• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Hluk od převodovky

Jirka_27

nový člen
Zprávy
5
Ahoj všem,

Mám pravděpodobně problém s manuální převodovkou a měl bych dotaz, jestli už někdo něco podobného řešil. Na fóru jsem hledal a nic podobného nenašel. Nepozoruju, že by se manuály od Mazdy nějak zásadně kazily. Vím, že Mazda měla problém s manuálními převodovkami cca kolem roku 2015, ale to byl myslím jiný problém.

Mám CX5 KF 2017, 2.0 G165, FWD, najeto 90tkm, dovezl jsem 3roky zpět z D, z autorizáku s 30tkm.

Posledních cca 5-10tkm pozoruju hluk od převodovky.

Popis:
  • Hluk je slyšitelný zevnitř i zvenku. Podle zvuku odhaduju, že je to od rotující součástky, ozubené kolo nebo ložisko.
  • Po nastartování + auto stojí, při vyšlápnuté spojce hluk zmizí = v převodovce se nic netočí.
  • Když auto jede, hluk už nezmizí a významně se nemění při změně převodu, trochu ale klesá (subjektivně).
  • Problémy s řazením nepozoruju, žádná rychlost nezadrhává.
Byl jsem s tím už v MT Palkovice, kde CX5 servisuju. Zatím jen na projetí – p. Mikuš si taky myslí, že to bude v převodovce – poškozené ložisko nebo ozubení převodovky/ diferenciálu. Tak na 90%, takže šance tu stále je 😊

Hned zkraje ledna jsem objednaný na běžný servis, takže se hodí na hever a budeme řešit, co s tím dále. Pokud je to převodovka, tak podle p. Mikuše je jednodušší (levnější ?) řešení výměna převodovky, dá se prý sehnat starší.

Tonoucí se stébla chytá - díval jsem se na svolávačky, tam jsem na KF ale nic nenašel, pro MT převodovky. Díval jsem se na svolavacky.cz - nevím, jak je to spolehlivý zdroj.

Pokud se potvrdí vada převodovky, tak vidím jen dvě možnosti – výměna za starší převodovku nebo oprava u firmy, které dělají repas převodovek.

Anebo třetí možnost - prodat tak, jak je – pokud by se teda našel kupec. Plánoval jsem auto poslat dále.

Máte někdo podobnou zkušenost, nebo máte tip, jak to řešit?

Děkuji předem za radu, či rozumnou připomínku.
J.
 
Nevím, jak to hučí tobě, ale nám to kdysi dělalo spojkové ložisko na Škodovce.....Při sešlápnutí spojky ticho, za jízdy hučení.
 
UPDATE - přidávám 2 videa


Nevím, jak to hučí tobě, ale nám to kdysi dělalo spojkové ložisko na Škodovce.....Při sešlápnutí spojky ticho, za jízdy hučení.
tohle mě taky napadlo, ale v Palkovkách mi bylo řečeno, že to není ono. Nevím, na žádné autě jsem takový pazvuk ještě neměl. Nemám s čím srovnat.
 
Takže když se sešlápne spojka tak hluk přestane?
A když by jsi jen položil nohu na spojkový pedál, respektive ten pedál sešlápl úplně minimálně?
 
Spojku jsem sešlápl úplně, pak to ztichlo. Nezkoušel jsem sešlápnout jen částečně, musel bych se na to zaměřit.
Když auto stojí, vyšlápnu spojku tak se tam zastaví točivý pohyb (differenciál?) a pak je to ticho.
Jinak to furt rachtá na neutrál při stání, nebo za jízdy. Za jízdy to při vyšlápnutí spojky už neztichne, aspon mám ten pocit.
 
Trochu podobně se chovala moje bývala CX-5 G165 MT FWD. Zvuk byl lehce jiný, ale to se z videa težko posuzuje. Bylo to slyšet při stání na neutrál s vyšlápnutou spojkou, nebo při pomalém pojíždení, přijízdění ke křižovatce. V létě to bylo lepší, skoro nepozorovatelné, v zimě horši.

