• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Koupit?

mpo

nový člen
2
Ahojte,
vyskytla sa mi jedna príležitosť kúpiť Mazdu 3 (BK) 1.4CE, 62kW, r.v 2008
Je to benzín s najazdenými skoro 260 000 km. Cena 70 000Kč

Išli by ste do toho? Brať či nie? Koľko km by tak v priemere zvládla, samozrejme pri bežnej údržbe?
Prípadne nejaké lepšie odporúčanie?
Dik
 
1.4 bude lina mrcha, tak s tim pocitej
 
Ahojte,
vyskytla sa mi jedna príležitosť kúpiť Mazdu 3 (BK) 1.4CE, 62kW, r.v 2008
Je to benzín s najazdenými skoro 260 000 km. Cena 70 000Kč

Išli by ste do toho? Brať či nie? Koľko km by tak v priemere zvládla, samozrejme pri bežnej údržbe?
Prípadne nejaké lepšie odporúčanie?
Dik
Pokud je 2.0 pro tebe už moc, tak bych se raději kouknul po 1.6 benzínu. Ta 1.4 je opravdu slabá. Rok výroby je ale dobrej. Nájezd na tu 1.4 je taky dost, ale pokud by jsi jí opravdu chtěl tak bych 100% ukecal majitele že před koupí necháš změřit tlaky na válcích.
 
Dik za radu. Určite by som využil.
No jo, 2.0 nechcem. A tiež som premýšľal nad 1.6, že to by bolo ideálne. Len keď už sa vyskytla možnosť 1.4 tak zisťujem, že či by to stálo za to alebo radšej od toho ruky preč. Ako takto auto cukrík všetko, len ma tie km strašia. Koľko by ešte zvládla.

A čo spotreba? Aký by tam bol rozdiel medzi 1.4, 1.6, 2.0?
 
1.6 s rokem vyroby 2011 mi zrala kolem 7. Pocitam, ze 1.4 na tom nebude o moc lip, ani s tou 1.6 to treba na dalnici moc nejelo a bylo nutne hodne radit a drzet v otackach, ale na okreskach nebo ve meste to bylo v klidu. Nicmene pokud nejsi zavodnik, podle me ta 1.4 bude na bezne jezdeni stacit. Co se tyka najezdu, jak pise Max, hlavne nechat vse zkontrolovat u nekoho, kdo tomu rozumi.
 
1.6 2007 mi bere pres 8, ale nejezdim na spotrebu.
Na dalnici je to slabsi, chybi tam 6. kvalt...ale umi se rozjet az na 180
A jak je zmineno je potreba to drzet nad 3000 otacek aby to slusne tahlo
 
Poslední úprava:
Dik za radu. Určite by som využil.
No jo, 2.0 nechcem. A tiež som premýšľal nad 1.6, že to by bolo ideálne. Len keď už sa vyskytla možnosť 1.4 tak zisťujem, že či by to stálo za to alebo radšej od toho ruky preč. Ako takto auto cukrík všetko, len ma tie km strašia. Koľko by ešte zvládla.

A čo spotreba? Aký by tam bol rozdiel medzi 1.4, 1.6, 2.0?
No těžko říct kolik ta 1.4 ještě zvládne, protože je při týhle debatě důležitý jak na tom ten motor je (proto aspoňta kontrola tlaků ve válcích). V těhle letech se benzíny o obsahu cca 1.4 až 1.8 běžně stavěli na nájezd okolo 300000km při kvalitní údržbě a správným používání. Samozřejmě generálka motoru prodlouží životnost na ještě víc a znám i tu 1.6 co má najeto k dnešku cca 350000km bez generální opravy a při přeměření vůlí atd je ještě v polovině životaschopnosti, ale znám i případy kdy třeba 2.0 po 200000 šla do kopřiv (na generální opravu).
Spotřeba při malým zatížení a mimo dálnici bude lepší na tý 1.4 ale ne o moc. Jakmile bude auto zatížený nebo najdeš na dálnici nebo prostě jen šlápneš na plyn, tak ta 1.4 bude žrát v BKčku víc než ta 1.6
 
No těžko říct kolik ta 1.4 ještě zvládne, protože je při týhle debatě důležitý jak na tom ten motor je (proto aspoňta kontrola tlaků ve válcích). V těhle letech se benzíny o obsahu cca 1.4 až 1.8 běžně stavěli na nájezd okolo 300000km při kvalitní údržbě a správným používání. Samozřejmě generálka motoru prodlouží životnost na ještě víc a znám i tu 1.6 co má najeto k dnešku cca 350000km bez generální opravy a při přeměření vůlí atd je ještě v polovině životaschopnosti, ale znám i případy kdy třeba 2.0 po 200000 šla do kopřiv (na generální opravu).
Spotřeba při malým zatížení a mimo dálnici bude lepší na tý 1.4 ale ne o moc. Jakmile bude auto zatížený nebo najdeš na dálnici nebo prostě jen šlápneš na plyn, tak ta 1.4 bude žrát v BKčku víc než ta 1.6

