělat na něm malou generálku a poskládat a dát do auta. To už by se samozřejmě nevyplatilo (to je v tomto případě lepší jiný auto a starý nechat na ND), ale koupit motor, přeházet to nejnutnější/kvalitnější ze starýho motoru a prdnout do auta - proto jsem psal o ruský ruletě.
 
Přesná jeho slova jsou: " Máš pěkně zachovalé auto, jestli najdeš náhradní motor kolem 25k tak to vyměníme, jinak to ale nemá cenu. Ale počítej s tím, že kupuješ zajíca v pytli."
 
Přesná jeho slova jsou: " Máš pěkně zachovalé auto, jestli najdeš náhradní motor kolem 25k tak to vyměníme, jinak to ale nemá cenu. Ale počítej s tím, že kupuješ zajíca v pytli."
Můj chlap toto už řešil.. V minulosti se mu na GH 2.2 přidřela (bohužel chybou nepoctiveho servisu), motor pak nechal vyměnit prostě kus za kus, žádná generálka, a má na něm najeto už něco přes 100 tisíc a v pohodě.
Jasně, je to risk, ale dá se. Ale v té době to auto mělo o něco větší hodnotu, než dnes. Dnes by to stěží prodal za 80k, při nájezdu auta 330 tkm.
 
Super, děkuji za povznesení pohledu na problematiku..:))
Našel jsem borca kolem Ostravy co prodává motor za 14k s nějakou zárukou. Neznám zatím detaily, ale zkusím mu brnknout a optám se..:))

 
Poslední úprava:
Tiež by som šiel do jazdeného funkčného motora za rozumnú cenu, lebo GO sa finančne neoplatí a pre mna ani po GO to nie je spolahlivý motor
 
Tiež by som šiel do jazdeného funkčného motora za rozumnú cenu, lebo GO sa finančne neoplatí a pre mna ani po GO to nie je spolahlivý motor
Motor neznameho puvodu co ma nalitano 200k km je spolehlivejsi? No ja nevim...
 
Diesel v Mazde spolahlivý zrovna moc nie je, aspon ja nie som tak bohatý aby som si mohol dovoliť vlastniť diesel...
Aut s pokazeným / problémovým dieslom je habadej, majú približne polovičnú trhovú hodnotu ako benzínové vezie a to hovorí za všetko

Ku konkrétnemu autu - to jeho auto s pokazeným motorom nemá žiadnu cenu, investovať do solídnejšej GO znamená dostať sa na trhovú hodnotu funkčného auta, teda nezmysel.

Buchnúť tam motor, čo beží a šup ho do sveta, nečakať kým sa rozletí znovu. Akože nič v zlom, ale to je za mna najrozumnejšie riešenie, dokedy nie sú dalšie patálie (vstreky, DPF...)
Ja som vždy za benzín, lebo jednoduchšia technika. Aj tam môžu byť starosti, ale ten benzín si vie trochu zručný človek opraviť sám, s dieslom si moc neprdne.
A ked sa na to pozriem z hladiska platenia za služby = za opravy v servise, tak to je dnes na mašlu.
Preto ja vravím, ak je niekto zručný a vie si opraviť, benzín ho víde lacnejšie, ak nemá možnosť, alebo je neskúsený servisáci ho beztak zoderú z kože do poslednej koruny (vyššie padla suma za GO).

Za dalšie - benzín sa rýchlejšie zohreje v zime, nemá problém naštartovať ak prituhne - u diesla sú problém žhaviče a často batéria. Neviem ako Mazda - nejdem skúmať, ale u mnohých áut nejdú vymeniť všetky bez demontáže napríklad čerpadla, čo značne predražuje výmenu, často sa stane že niektorý jednoducho nejde a servisák ho doluje pól dna von a to všetko na konci niekto musí zaplatiť...

K baterke - do benzináku šlahnem +10Ah lebo sa často vojde a v zime nebude najmenší problém nakopnúť aj keby bolo pár dní po sebe náhodou -20°C.
Za normálnych podmienok mám aj tak baterku s rezervou, ktorá netrpí pri štarte, jednoducho to zavrtí s prstom v nose.
Do diesla velmi často väčšia nevojde, teda žiadna rezerva a práve na diesly tie baterky trpia, lebo štartér diesla berie omnoho viac ampérov a k tomu ešte žhaviče, teda baterka u diesla dostáva omnoho väčší záhul ako v benzináku.
 
Back
Top