Mazda CX-5, 2,5i, má předepsaný interval na výměnu oleje po 20K. Je mi jasné, že je to moc, tak jsem vždy nechal dělat olej ještě mezitím jinde u kamaráda, který ho dělal na 100% (viděl jsem to - originál Mazda olej i filtry) a v Kodecaru ho také udělali. Zkušenosti s Kodecarem mám dobré. I cena prací je rozumná. Vždy tam byl olej Mazda 5W30, který je předepsaný. Ten olej na bloku motoru a převodovky samozřejmě viděli a upozornili mě na drobný únik oleje. Ono to dost vzlíná, takže zase taková hrůza to není, ale na 50K by olej ze simerinku mezi motorem a převodovkou chcát neměl. To možná na 250K. Tohle je chyba výrobce, nikoliv Kodecaru. Nikdo nechce nechat půlit motor na 40K po záruce. Bohužel cvakání motoru je sporadická závada, i když mě dost děsí, takže diagnostika bude chvíli trvat. Našel jsem však servisní upozornění z Mazda USA pro motory 2,0 a 2,5 Skyactiv G s vypínáním válců vyrobených v měsících 6/7/8 2020, což je bohužel i můj motor, které cvakání léčí dvojím způsobem. Buď výměna hydroštelů v tom lepším případě, anebo v tom horším případě, pokud jde kovový zvuk odspoda, tak výměnou polomotoru. Dost mě to štve. Auto za 1 milion Kč, záměrně vybraný spolehlivý Japonec po faceliftu s atmosférickým silnějším motorem, aby vydržel a on předvádí tohle. Uvidíme co na to Mazda zastoupení. Mohli by se k tomu mít na kulanci či goodwill. Uvidíme.