• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Kúpa jazdenky

chuty

nový člen
5
Pozdravujem všetkých v klane.
Zvažujem kúpu jazdenky Mazda CX-5 benzín, automat.
Poprosím o radu. Zamerať sa na 2.0 alebo 2.5 l motor?
Ake mate skúsenosti vzhľadom k spotrebe a jazdným vlastnostiam. Auto bude jazdené viac v meste na krátke trasy.
Ako to je s automatom u Mazdy? Spoľahlivosť. Kedy je predpisane vymenna oleja?
A pridajte aj veci na ktoré sa zamerať pri kontrole jazdenky.

Ďakujem.
 
Určitě 2.5 l. Počítej s tím, že Mazda má atmosférické motory a tak krouťák není tak velký jako u turbomotorů.
Spotřebu mimo město mám okolo 7.7 l. S automatem spokojenost. Jinak je to auto na pohodu, ne na závodění. Výkon dostatečný.
 
Do CX5 určtě 2.5, ale počítej že to má ve městě trochu větší spotřebu. Táta měl CX5 KF 2.5 AWD 2019 a když jezdil víc krátký trasy po městě, tak nebyl problém jezdil dlouhodobě za +/- 10L. Mimo město ta spotřeba potom jde dolů.
Určitě si ale něco pročti o přímovstřikových motorech, který jezdí jen krátký trasy a pořádně se neohřejou. Aby jses potom nedrbal za uchem co jsis to vlastně koupil.
 
Na také využitie by som bral niečo hybridné, napríklad Rav 4, alebo ideálne ešte niečo menšie
 
Na také využitie by som bral niečo hybridné, napríklad Rav 4, alebo ideálne ešte niečo menšie
Táta to tak nakonec i udělal. CX5 prodal a koupil hybrida na ty jeho městský poskoky.
 
Já si furt říkám, co lidi pudí kupovat si na převážně městský ježdění takový krávy (a zejména cross), což už podle mě ta kRAVka je ;) Já, nezlobte se na mě, zatím vidím jen malý ego.
 
Ja by som si tiež osobne nekupoval SUV na také využitie, ale dal som to ako alternatívu k CX-5...
Mal som možnosť jazdiť na C-HR , kolega má Mondeo v hybride...
Zásadná vec čo mi na oboch vadí je brutálna hlučnosť pri akcelerácii, jednoducho má to CVT a motor vrieska o100 šesť.

C-HR je povedzme malý crossover = nižšia trieda, ale Mondeo je už vyšší level a je to rovnako biedne odhlučnené a najhoršie je že v tom aute sa strieda ticho (jazda na baterky) s hlukom (vytočený motor).
Ďalší kamoš má fungláč C-HR, tam už je silnejší 2.0i, ale ako to je odhlučnené voči prvej generácie C-HR netuším.

Ja osobne by som na také využitie volil starší Auris hybrid v hatchbacku aby to bolo krátke, teda vhodné do mesta

Ja osobne mám rád práve ticho na palube, tak aby ma neobťažovali nežiaduce zvuky. Ja ani nikdy neotváram okná či strešné okno, lebo mi vadí ten hluk...
Jediné čo chcem v aute počuť je rádio.
Motor sa môže tiež ozvať, ale musí mať pekný zvuk a až vtedy keď na to ozaj šlapnem
 
Poslední úprava:
Zatial ďakujem za odpovede. Moja volba je preto CX 5, lebo potrebujem do toho zmestit aj invalidný vozík. A som zastancom atmosferických motorov.
Tak že podla odpovedí, radšej 2.5l ako 2.0l motor?
Aky je rozdiel v spotrebe predny nahon vs 4x4x?
Pýtal som sa aj na interval vzmeny oleja v automate, ako to je s nim.
 
Zatial ďakujem za odpovede. Moja volba je preto CX 5, lebo potrebujem do toho zmestit aj invalidný vozík. A som zastancom atmosferických motorov.
Tak že podla odpovedí, radšej 2.5l ako 2.0l motor?
Aky je rozdiel v spotrebe predny nahon vs 4x4x?
Pýtal som sa aj na interval vzmeny oleja v automate, ako to je s nim.
Ten motor by bylo nejlepší, kdyby jsis do těch aut sednul a sám porovnal jaký ti vyhovuje. V bazarech se jich válí jak much, tak není problém to takhle vyzkoušet.
Olej v automatu záleží podle stylu používání. Ideální by bylo kdykoliv mezi 60000-80000km, ale jsou lidi, který ten olej nemění vůbec. Pak je dobrý jednou za cca 50000km vyměnit olej v zadním diferenciálu a transféru pokud chceš AWD.
 
Moja volba je preto CX 5, lebo potrebujem do toho zmestit aj invalidný vozík.
To o tom egu si neber osobně, samozřejmě jsem to nemyslel paušálně. Na vozík je naopak vyšší auto vždycky logickou volbou i do města a do CX-3 ho fakt dávat nezkoušej :)
Aky je rozdiel v spotrebe predny nahon vs 4x4x?
Čtyřkolka ti vždycky sežere třeba o litr víc (nevím jak konkrétně tohle auto). Jestli jí vyloženě nepotřebuješ, vykašlal bych se na to - jen starosti navíc + kila navíc. Teoreticky to může i znamenat míň místa v kufru.
 
