• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Hluk při akceleraci - benzin 108kW

Jakub7

člen KLANu
54
Ahoj,
Mazda 6, GH, 2.0 benzin, motor LF16

jsem po výměně zadního tlumiče výfuku, který už byl doceal hlučný. Auto ztichlo, ale bohužel výměna nevyřešila jeden problém, který jsem doufal že ano. Popíši situaci:

- při jízdě na 3 a 4, rychlost přes šedesát km/h a při přudší akceleraci a s otáčkama kolem 3000-3500 se ozývá zepředu hluboký, jakoby dunivý zvuk - to jsem původně přičítal netěsnému výfuku.
- pokud otáčky klesnou nebo stoupnou je vše v tiché. Stejně tak i na volnoběh nekolísá a při zvýšení otáček je vše OK. Zvuk se ozývá jenom při zátěži motoru

netušíte na co se zaměřit? co laicky zkontrolovat. Tipy mám na sání, ale absolutně netuším jak je udělaná soustava sání a podtlaků. Jediné co vím, kde je vzduchový filtr a airbox :¨

díky za tipy, třeba to není sání, rád si nechám poradit.
 
Tak problém vyřešen. Původně jsem si myslel, že to souvisí buď se sáním nebo s výfukovým systémem.
Hluk se po čase zesiloval a byl slyšet i při vyřazeném kvaltu a rychlosti od 40 km/h výše.
Nakonec dnes v servisu zjištěné přidřené LP ložisko. Po jeho výměně je opět ticho. Ložiska jsem sice už jednou měnil, a tohle mě tedy nenapadlo.
Servisováno v Carstaru a skvělá a rychlá práce.
 
to teda nevím proč, říkám že každá recenze bez ohledu na pozitivní nebo negativní vyznění každého serisu nebo prodejce má smysl pro další členy KLANu.....
 
Ahoj, řeším něco podobného u své mazdy 6. Mám pocit, že ke zvuku motoru se přidalo další spektrum, jakoby hučení, o vyšší frekvenci než vrčení motoru. Přijde mi, že to tam nebylo. Zní to trochu jako by se s.motorem pustil ventilátor. Frekvence hučení mírně stoupá s otáčkami a i klesá objevuje se hlavně mezi 2000 a 3000 otáčkami, pak už není patrný. Taky mi přijde, že to je nejvíc znat na třetí a čtvrtý převodový stupeň. Auto je v dobrém stavu, čerstvé měněné náplně, po geometrii, servisovano v mazde v Německu, najeto 135k km. Nenapadá někoho, co by to mohlo být? Jakube, myslíš že by to.mohlo být taky lozisko?
 
Vypozoruj přesněji.
Pri otáčkách od-do
Při rychlosti od do
Kdyby to bylo vyloženě 3-4 stupeň nezávisle na rychlosti tak bych to viděl na převodovku.
 
Vypozoruj přesněji.
Pri otáčkách od-do
Při rychlosti od do
Kdyby to bylo vyloženě 3-4 stupeň nezávisle na rychlosti tak bych to viděl na převodovku.

Zkoumal jsem to víc a:
Hukot je slyšet když točím volantem doleva nebo ho držím +/- rovně. Když zatočím doprava, tak prakticky zmizí. Při jízdě z kopce jsem zkusil vyšlápnout spojku a hukot byl slyšet a postupně klesal se snižující se rychlostí zpomalujícího auta. Při neutrálu v inkriminovaných 2000-3000 ot. není slyšet nic. Hukot je slyšet zepředu, od motoru a předních kol. Mírně se zhoršuje. Co jsem se tak ptal, tak to vážně vypadá na ložisko. Nechám prověřit v servisu.
 
Zkoumal jsem to víc a:
Hukot je slyšet když točím volantem doleva nebo ho držím +/- rovně. Když zatočím doprava, tak prakticky zmizí. Při jízdě z kopce jsem zkusil vyšlápnout spojku a hukot byl slyšet a postupně klesal se snižující se rychlostí zpomalujícího auta. Při neutrálu v inkriminovaných 2000-3000 ot. není slyšet nic. Hukot je slyšet zepředu, od motoru a předních kol. Mírně se zhoršuje. Co jsem se tak ptal, tak to vážně vypadá na ložisko. Nechám prověřit v servisu.

Ano , tohle jsou přesně příznaky špatného ložiska. U mne se to projevovalo naprosto stejně.
 
Back
Top