Dělalo to i po výměně spojky a spojkového ložiska (z jiného důvodu). Říkali mi, že je to pravděpodobně nějaké ložisko v převodovce. Pozoroval jsem to asi dva roky, nijak se to nezhoršovalo. Chtěl jsem zkusit nechat vyměnit olej v převodovce, lehce hůř řadila 1 a 2 za studena, ale už jsem se k tomu nedostal...
 
Když se u stojícího vozu při sešlápnutí spojky hluk z převodovky uklidní, tak to vypadá na ložisko hnací hřídele. Ale jestli se při jízdě ten hluk nezklidní ani po sešlápnutí spojky, tak to pravděpodobně vypadá i na ložisko hnané hřídele, nebo možná problém diferenciálu.
Je to jen můj laický názor, žádná rada k rozebírání čehokoliv.
 
Ahoj, keď sa jemne dotknes spojky nohou a zmizne zvuk, keď len zatažíš spojkové ložisko, tak je to ložisko. Ale ak zvuk zmizne až vtedy, keď sa prestane točiť hnací hriadeľ, tak je to problém vo vnútri prevodovky. Teraz máš dve možnosti, buď to je zvuk ložiska z prevodovky, alebo to rachoce z vytrhnuteho zubu. Diferencialom to nie je, lebo diferenciál je činný až pri pohybe auta, diferenciál pri státí auta je v kľude. No ak by to bolo trochu rozpadnutym, alebo vytrhnutym zubom, tak by som s tým určite nejazdil. Hrozí, že pri jazde sa ti môže ulomeny kus kovu dostať do diferenciálu, alebo medzi zuby, zasekne ti prevodovku a v najhoršom možnom prípade ti skočí rozvod motora. Treba dať dole vypustaciu skrutku a pozrieť čo je v olejovej náplní prevodovky. Či tam je šedý film (porucha ložiska) alebo malé čiastočky kovu (porucha ozubenia). No a máš teraz zase dve možnosti, buď prevodovku z druhého auta, alebo repas. Za mňa pri novšom aute repas. Výmenu prevodovky len v prípade že sa ti podarí nájsť auto, kde si budeš môcť overiť najazdené km. Väčšinou ale každý predáva už rozobrate autá a pri otázkach koľko to malo km si to nevieš overiť. Ozaj málo áut, kde ešte je motor a prevodovka založená v aute a vieš na mieste overiť km. Repas sa dá urobiť a ak nie si po záruke v autorizovanom servise, tak sa dá repas prevodovky urobiť aj za celkom slušné peniaze (pokiaľ sa menia len ložiská). Daj vedieť ako to dopadlo.
 
ahoj,
díky za komentáře - Petr Hlávka, cyklista.

@AndrejD - díky za podrobný příspěvek. Budu příště vědět, jak určit vadné spojkové ložisko :)

Na servis jdu příští úterý, ale s autem se nejezdí a pojedu s ním až na servis. Tak už to snad těch 10km dojedu.
Auto v záruce není, od převozu do CZ nebyla v autorizáku, servisuju v neorigo Mazdě v Palkovicích u FM => díky tomu je ale el. serviska vyplněná.
Ale s tím u Mazdy CZ neuspěju, pro ně to bude staré auto servisované jinde.

Takže pak se uvidí, co bude dále, já furt tipuju to ložisko v převodovce.
Výměna převodovky je sice jednodušší, ale jak píšeš - nevím, jak starou převodovku seženu.
Repas - vnitřně jej taky preferuju, i z důvodu následného prodeje. Zatím nevím kde, pokud má někdo tip na firmu v okolí FM/ Ostravy, tak dejte vědět. Zatím jsem nehledal.