My jsme meli v rodine (resp. v rodine a ve firme rodicu) plno Mazdich benzinu, ktere daly bez generalky od 370 tisic do 900 tisic km. Rekordmanem byla stara 1.8 v 626 GE, ta dala pres 900 tisic, coz zni az neuveritelne. Dvoulitr v GD z druhe ruky mel pres 500, 323 s 1.5 tusim snad 440, 626 GF dvoulitr 370, z tech co si pamatuju. Ale bylo jich jeste vic, na vsem se jezdily sileny kilometry. Moje prvni, GF, taky dvoulitr, mela v dobe prodeje 279 bez nejmensiho motorickyho problemu, ani nemela zadny vetsi problem do ty doby (menil se akorat rozdelovac, protoze jednou za x tisic km nedoslo k zazehu svicky v jednom valci, a delala repase alternatoru, protoze nabijel cim dal hur), pak jeste dlouho jezdila, co vim... Pokud proti tomu nebyly ty pozdejsi 1.4 a 1.6 nejak plny kurvitek, verim ze s dobrou peci a slusnym ridicem muzou v klidu nalitat 500. Nebo jsou na tom hur, nez ty stary, Max6?

(Fakt je teda ten, ze plno tech aut bylo puvodne novych, moc nestridaly ridice a byly to dlouhodoby sluzebaky jednoho cloveka, jezdily se spis delsi trasy, a muj tata by nikdy nedopustil zanedbavat udrzbu... svicky, rozvody, naplne... vsechno se vzdy menilo dle planu i kdyz uz auta davno nebyla v zaruce)
 
My jsme meli v rodine (resp. v rodine a ve firme rodicu) plno Mazdich benzinu, ktere daly bez generalky od 370 tisic do 900 tisic km. Rekordmanem byla stara 1.8 v 626 GE, ta dala pres 900 tisic, coz zni az neuveritelne. Dvoulitr v GD z druhe ruky mel pres 500, 323 s 1.5 tusim snad 440, 626 GF dvoulitr 370, z tech co si pamatuju. Ale bylo jich jeste vic, na vsem se jezdily sileny kilometry. Moje prvni, GF, taky dvoulitr, mela v dobe prodeje 279 bez nejmensiho motorickyho problemu, ani nemela zadny vetsi problem do ty doby (menil se akorat rozdelovac, protoze jednou za x tisic km nedoslo k zazehu svicky v jednom valci, a delala repase alternatoru, protoze nabijel cim dal hur), pak jeste dlouho jezdila, co vim... Pokud proti tomu nebyly ty pozdejsi 1.4 a 1.6 nejak plny kurvitek, verim ze s dobrou peci a slusnym ridicem muzou v klidu nalitat 500. Nebo jsou na tom hur, nez ty stary, Max6?

(Fakt je teda ten, ze plno tech aut bylo puvodne novych, moc nestridaly ridice a byly to dlouhodoby sluzebaky jednoho cloveka, jezdily se spis delsi trasy, a muj tata by nikdy nedopustil zanedbavat udrzbu... svicky, rozvody, naplne... vsechno se vzdy menilo dle planu i kdyz uz auta davno nebyla v zaruce)
1.8 FP (případně BP) co byl v 626GE/GF nebo 323BJ já osobně považuji za jeden z nejlepších motorů co měla Mazda v autech. Dokázal přežít snad všechno (spíš všechno zacházení od majitele). Na druhým místě bych dal 2.0FS (taky 626 a 323BJ) ale ta měla tendenci žrát olej při špatný údržbě (naše GE s ní bez jakýchkoliv problémů najela copamatuju 320-330000km než jí pak zaměstnanec rozstřelil o plot a to se do ní občas lil Enduron-olej do autobusů). Já bych dodnes neřekl že na benzínovejch mazdách je nějaký vyloženě úmyslný "kurvítko". Některý motory jsou víc povedený některý zase míň. Servisuju tu 2.0BL 2009 první s i-Stopem najeto při poslední návštěvě 260000km a za mě je to bezproblémový auto až na nonstop odcházející oboje dvoje baterie. Pak mi sem přijede 2.0BL dovezená z říše a už ve 150000km si říkáš co máš tomu majiteli říct aby se ti nerozbrečel co koupil za krám.
Ale zpět k tématu:
U tohodle konkrétního auta bych se hlavně bál jak to vůbec jede. 1.6BK taky 2008 co jsem měl byla dobrá, ale opravdu tomu chyběla ta 6tka a celkově jiný naladění převodovky (to už je zase moje osobní zamyšlení). Ta 1.4 je opravdu slabá. Do města a o víkendu s rádiovkou na hlavě a platem vajec v kufru na chatu dobrý, ale třeba rychlý/bezpečný předjetí traktoru se moc nekoná. Trochu mi to připomíná bejvalou služební 323BA 2.0 naftu (bez turba), kde předjet traktor na cestou na chatu v zatáčkách chtělo zavřít oči, prorazit plynovým pedálem podlahu a doufat že to vyjde.
Ten nájezd je dost, ale opravdu záleží jak na tom ten motor je. Třeba najede dalších 100,200 a nebo už teď může být v posledním tažení utěsněnej chemií přidanou do oleje...
BK 2008 supr volba, ale za mě ideálně 1.6 případně 2.0
 
Back
Top