Keď niekto rieši benzín, tak už je podľa mňa jedno či 2.0i , alebo 2.5i rozdiel v spotrebe bude max 1l a možno ani to nie...
Keď sa to prepočíta že mesačne by sa urobilo 1000km, tak rozdiel je 10l paliva

2.5i má viac výkonu, viac krúťaku a teda si môže dovoliť dlhšie prevody. Tu je iba otázka či ich má, niekto možno bude vedieť

Kamoš čo kúpil GH 2.5i je spokojný, skúšali sme aj 2.0disi, teda dvojliter po facelifte a tá 2.5i je ďaleko pružnejšia, príjemnejšia na vozenie a nemá zvuk ako vysavač
 
Ja bych klidne sel do dvoulitru a pohonu prednich. Sice je to slabe, ale na mestske a primestske jezdeni je to v pohode, my s dvoulitrem s ctyrkolkou jezdili i po cely Evrope, a nemohl jsem si nejak zasadne stezovat (pokud jezdim podle predpisu). Ctyrkolka mi nakonec prisla jako docela zbytecna, stejne to na snehu a ledu nic moc nevyjelo (parkrat jsem se zasekl i nekde, kam male lehke auto s pohonem jedne napravy vyjelo...) a nejvic se porad bojim na snehu nebo ledu pri jizde z kopce, ne do kopce, a z kopce mi zadna ctyrkolka moc nepomuze... Ja bych tedy doporucil presny opak toho, co doporucuji ostatni... aby to nebylo jednoduche :). Proste asi zalezi, jak clovek auto pouziva a jake od nej ma ocekavani. My meli CX5 v prvni rade pro manzelku na vozeni deti do skolky, nakupy, doktory... a potom na delsi dovolene. Kdybych jeste potreboval jezdit kazdodenne do prace 70 km po dalnici, tak bych volil (znova) Mazdu 6 s 2.5 a automatem... ale do prace jsem opravdu zridka jezdil uplne podle predpisu, zvlast v okrajovych casech, a taky jsem si vetsinou kazdou jizdu chtel aspon trochu uzit. Ted ma manzelka Peugeot 5008 s 1.2 PureTech preplnovanym trivalcem, jede to podobne jako jezdila CX-5 s dvoulitrem, a kdyz s tim nekam jedu ja, napr. na vylet, nebo si to pujcim do prace, tak me to vubec neurazi a mam pocit, ze vykonu je na bezne jezdeni dostatek. Ocenim spis ticho a pohodli, a oboji je u tohoto francouzskeho auta na skvele urovni. Radost z te jizdy zadna netryska, ale to od rodinneho auta na prepravu deti ani moc necekam, manzelka uz vubec ne :). Takze asi nejvic zalezi, jak clovek jezdi, co od auta ceka... myslim ze pro plno situaci je CX-5 s motorem 2.5 a pohonem vsech kol uplna zbytecnost.
 
Záleží ako systém 4x4 funguje, ak je trochu seriozny, tak pri jazde dolu kopcom vie pomáhať užitočne.

Si predstav situáciu kedy brzdíš motorom, u 2WD ti to pribrzduje len tie dve hnané, ak máš 4x4 tak celý pohon je previazaný poloosami, kardanom a ak brzdíš motorom pribrzdujú ti všetky štyri kolesá rovnako.
Alebo napríklad rozbeh len na mokrej vozovke - je riadne cítiť ked ti prehrabujú dve predné kolesá, u 4x4 je to jedno, tam to ide a nemáš problém sa zaradiť aj v hustej premávke.
Tu kamošove GH 2,5i by hrabalo o 100 šesť, stačí trošku menej citu a už cítiš že preklznu kolesá
Tiež to vidíš na opotrebení pneu, kde u 2WD tie hnané sa výraznejšie opotrebujú ako tie dve vlečné, u 4x4 nevidím v podstate rozdiel.

Na druhú stranu zvýšené výdaje...
Zasa to nutne nemusí byť taká tragédia ak si človek nekúpi sračkoidné auto (Suzuki SX4) s pohonom 4x4 a nemýli si to auto s traktorom.
Ja mám Subaru rv 2005, vlastním ho vyše 13 rokov a nemusel som riešiť v podstate nič čo sa pohonu týka. Menil som už niekolko predných poloosí, kde sa to dosralo vždy kvôli manžete (možno by stačila len druhá manžeta), zadné sú stále pôvodné a auto má cez 350tkm, riešil som výmenu zadného diferáku, ale výlučne z dôvodu, že som zohnal diff so zvýšenou svornosťou, teda je ten pohon ešte lepší
 
Na dobrych gumach nema CX-5 prakticky silu zahrabat ani na mokru, ani bez ctyrkolky... mozna na jednicku a pri dost hrube praci se spojkou (u manualu), ale to bych povazoval za tyrani auta :).

