• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Kompresní poměr

jskokan

nový člen
3
Zdravím,
omlouvám se za dotaz, vím, že mi bez dalších informací nemůžete fundovaně odpovědět, ale i tak prosím o Váš názor.
Koupil jsem ojetou CX-7 (300.000 km) v dobrém stavu. Až na motor. Má špatné rozvody, které budu teprve měnit, vůle na řetezu cca 1-2 cm. Kompresní taky jsou na všech válcích stejné, a to 20 barů. Předepsáno 28. Baterka je taky slabá. Může být komprese tímto ovlivěna? Nevím, jestli mám zároveň s rozvody nechat udělat i GO motoru? Po rozvodech se mi to znova rozdělávat nechce a teď tedy nevím v jakém stavu je motor. A zbytečně ho taky nechci dělat, nestojí to zrovna málo. Nikdy jsem toto auto neměl, subjektivně nepoznám, jestli má malý výkon. Při výměně oleje byl magnet na šroubu čistý, bez kovových pilin. Motor je hlučný, ale to jsou ty špatný rozvody. Můžu nějak zjistit stav motoru?
děkuji za odpověď.
Jara

Ještě doplnuji- starý olej byl černý, nepronikal do výfuku, nadměrná spotřeba oleje není.
 
Čo sú to "špatné rozvody?
Ak som to teda správne pochopil tak ten motor beží, ale je hlučný?
Prečo pôvodný majitel nevymenil rozvody aby motor stíchol a mohol predať za lepšiu cenu?

PS: tie motory nie sú zrovna vzorom spolahlivosti a podla mna majitel vedel prečo nedával meniť rozvody a radšej to pustil do sveta pod cenu
PS2: Pár dní dozadu tu niekto písal že sa mu pridrel motor na kluke https://www.mazdaklan.cz/threads/repase-motoru-2-2-mzr-cd-127-kw.5659/

Toto si asi nechcel počuť, ale tak nejak to asi bude
 
Čo sú to "špatné rozvody?
Ak som to teda správne pochopil tak ten motor beží, ale je hlučný?
Prečo pôvodný majitel nevymenil rozvody aby motor stíchol a mohol predať za lepšiu cenu?

PS: tie motory nie sú zrovna vzorom spolahlivosti a podla mna majitel vedel prečo nedával meniť rozvody a radšej to pustil do sveta pod cenu
PS2: Pár dní dozadu tu niekto písal že sa mu pridrel motor na kluke https://www.mazdaklan.cz/threads/repase-motoru-2-2-mzr-cd-127-kw.5659/

Toto si asi nechcel počuť, ale tak nejak to asi bude
Díky za odpověď. Ano, motor běží. Bylo inzerováno jako v dobrém stavu, až při zkušební jízdě jsem zjistil, že něco není v pořádku. Pak mi teprve prodejce řekl o rozvodech. Jel jsem pro auto vice-mene na jisto, tak jsem ho i přesto vzal. Myslel jsem, že původní majitel už nechtěl investovat do pro něj starého auta.
Hlavně bych potřeboval vědět, jestli může být slabší komprese ovlivněna těmi rozvody (musí být rozhozeno časování).
 
Ja ti viem povedať iba to že sú to problémové motory, velmi problémové...
Podla mna velmi zlá kúpa, ale už sa stalo.
Ked budeš nabudúce kupovať akékolvek auto, tak hladaj iba negatíva, všetky problémy = problémy s motorom, problémy s elektronikou, problémy s prevodovkou, lebo presne to budeš na 99% riešiť aj ty...
Neexistuje aby problémy ktoré majú všetci teba obchádzali nejakým zázrakom!!!
Vrátiť to auto asi nemôžeš, to by bolo najmenej bolestivé aj za cenu že prídeš o nejaké prachy
 
Ano, špatně načasované rozvody dokáží změnit měřenou hodnotu kompresních tlaků. Záleží ale jak moc jsou "pohnutý".
Je to jednoduchý. Stačí při tom měření stříknout trochu motorovýho oleje přímo na píst do válce a pokud hodnota znatelně vzroste, tak to rozvodama určitě není.
P.S.: Pokud jste dělali komnpresní test se slabou/špatnou baterkou, tak to jste ho dělat vůbec nemuseli.
 
Poslední úprava:
Ja ti viem povedať iba to že sú to problémové motory, velmi problémové...
Není 2,2 jako 2,2 že ano :cool:
Motory R2 jsou oproti (prvním) SH právě velice spolehlivé a najezdí obrovské porce kilometrů. Jen je potřeba pravidelný servis (olej, podložky pod vstřiky).
O RF motorech jakožto spolehlivých držácích ani psát nemusím (škoda jen toho DPF, které mohlo být jako u R2) :)
 
Pre mna sú všetky zlé, je ich kopec na predaj s KO motorom a to stačí, viac o tom nepotrebujem vedieť...
O mnohom vypovedá aj trhová cena.
Jednoho času bolo na predaj tu pri nás GH-čko s vadnou 2.2D vo fullke, sedačky s pamätou, origo NAVI,.... a cena bola dllllllho 2000€ a aj napriek tomu to nikto nechcel a to sa predávali vtedy za daleko vyššiu cenu ako dnes.
Vtedy sme o tom uvažovali kúpiť za 2000€ komplet motor, auto 2000€ a za 4000€ by bolo celé auto a nejaké 2500€ vo vačku, ale človek trochu pogooglil a dospel k názoru lepšie sa na to vytoto a to auto bolo v ponuke ešte minimálne pol roka až sa na to niekto ulakomil, alebo to rozpredali na diely.
 
Ano, špatně načasované rozvody dokáží změnit měřenou hodnotu kompresních tlaků. Záleží ale jak moc jsou "pohnutý".
Je to jednoduchý. Stačí při tom měření stříknout trochu motorovýho oleje přímo na píst do válce a pokud hodnota znatelně vzroste, tak to rozvodama určitě není.
P.S.: Pokud jste dělali komnpresní test se slabou/špatnou baterkou, tak to jste ho dělat vůbec nemuseli.
Díky za odpověď. Jsem si to taky myslel. Měřilii je v servisu.

Není 2,2 jako 2,2 že ano :cool:
Motory R2 jsou oproti (prvním) SH právě velice spolehlivé a najezdí obrovské porce kilometrů. Jen je potřeba pravidelný servis (olej, podložky pod vstřiky).
O RF motorech jakožto spolehlivých držácích ani psát nemusím (škoda jen toho DPF, které mohlo být jako u R2) :)
Díky za info👍
 
Vôbec by som sa neutešoval... Neviem ako moc by musel byť vyťahaný rozvod aby to posunulo časovanie vačky natolko aby tam bola výrazná odchýlka v kompresii.
Za druhé ak je časovanie KO, automaticky motor nespaluje ideálne, teda sa to prenesie zasa aj do DPF a častého vypalovania, potom zistíš že po tých km aj vstreky nie sú v ideálnej kondícii a tých problémov sa nahromadí tolko že si povieš že do toho tolko nemieniš investovať...
No je tam kopec modernej a drahej techniky, ktorá má najlepšie časy dávno za sebou a pri dnešných cenách servisov si človek môže zobrať pomaly hypotéku.
To auto je pre takého čo si vo vlastnej réžii vie urobiť maximum
 
Back
Top