• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Klepání motoru v oblasti hlavy

Sokol

nový člen
Zprávy
12
Nesetkali jste se někdo s sporadickym klepanim z motorové části? Někdy za studena Někdy za tepla ,není žádná souvislost. Vychází to směrem od vakuove pumpy(podtlakove čerpadlo) Cx-5 2.0 benzin 2021 nájezd 160K.
Nahrál jsem tu videjko,ale asi nepůjde přehrát ,tak jsem udělal shorts na YouTube viz odkaz





20241207_100900.jpg
 
Ještě ne, je to cx-5 od kolegy,ja mám cx-3. Říkal že to bude sledovat....kdyby jste měl něco nového napište pls....Díky
určitě,byl jsme v mazdě ale tam na mě neměli čas,odpoledne pojedu k mechanikovi tak snad budem vedět víc.
 
V Mazdě mi bylo řečeno, že je to občasná závada a výrobce o tom ví. Pokud se tento zvuk projeví v servisu (nejlépe auto tam nechat v mrazech do rána) je nutná výměna (sání? už si nepamatuju) za cca 30.000,- Kč, ale Mazda 2/3 dílu zaplatí ze svého. Zákazník tedy platí 10.000,- + práci. Dle technika ale tento zvuk nemá na nic vliv a je pouze nepříjemný pro ucho. Nechal jsem to tedy zatím být....
 
V Mazdě mi bylo řečeno, že je to občasná závada a výrobce o tom ví. Pokud se tento zvuk projeví v servisu (nejlépe auto tam nechat v mrazech do rána) je nutná výměna (sání? už si nepamatuju) za cca 30.000,- Kč, ale Mazda 2/3 dílu zaplatí ze svého. Zákazník tedy platí 10.000,- + práci. Dle technika ale tento zvuk nemá na nic vliv a je pouze nepříjemný pro ucho. Nechal jsem to tedy zatím být....
Aha ,tak super že si to rozlouskl,i taková zpráva je lepší než nevědět....Díky moc žes to řešil....Taky si myslím že to kolega nechá tak a časem se uvidí......
 
Aha ,tak super že si to rozlouskl,i taková zpráva je lepší než nevědět....Díky moc žes to řešil....Taky si myslím že to kolega nechá tak a časem se uvidí......
Ptal jsem se na to asi 1,5roku zpět. Nevím jestli se nezměnila situace....
 
Ptal jsem se na to asi 1,5roku zpět. Nevím jestli se nezměnila situace....
No skoda ze si nepamatuješ co se musí vyměnit. Za mě to jde z té podtlakove pumpy. A kdyby se vědělo přesně co se musí vyměnit, tak si zaplatím jen ted díl a vyměním sám ze. Psal jsem to kolegovi a říkal že po novém roce tam zajede a zjistí aktuální situaci...
 
V Mazdě mi bylo řečeno, že je to občasná závada a výrobce o tom ví. Pokud se tento zvuk projeví v servisu (nejlépe auto tam nechat v mrazech do rána) je nutná výměna (sání? už si nepamatuju) za cca 30.000,- Kč, ale Mazda 2/3 dílu zaplatí ze svého. Zákazník tedy platí 10.000,- + práci. Dle technika ale tento zvuk nemá na nic vliv a je pouze nepříjemný pro ucho. Nechal jsem to tedy zatím být....
Asi rok zpátky se mi to po nastartování taky jednou stalo. Od té doby se to neopakovalo, takže jsem to neřešil.
 
Nesetkali jste se někdo s sporadickym klepanim z motorové části? Někdy za studena Někdy za tepla ,není žádná souvislost. Vychází to směrem od vakuove pumpy(podtlakove čerpadlo) Cx-5 2.0 benzin 2021 nájezd 160K.
Nahrál jsem tu videjko,ale asi nepůjde přehrát ,tak jsem udělal shorts na YouTube viz odkaz





Zobrazit přílohu 54383
Je to jen teorie, ale podle mě je to zvuk toho jak mydlí vačka do pístku vysokotlaké palivové pumpy. On by tam měl stříkat olej a tím to i hlukově tlumit,ale je možný že třeba za studena, nějaký viskóznější olej (možná i opotřebovanější) než se tam pořádně rozlije, tak to takhle cvaká. I špatný olej může tohle dělat.
vačky.jpg

Taky to můžou být klasicky hydroštely z ventilů, ale ty by se zase dali odposlouchat třeba fonendoskopem co mají servisy. Ty jsou třeba obzvlášt náchylný na zavzdušnění u motorů s vypínaním válců.