Fakt mě ale štve, že 7letá Mazda s 90tkm má takovou fatální vadu. U nás těžký život neměla, tažné bylo jen na kola.
Takže bud první majitel, nebo je to moje první "páteční auto"...
 
ahoj,
díky za komentáře - Petr Hlávka, cyklista.

@AndrejD - díky za podrobný příspěvek. Budu příště vědět, jak určit vadné spojkové ložisko :)

Na servis jdu příští úterý, ale s autem se nejezdí a pojedu s ním až na servis. Tak už to snad těch 10km dojedu.
Auto v záruce není, od převozu do CZ nebyla v autorizáku, servisuju v neorigo Mazdě v Palkovicích u FM => díky tomu je ale el. serviska vyplněná.
Ale s tím u Mazdy CZ neuspěju, pro ně to bude staré auto servisované jinde.

Takže pak se uvidí, co bude dále, já furt tipuju to ložisko v převodovce.
Výměna převodovky je sice jednodušší, ale jak píšeš - nevím, jak starou převodovku seženu.
Repas - vnitřně jej taky preferuju, i z důvodu následného prodeje. Zatím nevím kde, pokud má někdo tip na firmu v okolí FM/ Ostravy, tak dejte vědět. Zatím jsem nehledal.

Fakt mě ale štve, že 7letá Mazda s 90tkm má takovou fatální vadu. U nás těžký život neměla, tažné bylo jen na kola.
Takže bud první majitel, nebo je to moje první "páteční auto"...
Z toho si ťažkú hlavu nerob. Sesternica si kúpila novú audi A3 a pri cca 500km, čo si auto úživala pár dní sa jej tak rozsypala prevodovka, že museli odviesť odťahovkou auto z jej dvora do servisu. Bola smutná, že nové auto.... hold nevyberieš si.

Čo sa týka servisu prevodovky, nezameraj sa len na okolie. Ak je treba ísť za odborníkom, čo robí dobrú prácu za dobrý peniaz, oplatí sa cestovať. Radšej ju daj zrepasovať niekomu, kto väčšinu svojej práce robí len prevodovky. Držím palce.
 
v poho, já už to rozdýchal, teď řeším, jak to nejlépe opravit.
Pokud ale repas, tak určitě u borců, co se specializují na převodovky.

btw ještě k těm svolávačkám - o svolávací akci na manuální převodovky na KF 2017 FWD asi nikdo nevi, co? abych si to mohl odškrknout...
 
Mám pocit, že nějaká svolávačka byla na manulní převodovku CX-30 kvůli nevhodnému softwaru řídicího modulu PCM. Ono to totiž mělo vliv na bezpečnost, protože hrozilo zastavení vozu.
Ale na mechaniku asi žádná svolávačka neproběhla.
 
Mám pocit, že nějaká svolávačka byla na manulní převodovku CX-30 kvůli nevhodnému softwaru řídicího modulu PCM. Ono to totiž mělo vliv na bezpečnost, protože hrozilo zastavení vozu.
Ale na mechaniku asi žádná svolávačka neproběhla.
Taková speciální servisní akce (bylo jich několik), ne "svolávačka", definitivně nesouvisela s převodovkou, ale s řízením motoru. On nemá ani stejný motor, ani podobnou řídící jednotku.

v poho, já už to rozdýchal, teď řeším, jak to nejlépe opravit.
Pokud ale repas, tak určitě u borců, co se specializují na převodovky.

btw ještě k těm svolávačkám - o svolávací akci na manuální převodovky na KF 2017 FWD asi nikdo nevi, co? abych si to mohl odškrknout...
Můžeš si to odškrtnout... 👌 Svolávací akci na manuální převodovky mám pocit ani za posledních dvacet let Mazda nevyhlásila. Jediné, co je k dispozici, je mnohokrát zde probírané řazení, vyskakování rychlostí, vibrace řadicí páky - obrobení kol a zubových spojek a s tím související servisní informace (pro řešení problémů u aut v záruce, případně mimo záruku za peníze zákazníka).
 
Poslední úprava:
Back
Top