• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Hlášení Soot Accumulation in DPF too high

Buky

nový člen
Ověřený uživatel MazdaKlanu
10
Všechny zdravím.Mám Mazdu 6 2:2 Skyactive 110kW.Jezdím pouze dlouhé trasy 800 km tam a zpět.V neděli jsem jel do Něměcka a objevio se mi tam tohle hlášení.Na radu na Mazda klubu na Facebooku jsem projel auto více jak 30 minut na 1 a druhý převodový stupeň při 2000-2500 otáčkách.Hlášení nezmizelo.Budu muset do servisu to vím,jen se chci zeptat dojede auto 800 km domů na Moravu.Nebo budu muset do servisu tady v Německu?Co asi bude obnášet oprava?
Díky za případné info Jan

Mzda 6 DPF .jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Předpokládám že čištění DPF filtru. Cena řádově pár tisíc. Nastavení přes diagnostiku a vymazání chyb.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nevíte někdo o někom spolehlivém kdo by mi to vyčištěni udèlal?Hranice,Přerov,Olomouc.
 
Nez se do toho pustis, mel bys zvazit, jak dlouho hodlas jeste tohle auto provozovat. Koukam ze mas najeto ~210k, a to se pomalu dostavas na limit toho, co DPF zvladne. Ja taky jezdil jenom dlouhe trasy (90% dalnice). Do 200k sem s DPF nemel zadne potize, jenze pak to zacalo. Kolem 250 tisic se to jiz "lame", nepomaha pak ani vynucena regenerace v kratkych intervalech...
 
No mám v plánu ještě pár let jezdit.Neřikejte,že po 250 tisícich mám auto hodit za skály?Ale diky za odpověď.

Dobrý den nevite tedy o někom v okolí Hranic,Přerova nebo Olomouce kdo mi vyčistí to DPF?Kdo má zkušenosti s Mazdou?Díky předem.
 
Budu muset do servisu to vím,jen se chci zeptat dojede auto 800 km domů na Moravu.
Zobrazit přílohu 53518
Vypálit nuceně libovolnou diagnostikou (Mazda IDS, ForScan, Bosch) nebo manuálně pomocí testovacího terminálu už v Německu, 800 km zpět se to ucpe úplně. Mezi Přerovem a Hranicemi je @Reddwarf a jeho kamarád.

Item​
Diesel particulate filter accumulation amount​
Diesel particulate filter accumulation amount​
Diesel particulate filter accumulation amount​
Diesel particulate filter accumulation amount​
Diesel particulate filter accumulation amount​
PM accumulation amount​
0—8.0 g/L​
8.0—10.0 g/L​
10.0—13.0 g/L​
13.0—17.0 g/L​
17.0 g/L or more​
Diesel particulate filter indicator light​
—​
Soot Accumulation in DPF too high”*1
(Informs user)​
“DPF Inspection Required”*2
(Warns user)​
Check engine light​
—​
—​
—​
Illuminated*3
(Warns user)​
Output restriction​
—​
—​
Exhaust gas temperature restriction​
Exhaust gas temperature restriction and soot emission amount restriction​
DTC recorded in PCM​
—​
—​
P2458:00
P2463:00
P242F:00
Automatic DPF regeneration control range​
Automatic DPF regeneration control operable
(If the accumulated PM amount exceeds the specified value*4, automatic DPF regeneration control is implemented, and operates until the accumulated PM amount is approx. 0 g/L {0 lb/ft3}.)​
Automatic DPF regeneration control inoperable
(Automatic DPF regeneration control is disabled when amount of accumulated PM is 10.0 g/L {0.62 lb/ft3} or more because output is restricted)​
User action​
—​
Warm up the engine completely (engine coolant temperature 80 °C {176 °F} or more), depress the accelerator pedal and maintain a vehicle speed of 20 km/h {12 mph} or more for 15 to 20 min.
Bring vehicle to a Mazda dealer.​
Mazda dealer action​
—​
—​
Compulsory DPF regeneration*5​
DPF replacement​


*1 :Turns off when PM accumulation amount is 5.5 g/L or less.
*2 :The diesel particulate filter indicator light flashes when the amount of accumulated PM is 10.0 g/L or more. This indicates that amount of accumulated PM in the diesel particulate filter is full. Therefore, to reduce the amount of accumulated PM, the fuel injection amount is reduced and exhaust gas temperature restriction (output restriction) is performed. As a result, soot generation is reduced and the PM accumulating in the diesel particulate filter is reduced. Turns off when it is 5.5 g/L or less.
*3 :The check engine light illuminates when the amount of accumulated PM reaches 13.0 g/L or more. In this case, to further restrict soot generation (output restriction), exhaust gas is induced to the cylinder by EGR control to lower the combustion temperature. As a result, soot generation is further reduced, and the PM accumulating in the diesel particulate filter is reduced.
*4 :Figure fluctuates depending on distance travelled/conditions
*5 :The PCM automatically selects normal mode or long mode for the compulsory DPF regeneration operation time according to the accumulated PM amount. If compulsory DPF regeneration is performed when the amount of accumulated PM is less than 10.0 g/L, normal mode is performed. If compulsory DPF regeneration is performed when the amount of accumulated PM is 10.0 g/L or more, long mode is performed.
 
