• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Jaké jsou největší problémy?

PetrCh

člen KLANu
40
Potřebuji 6+ míst, prostor a výkon a rád bych zůstal u Mazdy. Přemýšlím o koupi CX-9 s automatem kolem roku 2010 (+- 300 000,- z DE).

Zásadním problémem je prý poruchovost převodovky a diferenciálu, kdy jednak je prý problém sehnat díly a jednak výměna prý vychází na cca 200 tis!(?)
Může to někdo prosím potvrdit, upřesnit nebo vyvrátit?

Je to problém CX-9 obecně nebo jen nějaký ročník/konfigurace / šarže dílů?
V závislosti na čem to nastane? (počet km, stáří, zátěž, nahodile)
Dá se tomu nějak předejít (výměna oleje, nějaká údržba...?) nebo alespoň zjistit rozumným způsobem stav daného vozu?

Není kvůli tomuto sebevražda CX-9 kupovat? (Případně můžete doporučit alternativu?)
 
CX-9 TB používá jednu z nejrozšířenějších 6rychlostních převodovek, Aisin AWF6F45 (ZF 6HP napříč). Navíc CX-9 nemá extra točivý moment, takže zrovna životnosti automatu bych se nebál. Transfer bude podobný nebo stejný jako u CX-7, takže ano, tam asi při terénním využití, případně neměnění náplně lze očekávat problémy, ale nijak významné. Samozřejmostí je výměna olejů.
 
@shr3k Tak ono to vse asi bude o najezdu, ne?

Jestli jde o auta dovezeny z USA, muzou mit desetilety snadno kolem 300 - 500tkm (realnych; najezdy v USA jsou o dost vyssi, nez ve vetsine Evropy) a tam uz neni spolehlivy z vyroby asi nic, krom bloku motoru a nejakyho nerozbitnyho prislusenstvi :). V inzerci to vypada, ze ty auta maji kolem 100 - 150tkm, ale to se mi vazne nechce verit, obrovsky auta jako delany na delsi rodinny cestovani s najezdama, ktery odpovidaji 800 km mesicne? Pokud ano, tak to zase jsou asi auta, ktery vetsinu mesice nekde stala, nebo jezdila nejaky mestsky provoz, coz je taky neco, co clovek moc nechce (mazani studenyho motoru, nezahraty olej prevodovky...), ne?

Kazdopadne - jenom soukromy nazor podlozeny vic pozorovanim, nez primou zkusenosti, natoz s CX9 - bych u takto starsiho a vetsiho/slozitejsiho auta volil neco, co je rozsireny, protoze kazdy vic ojety starsi auto bude narocny na udrzbu, a pokud si s tim umi poradit kazdy servis a dily jdou snadno sehnat na vrakovistich nebo aukru, je to velky usnadneni a snizeni provoznich nakladu...

Ale ne ze by CX9 nebyla hezka.
 
Vzhledem k tomu, že tu snad nikdo z CX-9 není, tak budu rád, když se pochlubíš uloveným kouskem. Osobně mě tento model taky zajímal, ale zatím to na rozšiřování rodiny nevypadá, takže můžu v klidu jezdit v té šestce :)
 
@shr3k Tak ono to vse asi bude o najezdu, ne?

Jestli jde o auta dovezeny z USA, muzou mit desetilety snadno kolem 300 - 500tkm (realnych; najezdy v USA jsou o dost vyssi, nez ve vetsine Evropy) a tam uz neni spolehlivy z vyroby asi nic, krom bloku motoru a nejakyho nerozbitnyho prislusenstvi :). V inzerci to vypada, ze ty auta maji kolem 100 - 150tkm, ale to se mi vazne nechce verit, obrovsky auta jako delany na delsi rodinny cestovani s najezdama, ktery odpovidaji 800 km mesicne? Pokud ano, tak to zase jsou asi auta, ktery vetsinu mesice nekde stala, nebo jezdila nejaky mestsky provoz, coz je taky neco, co clovek moc nechce (mazani studenyho motoru, nezahraty olej prevodovky...), ne?

