• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Hodnoty korekcí vstřiků u motoru RF

Rychlouš

nový člen
Zprávy
6
Zdravím Mazďáci,

existuje nějaký způsob jak doma vyčíst korekce vstřikovaného množství paliva u 2.0D 103kW? Mám Forscan a Delphi a v nich najdu jen uložené korekce po kalibraci.

Motor má na volnoběh příšerně hrubý chod, tak bych potřeboval zjisti jestli nějaký vstřikovač nezlobí.

Díky moc !
 
INJ1_CMP Fuel injector No.1 Correction Value [mm3/stroke] - aktuální hodnota při daných otáčkách a zátěži
 
No ale to je právě jen pro první válec - ostatní tři v PIDech chybí.
INJ2_CMP, INJ3_CMP, INJ4_CMP ve ForScanu určitě jsou. Navíc korekce po kalibraci jsou neustále aktualizovány, není důvod, proč neprohlédnout ty. Jsou na různé tlaky v mikrosekundách.
 
Opravdu je ve Forscanu nemám (nakonec ani pro první válec) - viz screeny. Stejná situace je i v Delphi. Na korekce po kalibraci jsem koukal, ale ty se nezdají kdoví jak špatné. Ale motor vibruje, cuká, a po 50km regeneruje filtr.

Screenshot_20230905_084214_com.astech.forscanlite.jpg Screenshot_20230905_111317_com.astech.forscanlite.jpg
 
2x -40 ms při 140 MPa je už dost, moc protékají. A teď se dívám, INJ1_CMP je k dispozici až u 2.2.
 
Děkuji za objasnění. Tím pádem nemá smysl jet na origo diagnostiku, protože by kompenzace taky nevyčetla a mám se řídit těmi kalibracemi?

Díky , M.
 
Obnovím toto téma, jaké jsou "zdravé" hodnoty pro vstiky? Shr3k píše, že +40 pri 140MPa je dost. Jaká je tedy ta mez?
 
Tak k této problematice u motorů RF je tady toho napsáno celkem dost, stačí vyhledat v sekci "Modely" a dle konkrétního typu auta, potom vpravo nahoře je lupa a tam se zadá klíčové slovo, např. "hodnoty vstřiků" nebo jiné, to mě jen tak napadlo a chce to pročíst. Jinak já mám také motor RF (konkrétně RF7J), vstřiky jsem měnil za nové (original DENSO japonské, viděl jsem i z Rumunska...). Když se vstřiky vyměnily, tak všechny měly hodnotu 0. Tu mám stále u toho referenčního válce (asi první?) a ostatní se kalibrují vzhledem k němu. Řídící jednotka provádí kalibraci tuším co 2000 km. Jinak drobná zkušenost- je nutné mít OK podložky pod vstřiky a taková hloupost - OK kostry. Já vyměnil půl auta a nakonec jsem předělal kostry (co jsou pod filtrboxem), zrušil jsem ten fastonek, dal ocelová očka, 6-ku licnu kabel a ukostřil na kostru k baterce a nové auto :-). Ještě k DPF - také mi to tak regenerovalo, mám nový DPF filtr, nová čidla, lambdu, čidlo rozdílového tlaku....ale vše se srovnalo až jsem opravil kostru. Teď mi to regeneruje po 200 km, což je u mého motoru maximum dle příručky. Tzn., že mi to asi funguje OK.
Tak hodně zdaru a snad jsem Tě aspoň nasměroval... R.
 
