• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Klínový řemen a napínák u motorů Skyactiv-G P5/PE/PY

Max6

mistr Mazdího řemesla
Ověřený uživatel MazdaKlanu
3 442
Na BN mám též lehké podezření. Mám stále ten původní a když čistím motor tak mi to kolem toho gufera připadá takové mastné. @Max6 někde uváděl že u těch trojek se to dělo v konkrétním rozsahu VIN.
Ale ty máš druhovyrobou tak těžko říct jestli to třeba není spatne vymysleno konstrukčně a hold to úplně super netesni..prusak oleje je téměř nulový bez rizika.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Neuváděl jsem žádný VIN. Ten tlumící pístek co je v tom napínáku jde do háje rychleji než je plánováno u všech Sky-G bez ohledu na auto a bez ohledu na rok. Originál od "Mazdy" vyrábí firma INA. Když ho člověk koupí druhovýrobně od INA (s vybroušenym logem Mazdy) tak vydrží +/- stejně, takže cca 4-5let než zase upustí olej. Někdy ale dá i těch 6 let/120000km. Zkoušel jsem i jiný druhovýroby (SKF, Febi Bilstein, Dayco) a je to tak nějak různý. Jeden přežil jen rok a přitom ten samej v jinym autě přežil 5 let.
 
Poslední úprava:
Ten můj vypadá úplně stejně a je tam původní 190.000km. Taky zrovna přemýšlím jestli neříct servisu, aby na něj extra koukli. V rámci předepsané údržby by ho, ale měli kontrolovat, ne?
 
Ten můj vypadá úplně stejně a je tam původní 190.000km. Taky zrovna přemýšlím jestli neříct servisu, aby na něj extra koukli. V rámci předepsané údržby by ho, ale měli kontrolovat, ne?
V rámci předepsané údržby by ho normální mechanik dávno vyměnil.
 
V rámci předepsané údržby by ho normální mechanik dávno vyměnil.
Tak pokud vezme za řemen a má správný průhyb, asi bych se rozmýšlel zda ho měnit, platil bych zase 10.000? Určitě by ho měnili i s kladkou a rovnou k tomu řemen.
 
Tak pokud vezme za řemen a má správný průhyb, asi bych se rozmýšlel zda ho měnit, platil bych zase 10.000? Určitě by ho měnili i s kladkou a rovnou k tomu řemen.
Ten napínák sám o sobě špatný napnutí nemá ani po těch 6 letech. Takže ano, pokud mechanik zkusí jen napnutí řemenu, tak neshledá žádnou závadu. Ale ten napínák má v sobě tlumič (to je to co upustí ten olej) a ten když na tom napínáku odejde, tak má řemen tendenci kmitat v nízkých otáčkách nebo při řazení nebo při nějaký nenadálý zátěži což je špatně.
Jestli pojedeš do autorizáku tak samozřejmě můžeš zaplatit nevím co. Já ten napínák (napínák i s kladkou) i s řemenama (malym i velkym) za 3150Kč i s prací.
 
Ten napínák sám o sobě špatný napnutí nemá ani po těch 6 letech. Takže ano, pokud mechanik zkusí jen napnutí řemenu, tak neshledá žádnou závadu. Ale ten napínák má v sobě tlumič (to je to co upustí ten olej) a ten když na tom napínáku odejde, tak má řemen tendenci kmitat v nízkých otáčkách nebo při řazení nebo při nějaký nenadálý zátěži což je špatně.
Jestli pojedeš do autorizáku tak samozřejmě můžeš zaplatit nevím co. Já ten napínák (napínák i s kladkou) i s řemenama (malym i velkym) za 3150Kč i s prací.
Jj právě by mě zajímalo jak kontrolují řemen, snad ne jen baterkou :sob:
Jo určitě dostanu v autorizáku řádnou slevu, když už mám staré auto :joy:
Zrovna příští měsíc se tam chystám, tak dám vědět co budou na to říkat :)
 
A je nutné měnit i kladku a řemeny? V mém případě mám originál řemeny nové cca rok a kladka je tedy původní. Já jen zda vyměnit jen napinak nebo v mém případě i tu kladku?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A je nutné měnit i kladku a řemeny? V mém případě mám originál řemeny nové cca rok a kladka je tedy původní. Já jen zda vyměnit jen napinak nebo v mém případě i tu kladku?

Samsung S22 256GB Tapatalk
Jsou věci mezi nebem a zemí, které prostě nepochopím. Pamatuju doby kdy benzínový Mazdy (a nejen Mazdy) měli běžně řemenový i rozvody. Vždy jsme s kamarádama nechápali, že při běžnym výměnym intervalu někdo dokáže vyměnit řemen ať už rozvodový nebo pomocný a nevymění přitom všechny kladky a napínáky. A potom ty lidi čuměli jak péra z gauče, že jim to třeba přeskočilo (naštěstí benzínový mazdy byly nepotkávací) nebo že se kladka rafnula na ložisku.