Já bych zkusil jiný typ oleje. Je zima, tak nějakej míň vyskózní a i úplně jinou značku. Prostě jen otestovat jestli za to nemůže olej.
 
Dobrá teorie 👍 ,zní reálně. Dělá to za studena i za tepla a to sporadicky. Ale zkusit vyměnit olej je celkem levná vylučující metoda. Okej ,moc ti díky za postreh....😉
 
Měním olej po 10.000km. To se mi nějak nezdá... To by bylo první co by v servisu řekli, vyměníme olej, pak uvidíme.
 
Mám úplně stejný problém, občasné děsivé kovové klepání. Mazda CX-5, 2,5i, 143 kW, automat, 4 kola. Rok výroby 2020. Prodej 2021. Nájezd 50.000 km. Bohužel "klepání" motoru se objevuje sporadicky, takže je těžké diagnostikovat, kde je problém. Ale kovový zvuk mi drásá uši. Mechanik, který mi dělal před měsícem průplach automatické převodovky si myslí, že to není zvuk hydroštelu, protože by prý zmizel při vyšších otáčkách, ale obává se, že jde někde ze spodu. Ojnice, ložisko, klikovka, apod. V Mazdě v HK (Kodecar) zatím koumají. Bohužel již po záruce. O auto bylo vždy postaráno dobře. Koupeno nové v ČR (Kodecar). První výměna oleje po 3 tis.km a pak každých 10.000 km. To prostě nechcete dát za auto milion a na 50K slyšet tyhle zvuky. Šílené.

Výborná je taky fotografie převodovky, ze které na 50K chčije olej. Prý gufero mezi převodovkou a motorem. U dojetin vcelku běžné, ale na 50K.??? Asi soudruzi z Japonska někde udělali chybu.




PHOTO-2024-11-26-12-12-21.jpg
 
Poslední úprava:
Já tam IMO slyším vysokotlakou pumpu... :) Lepší sundat kryt a poslechout přes šroubovák konkrétní místa.
 
Tí koumáci z Kodecar servisu nič nezistili pri ročných prehliadkách? Ten unikajúci olej z prevodovky slzil už dlhšie, to nie je nazberané za 1 rok. Keď takto soudruzi v servisu robia kontrolu podvozku tak je vysoko pravdepodobné že aj tie výmeny mot. oleja po 3 a 10 tis km odflákli podobným štílom až ich vôbec reálne robili. Klepanie motora môže byť práve tým že sa buď na to vyprdli úplne alebo niečo zanedbali. Začal by som výmenou oleja správnej vyskozity a hlavne v inom servise.

Správne servisovaný motor po 50k nemôže ísť ako kosačka z videa!
 
Poslední úprava:
Mazda CX-5, 2,5i, má předepsaný interval na výměnu oleje po 20K. Je mi jasné, že je to moc, tak jsem vždy nechal dělat olej ještě mezitím jinde u kamaráda, který ho dělal na 100% (viděl jsem to - originál Mazda olej i filtry) a v Kodecaru ho také udělali. Zkušenosti s Kodecarem mám dobré. I cena prací je rozumná. Vždy tam byl olej Mazda 5W30, který je předepsaný. Ten olej na bloku motoru a převodovky samozřejmě viděli a upozornili mě na drobný únik oleje. Ono to dost vzlíná, takže zase taková hrůza to není, ale na 50K by olej ze simerinku mezi motorem a převodovkou chcát neměl. To možná na 250K. Tohle je chyba výrobce, nikoliv Kodecaru. Nikdo nechce nechat půlit motor na 40K po záruce. Bohužel cvakání motoru je sporadická závada, i když mě dost děsí, takže diagnostika bude chvíli trvat. Našel jsem však servisní upozornění z Mazda USA pro motory 2,0 a 2,5 Skyactiv G s vypínáním válců vyrobených v měsících 6/7/8 2020, což je bohužel i můj motor, které cvakání léčí dvojím způsobem. Buď výměna hydroštelů v tom lepším případě, anebo v tom horším případě, pokud jde kovový zvuk odspoda, tak výměnou polomotoru. Dost mě to štve. Auto za 1 milion Kč, záměrně vybraný spolehlivý Japonec po faceliftu s atmosférickým silnějším motorem, aby vydržel a on předvádí tohle. Uvidíme co na to Mazda zastoupení. Mohli by se k tomu mít na kulanci či goodwill. Uvidíme.
 
Back
Top