Tak k této problematice u motorů RF je tady toho napsáno celkem dost, stačí vyhledat v sekci "Modely" a dle konkrétního typu auta, potom vpravo nahoře je lupa a tam se zadá klíčové slovo, např. "hodnoty vstřiků" nebo jiné, to mě jen tak napadlo a chce to pročíst. Jinak já mám také motor RF (konkrétně RF7J), vstřiky jsem měnil za nové (original DENSO japonské, viděl jsem i z Rumunska...). Když se vstřiky vyměnily, tak všechny měly hodnotu 0. Tu mám stále u toho referenčního válce (asi první?) a ostatní se kalibrují vzhledem k němu. Řídící jednotka provádí kalibraci tuším co 2000 km. Jinak drobná zkušenost- je nutné mít OK podložky pod vstřiky a taková hloupost - OK kostry. Já vyměnil půl auta a nakonec jsem předělal kostry (co jsou pod filtrboxem), zrušil jsem ten fastonek, dal ocelová očka, 6-ku licnu kabel a ukostřil na kostru k baterce a nové auto :-). Ještě k DPF - také mi to tak regenerovalo, mám nový DPF filtr, nová čidla, lambdu, čidlo rozdílového tlaku....ale vše se srovnalo až jsem opravil kostru. Teď mi to regeneruje po 200 km, což je u mého motoru maximum dle příručky. Tzn., že mi to asi funguje OK.
Tak hodně zdaru a snad jsem Tě aspoň nasměroval... R.
Díky, zkusím to ještě znova prohledat. Podložky jsou nové, dpf vyřazeno v mazda čb,nové filtry. Auto jezdí vcelku v pohodě, akorát ráno když přestane žhavit,začne kuckat, hulit a smrdět nespálenou naftou.
 
Poslední úprava moderátorem:
DPF vyřazeno v Mazda ČB? :-) Tzn. vykucháno? V Mazdě demontují DPF? Tomu nějak nerozumím... DPF je kvůli emisím. A na STK docela snadno zjistitelné jestli tam je nebo není - emise. Na ježdění je to určitě o starost méně + lepší spotřeba. Ale.... Já se na to dívám tak, že auto je nějak postavené a pokud je vše OK, tak to funguje. Jasně, není to auto na popojíždění. To opravdu ne. To potom generuje jen problémy. Proto když jsem se rozhodl, že jej dám do pořádku, tk jsem si tedy prošel docela peklem. Nejen finančním, ale i důvěry k autu. Naštěstí to vše dopadlo dobře a tak teď si vše hlídám aby vše bylo OK. Prostě to auto už znám. Jinak taky nerozumím tomu "ráno, když přestane žhavit, začne kuckat, hulit a smrdět nespálenou naftou." - přece žhavení probíhá před startem. Potom zhasne žhavení a nastartuji. Čili myslel jsi to tak, že jakmile ráno nastartuješ, tak to kucká, hulí a smrdí? No, to by asi chtělo vyčistit vše, co jde, EGR máš asi off nebo zaslepený, také záleží, co tankuješ..... Je toho celá řada co musí být OK aby to celé bylo OK. Pokud cítíš nespálenou naftu - tak logicky buď to špatně spaluje, nebo jí tam teče moc, nebo někde prosakuje.... Ono také ŘJ je naprogramovaná na DPF a pokud tam není, tak hodnoty jsou jiné než "očekává". Pochybuji, že někdo dokáže přeprogramovat ŘJ tak, aby postihl všechny návaznosti a změny, které "vyřazení" DPF způsobí v originál SW ŘJ. Ale třeba se pletu, nevím, nikdy jsem nepřemýšlel zbavit se DPF.
Víc Ti asi neporadím. Přeju pevné nervy a pokud máš hodně času a dost peněz, tak se Ti to třeba podaří vše vyřešit :) ;).
 
Jestli je v něm díra netuším, je vyřazen,přehráno software, emulator, atd.Ano přímo v as mazda.2x STK v pohodě. Je to starý auto na ježdění do práce,takže mě to tak netrápí, ale to ranní hulení nevypadá nejlíp 🙂
 
Jen doplním info, že to auto má dvouhmotu. Takže hodnoty vstřiků nebrat na 100% kort když neni dvouhmota v megaperfektním stavu ;)
 
Back
Top