Poslední úprava:
Implementation condition for compulsory DPF regeneration
ECT: 70 °C or more
Compulsory DPF regeneration performed using test terminal

Caution
• Perform compulsory DPF regeneration with the bonnet opened to prevent engine compartment overheating.
Note
• DTC P1905:00 may be detected by grounding the test terminal to the body. In this case, DTC P1905:00 is automatically erased by disconnecting the test terminal ground.
1. Open the bonnet.
2. Start the engine.
3. Short the connection between body ground and test terminal using a jumper wire.
4. Repeatedly depress and release the accelerator pedal two times.
Note
• If diesel particulate filter regeneration initiates, the engine speed increases.
5. Verify that the engine speed increases.
― If the engine speed does not increase, return to procedure 1.
Note
• If the diesel particulate filter regeneration is completed correctly, the engine speed decreases to the normal idle speed.
6. After the engine speed increases, wait until the engine speed decreases to the normal idle speed.
7. Detach the jumper wire from the test terminal.
8. Switch the ignition to off.
9. Start the engine.
10. Verify that the messages, “PM accumulated in DPF” and “DPF inspection” are displayed in the TFT LCD display in the instrument cluster.
Message is displayed
• Perform compulsory DPF regeneration again.
No message is displayed
• Compulsory DPF regeneration is completed.
ac5wzw00005508.png

Compulsory DPF regeneration is canceled
Caution
• If compulsory DPF regeneration is canceled, cooling of the diesel particulate filter is required.
• If the diesel particulate filter is not cooled, the diesel particulate filter may be damaged.
1. Switch the ignition to off.
2. Start the engine.
3. Maintain the engine speed at 3,000 rpm for 1 min (diesel particulate filter cooling).
4. Switch the ignition to off.
 
Ahoj, pomoc by tomu samozřejmě mělo jít, otazkou je že pokud nebyl do ted proveden žádný servis na motoru tak i přesto, že se jezdí dálky asi už má motor nějaký další problém...tím že se jezdí 800 km tak by z logiky věci se DPF nemělo zanášet protože na dálnici by docházelo pravidelně k jeho samočištění standartním provozem. Za mě osobně regenerací na místě se až tak nic nemusí vyřešit (možná jen chvilkově) ale spíš bude potřeba se dopídit proč k tomu zanešení došlo...a to může být problém ...bez strašení...za docela slušný ranec. Každopádně servis je v Lipníku a není problém se na servise domluvit...jen ty termíny jsou ted náročné :-(
 
Po objevení této hlášky jsou tam jen 2 g/L PM_ACC tolerance, kdy už automatická regenerace přestane fungovat. A pak to jde rychle.
 
Diky za info. Co je ten testovaci terminál?

Ahoj, pomoc by tomu samozřejmě mělo jít, otazkou je že pokud nebyl do ted proveden žádný servis na motoru tak i přesto, že se jezdí dálky asi už má motor nějaký další problém...tím že se jezdí 800 km tak by z logiky věci se DPF nemělo zanášet protože na dálnici by docházelo pravidelně k jeho samočištění standartním provozem. Za mě osobně regenerací na místě se až tak nic nemusí vyřešit (možná jen chvilkově) ale spíš bude potřeba se dopídit proč k tomu zanešení došlo...a to může být problém ...bez strašení...za docela slušný ranec. Každopádně servis je v Lipníku a není problém se na servise domluvit...jen ty termíny jsou ted náročné :-(
Jak psal Shrek,můzu si to provest na mistě sám,když uzemnim tu svorku?Potřebuji dojet domù.Nebo valit do servisu,Projizděl jsem to ptedevčirem cca 30 minut na dvojku a 2000 ot.Hlášeni tam je pořád.
 
Poslední úprava moderátorem:
Testovací terminál je tady na obrázku a postup je tady uvedený.
 
Takže to vyzkouším.Jestli to dobře chápu,tak uzemnit a postupovat podle popsaného návodu.
 
Jak dlouho by ta regenerace měla trvat?Už to trvá asi hodinu,a stále probihá.

Moc diky Shrekovi za rady.Regenerace proběhla,kontrolka nesviti.Stejně jak přijedu domů nechám DPF zkontrolovat,popřípadě vyčistit.
 
Back
Top