Kazdopadne - jenom soukromy nazor podlozeny vic pozorovanim, nez primou zkusenosti, natoz s CX9 - bych u takto starsiho a vetsiho/slozitejsiho auta volil neco, co je rozsireny, protoze kazdy vic ojety starsi auto bude narocny na udrzbu, a pokud si s tim umi poradit kazdy servis a dily jdou snadno sehnat na vrakovistich nebo aukru, je to velky usnadneni a snizeni provoznich nakladu...

Ale ne ze by CX9 nebyla hezka.
CX-9 TB nemusí být jen z USA, prodávala se tu taky. Nepřímovstřik snáší provoz zastudena lépe, a auto je mnohem jednodušší, než tvoje CX-5. ;)
 
Tři roky, zvlášť v porovnání se spolehlivostí motoru SH, ho nevytrhnou. Osobně bych si připlatil a šel do posledního faceliftu TB.
 
Ahoj, je docela brzo na hodnocení, focení atd, ale abych alespoň řekl, co jsem koupil (ptáte se):
CX-9, r.v. 2008, dovoz nové z USA.
3,7 litru benzín, 201 kW, kůže, automat, fialová metalíza.
Nyní najeto 145 000 mil., slušný stav, cena 190 000 Kč.

Koupil jsem od druhého majitele, co to koupil 2010 při 100tis mílích a nechal namontovat LPG.
Druhý majitel byl mechanik a skvěle se o ni staral, udělal si vypouštěcí ventily na převodovku a přední diferenciál a každý rok měnil všechny oleje. Před půl rokem tam dal novou převodovku, překvapivě z CX-7.
Spotřeba díky LPG cca 2 koruny na kilometr.

Rodina naprosto spokojená, já musím říci, že šestka má o dost lepší jízdní vlastnosti a řídí se příjemněji, což je ale samozřejmé. Vhledem k větší váze větší výkon není znát, šestka je s 129 kW mnohem živější a příjemnější. Hlavní účel, dostat nás všechny do auta, je každopádně naprosto splněn. I když v této kategorii jsou možná jiné značky ještě prostornější (soused nedá dopustit na chrysler), oproti šestce je v CX-9 fakt super prostor. Když sednu zpátky do šestky, tak mám pár vteřin pocit, že sedám do auta pro panenky (ale jak se rozjedu, tak mne to rychle přejde a musím zamáčknout slzu). Rozdíl je tedy dán především rozměry a vahou, kde člověk prostě nemůže čekat to stejné jako u nižšího a lehčího vozu. CX-9 vzhledem k váze a rozměrům, jezdí super, jsem také moc spokojený. Do devadesátky bych řekl, že je dokonce lépe odhlučněná, pak už se projevuje větší odpor vzduchu a při nejmenším se to vyrovnává. Se šestkou je radost jezdit! Pro ten krásný pocit kontroly jsem trpěl, když jsem u nás musel jezdit jen 90 a 130. CX-9 je oproti tomu velmi pohodlné a prostorné auto, které si člověk užívá tak nějak zevnitř a k větším rychlostem ho nevybízí. Jedu tak spokojeně a v klidu prakticky s jakýmkoli rychlostním omezením a užívám si pohodlí a prostoru namísto podbízivého propojení se silnicí a naprosté kontroly, kterou zákonodárci nikdy nepochopí. Obě auta mají nezaměnitelné kouzlo, pokud někdo potřebuje více sedadel, tak CX-9 za mne super volba a to nemám SUVčka rád! :)
Jednoznačný benefit je pak dost prostoru pro montáž LGP a tedy jízda za stejné peníze, jak u malého auta, kdy i ekologové by měli jistě radost.

...koukám, že jsem se přeci jen nějak rozepsal, jestli ještě někdy bude sluníčko,;) tak udělám fotku a vložím to, kam to patří.
 
Back
Top