Teď k dotazu @Polsonside : Podle výše napsaného je jasný že je opravdu doporučený to měnit komplet a i podle ceny co jsem napsal to není nic co by člověka položilo na lopatky a nutilo jíst žížaly. Měnit jen samotný napínák je finančně nesmysl (1400Kč vs 1200Kč). Měnit jen kladku na tom napínáku a napínák nechat starý se prostě nedělá. Teda dělá, když se auto prodává a ty si jen potřebuješ před prodejem odškrtnout položku v servisu.
Jestli už jsi vyměnil řemeny, ale napínák nechal starý (je jen na velkém řemenu - malý řemen je "self stretch"), tak záleží jak dlouho (km i doba) to je a jak kvalitní jsi koupil ty řemeny. Teoreticky by nemělo vadit nechat tam ten starý řemen a jen koupit nový napínák včetně kladky.
 
Poslední úprava:
A jaký je doporučený interval výměny? Mám 118.000 km a 7 let a stále původní...
 
A jaký je doporučený interval výměny? Mám 118.000 km a 7 let a stále původní...
Mazda u Sky-G (NEmild-hybrid) přímo výměný interval nemá. Píše pouze že se řemeny a napínák mají kontrolovat každých 60000km/3roky a je tam dodatek:

Je-li vozidlo provozováno za některých z následujících podmínek, zkontrolujte hnací řemeny každých
20 000 km nebo 12 měsíců.
a) Jízda v prašném prostředí
b) Dlouhodobý běh motoru ve volnoběžných otáčkách nebo jízda nízkými rychlostmi
c) Dlouhodobý provoz při nízkých teplotách vzduchu nebo pravidelné jízdy pouze na krátké vzdálenosti
d) Jízda za extrémně horkých podmínek
e) Častější jízda v horských podmínkách

Osobně mám vyzkoušeno, že na originálnim řemenu bývají už po 6ti letech trhliny v klínkách což znamená výměna.
No a ten originální napínák býva poškozený (vyteklí tlumič) 4-5 rok, což taktéž znamená výměna.
A poslední taková vsuvka: Občas někdo rozdává moje číslo neznámým lidem (děkuji pěkně) a ty mi potom volají večer jako pán minulý rok, že stojí na dálnici s GJ 2013 a vaří mu auto a co s tím. Poprosil jsem ho ať otevře kapotu a koukne na řemen. Odpověď byla: "Tady žádný řemen není." Takže pán měl 10 let starý řemen a ten uděla prásk.
 
Poslední úprava:
Kladku počítám v prvovyrobe též asi INA?
Ačkoli občas lze na Ebay či Allegro najít originál za půlku ceny.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Kladku počítám v prvovyrobe též asi INA?
Ačkoli občas lze na Ebay či Allegro najít originál za půlku ceny.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Originál napínák od Mazdy je INA. Takže můžeš koupit klidně Febi Bilstein
A prodává se to jako celek kladka včetně napínáku:
15b49bd24c3b1791377ee0e651484b833b12264b.jpg
 
Já pro změnu chtěl jen ověřit, zda se ta napínací kladka mění přes podběh spolujezdce a zda tam není nějaká zrada či tip na snadnou výměnu?
 
Já pro změnu chtěl jen ověřit, zda se ta napínací kladka mění přes podběh spolujezdce a zda tam není nějaká zrada či tip na snadnou výměnu?
Bez problému horem jen přes otevřenou kapotu. I když u BM/BN je tam ze všech aut nejmíň místa na ruce při povolování toho spodního šroubu.
 
Můžu poprosit někoho z adminů aby to tu promazal od #79? @Theodorek fakt sorry. Netušil jsem že to tu zvrhne v řemenový orgie.
 
Poslední úprava:
V klidu, mě to neva a aspoň i ostatní se dozvěděli důležité info ;) Já ten svůj napínák očistím, odmastím a nechám to chvíli. Kdyžtak to pošlu do Mazdy, jak oni by se na to tvářili. Každopádně díky 👍
 
Ahoj, jestli můžu ještě tady "zasírat" vlákno. Byl jsem na předepsané údržbě v Mazdě, jak jsem psal posledně, nic jsem o napínáku neříkal. V průběhu servisu volali, že mám úplně totál řemeny a napínák orosený, takže by ho vyměnili taky. Nabídli originál za 4300,- nebo náhradu INU za 2300,-, menší řemen za 570,- a větší za 960,-. Takže v pořádku :D
 
Dívám se že se to prodává jako sada INA 529 0431 10 za cca 1800Kč - předpokládám lze použít na PE v GL ne?
 
môžem poprosiť zhodnotenie? 109k km 2017, vydrží to do jari?



IMG20241016114206.jpg

IMG20241016114213.jpg
 
Back
Top