Floyd
výkonný člen KLANu
- 168
Ahoj všem tady v klubu,
zanedlouho se stanu majitelem zbrusu nové CX-3 (G121, 6MT) a bude to pro mě úplně nový svět. Celý život jsem totiž jezdil prakticky výhradně v různě silných turbodieselech a myslel jsem si, že takto to zůstane až do smrti. A ejhle, náhle přijde naprostá změna, otočka o 180°, no a protože je to pro mě obrovská novinka zejména co se jízdního stylu týká, potřebuji od Vás zkušených mazďáků poradit: Jak opravdu správně zajet motor G121, aby byl spolehlivý, silný a úsporný?
Příklad: Prvních 500 km v klídku? A na kolik otáček maximálně? Dalších 500 km už mu občas přidat? A opět, do kolika otáček maximálně? A od 1000 km už mu občas zatopit pod kotlem, aby se válce tzv. vypálili? A v 5000. km vyměnit olej ano/ne?
To jsou prosím pěkně jenom teoretické otázky, něco už mi k tomu psal i Max, ale fakt potřebuji poradit a rád se tady dočtu toho co nejvíce, nechci si něco pokazit hned na začátku.
Děkuji všem za cenné rady.
zanedlouho se stanu majitelem zbrusu nové CX-3 (G121, 6MT) a bude to pro mě úplně nový svět. Celý život jsem totiž jezdil prakticky výhradně v různě silných turbodieselech a myslel jsem si, že takto to zůstane až do smrti. A ejhle, náhle přijde naprostá změna, otočka o 180°, no a protože je to pro mě obrovská novinka zejména co se jízdního stylu týká, potřebuji od Vás zkušených mazďáků poradit: Jak opravdu správně zajet motor G121, aby byl spolehlivý, silný a úsporný?
Příklad: Prvních 500 km v klídku? A na kolik otáček maximálně? Dalších 500 km už mu občas přidat? A opět, do kolika otáček maximálně? A od 1000 km už mu občas zatopit pod kotlem, aby se válce tzv. vypálili? A v 5000. km vyměnit olej ano/ne?
To jsou prosím pěkně jenom teoretické otázky, něco už mi k tomu psal i Max, ale fakt potřebuji poradit a rád se tady dočtu toho co nejvíce, nechci si něco pokazit hned na začátku.
Děkuji všem za cenné rady.