Subjektivne v pripade nasi CX-5 KF ta ctyrkolka proste moc nepomahala, mam najeto cca 800 - 900 tis km, s jedinou "nehodou" (sklouznuti na lede do zidky, zrovna s tou CX-5), jinak bez skrabnuti auta, takze verim ze cit pro auto mam slusny, zachazet s pedalem taky umim, ale proste u toho auta jsem v beznych podminkach a na beznych zimnich dovolenych v Alpach nevidel zadnou velkou vyhodu — i jsem to sem na klan nekdy hned po koupi auta psal, subjektivne co tomu autu ubere vyssi stavba a horsi teziste, to sotva zvladne zkompenzovat ten pohon ctyr. Opravdu byly za ty tri roky dve mista, oboje zasnezena parkoviste s kratsi, ale strmou a zaledovanou prijezdovou cestou, kam jsem se proste s nasi CX-5 nedokazal dostat, navzdory zimnim pneu, ktere koncily na prvnich mistech (Bridgestone LM-005)... a dokazali se tam dostat jini s auty typu Ford Focus s pohonem dvou, VW Golfem, nebo italskou klasikou, Pandou 4x4... napr. Mazda 6 (gen 2017 a 2019), kterou jsem mel dvakrat za sebou a paralelne s CX-5, mi vzdycky prisla, ze vyjede to samy, co nase CX-5, ac jen s pohonem dvou. S sestkou jsem take byl v horach mockrat, i treba za extremniho snezeni a s 10cm cerstveho snehu leziciho na silnici projel skrz Bernina Pass, nebo v lete na letnich pri vetsim snezeni Passo Tonale... a bez zavahani.

Ze by ctyrkolka zapojovala zadni napravu pri sjizdeni kopcu a brzdeni motorem, to jsem si tedy absolutne nevsiml, na jakekoliv zmrzle klesajici silnici jsem z toho auta mel stejny pocit, jako z kazdeho jineho auta, se kterym jsem kdy byl v horach. I pri rozjezdech do kopce nebo uklouznuti v zatacce byla na nasi CX-5 znat nepatrna prodleva pripojeni zadni napravy, to same mi rikal kamarad, ktery auta testuje vic, a v rodine maji rovnez jednu CX-5. Ale nemel jsem od CX-5 a jejiho AWD velka ocekavani, jeste pred koupi me varoval jiny kolega v praci, ktery ma chatu v Cesku na horach, ze to neni nic moc a ze tam, kde se jina auta vyhrabou, on s CX-5 zustane stat... ja to teda bral s rezervou, protoze nikdy nevim, jak nekdo jiny umi se spojkou (nebo zda ma automat), ale sam jsem se presvedcil o tom, ze to zadne zazraky neumi.

Jinak treba Citroen Grand C4 Spacetourer s extra tezkym dvoulitrovym dieselem nad pohanenou predni napravou — ten mame ted paralelne s tim Peugeotem 5008 — se na snehu a lede drzi do kopce velmi velmi slusne, zrejme diky zatizeni napravy a uzsim pneu, ale o to vic samozrejme pak nechce zatacet pri jizde z kopce; kazdopadne na to, ze je to "vysmivany francouz" a jeste rodinna krabice, dost me prekvapilo, jak to v tech extremnich podminkach jede. Hned s novym byl krest ohnem, neupravovana silnice na Bozi Dar smerem od Chomutova, po silnem nocnim snezeni a mrazu, ale nechtel jsem uz rusit domluvenou lyzovacku, a projizdel jsem cestou kolem nekolika aut typu Skody Octavii, ktera se nedokazala hnout z mista... a my v pohode. Byl jsem nervozni, protoze Citroen je dost utlumeny (zadna zpetna vazba ze silnice) a preposilovany, plus automat, plus turbo (hodne kroutaku ke kroceni), ale ono to furt drzelo a drzelo... od ty doby jsme byli vickrat v Alpach, jen letos trikrat, zasnezeny silnice a parkoviste taky byly — jezdime hlavne do Italie do vyse polozenych stredisek — a v pohode.

Za me je to proste u CX-5, u ktere by byl planovany provoz ve meste a okolo mesta, naprosta zbytecnost. Jen dalsi vec, se kterou muzou nekdy byt nejake problemy nebo naklady (diferak, slaboucke zadni poloosy), a zbytecne nepatrne zvyseni spotreby. Leckdo pak na auto obuje nejlevnejsi cinske gumy (to jsem na CX-5 videl casto...) nebo celorocky, a to ja bych se temer vsadil, ze verze s pohonem jedne napravy na tech nejlip hodnocenych zimnich premiovkach vyjede vic...
 
Poslední úprava:
Ďakujem všetkym za vaše názory . Tak som si vybral bezin 2,0 l bez AWD, automat. Kilometrovnik ukazuje 93 000km, snad to bude dobrá voľba. Vaše príspevky mi velmi pomohli. Ešte raz ďakujem a vidím že toto forum je žive a oplati sa tu niečo napísat. So rád že budem vo vašom klane.
 
Back
Top