• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

KONSTRUKTÉŘI MAZDY OBDRŽELI DVĚ OCENĚNÍ ZA MIMOŘÁDNÉ ÚSPĚCHY V AUTOMOBILOVÉM KONSTRUKTÉRSTVÍ

  • Vlákno založil News RSS
  • Datum založení
  • Vývojáři Mazdy byli oceněni za zdokonalení technologie filtru pevných částic
  • Druhé ocenění bylo uděleno za rekordní kompresní poměr a snížení tření u zážehového motoru
  • Nová generace zážehového motoru Mazdy je vyzdvihována jako příklad mimořádně úsporného motoru budoucnosti

Konstruktéři společnosti Mazda Motor Corporation dnes na 62. setkání Sdružení japonských automobilových konstruktérů obdrželi dvě ocenění za technický pokrok. Slavnostní ceremoniál s předáváním cen se konal v jokohamském kongresovém centru.

Jedna skupina vývojových techniků Mazdy byla oceněna za zlepšení účinnosti filtru pevných částic (DPF), další za rekordní hodnotu kompresního poměru – a snížení tření – u nového zážehového motoru Mazda SKYACTIV-G. Sdružení uděluje svá ocenění za mimořádné nové produkty nebo technologie, které posouvají vývoj konstrukce automobilů vpřed.

První z cen udělených Mazdě se týká katalyzátoru na bázi nanotechnologie, který se vyznačuje zvýšenou tepelnou odolností a vyšší účinností za studena*. Mazda tuto svoji technologii uplatnila v konstrukci částicového filtru pro vznětový motor SKYACTIV-D v modelu CX-5. Přínos konstruktérů Mazdy spočívá v tom, že dosažená zdokonalení umožnila aplikovat tuto technologii v katalyzátoru hned za motorem, zatímco dosud se používala pouze v katalyzátorech pod podlahou vozu. V konstrukci filtru je navíc použito o 30 až 50 % méně vzácných kovů, než bývá zvykem, a to při zachování potřebné účinnosti.

Druhé ocenění bylo uděleno za dva revoluční úspěchy v konstrukci spalovacího motoru. Zážehový motor nové generace s přímým vstřikováním paliva, který Mazda označuje jako SKYACTIV-G, má nejvyšší kompresní poměr ze všech velkosériově vyráběných zážehových motorů pro osobní automobily – 14,0:1**. Sdružení japonských automobilových konstruktérů udělilo kolegům z Mazdy toto ocenění rovněž za snížení spotřeby paliva, dosažené cestou komplexního snížení třecích i čerpacích ztrát.

*Tato unikátní technologie společnosti Mazda zabraňuje postupné ztrátě účinnosti, způsobené spékáním částic vzácných kovů, tím, že používá částice menší než pět nanometrů, vkládané do speciálně vyvinutého základového materiálu. (1nm=0,000001 mm) http://www.mazda.com/publicity/release/2009/200901/090108a.html
**Údaj platný ke květnu 2012

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top