Ahoj všem,
nakomec jsem se rozhodl popsat vše v jednom vláknu, tak snad to bude tak v pořádku .
Cca před měsícem jsem pořídil Mazdu 6 GH 2.5l, rok výroby 2008, najeto 169000km. Auto bylo před koupí na diagnostice a řádně kontrolováno s tím, že jsem věděl o zrezlé přední nápravě, která mě čeká někdy před zimou.
První den po ujetí cca 300km se rozstvítila kontrolka motoru - P0421 nízké startovací napětí na katalyzátoru. Vyměnila se první Lambda, která byla opravdu špatná. Nicméně po 30km se kontrolka rozstvítila znovu a stejná chyba. Auto jede úplně bez problémů, nedusi se, jde do otáček, motorově "pocitově" vše ok. Tankovaná Verva 100, ale blbec jsem ještě přidal VIF. Po dohodě s mechanikem mám vyjet nádrž, dotankovat 100, nepřidávat aditiva a uvidíme. Načetl jsem o té chybě spoustu věcí a může to opravdu být ten kat? Když auto jede úplně ok? Nebo druhá lambda?
A teď k druhé věci, mám s autem po ujetí cca 1000km spotřebu kolem 12-13l. Sice jezdím každý den krátké trasy město - město cca 20km, ale stejně si myslím, že je to strašně moc. A můj styl jízdy je povětšinou úplně klidný. Přisuzoval jsem to špatné lambdě, ale ani po její výměně nedošlo k poklesu.
Kupoval jsem auto s tím, že bude třeba udělat geometrii. Citelně řízení ujíždí na stranu, je to vidět i na volantu, který je o pár mm stočný do leva, když jede auto rovně. Může to mít takový "obrovský" dopad na spotřebu auta? A tedy navštívil jsem známého pneuservis a řekli mi, že pokud je náprava takto zrezlá, geometrii neudělají. Je to pravdu tak? Mám smůlu, dokud se neudělá celá přední náprava?
Děkuji pokud jste dočetli až sem! a předem děkuji za vaše názory!
Jakub
nakomec jsem se rozhodl popsat vše v jednom vláknu, tak snad to bude tak v pořádku .
Cca před měsícem jsem pořídil Mazdu 6 GH 2.5l, rok výroby 2008, najeto 169000km. Auto bylo před koupí na diagnostice a řádně kontrolováno s tím, že jsem věděl o zrezlé přední nápravě, která mě čeká někdy před zimou.
První den po ujetí cca 300km se rozstvítila kontrolka motoru - P0421 nízké startovací napětí na katalyzátoru. Vyměnila se první Lambda, která byla opravdu špatná. Nicméně po 30km se kontrolka rozstvítila znovu a stejná chyba. Auto jede úplně bez problémů, nedusi se, jde do otáček, motorově "pocitově" vše ok. Tankovaná Verva 100, ale blbec jsem ještě přidal VIF. Po dohodě s mechanikem mám vyjet nádrž, dotankovat 100, nepřidávat aditiva a uvidíme. Načetl jsem o té chybě spoustu věcí a může to opravdu být ten kat? Když auto jede úplně ok? Nebo druhá lambda?
A teď k druhé věci, mám s autem po ujetí cca 1000km spotřebu kolem 12-13l. Sice jezdím každý den krátké trasy město - město cca 20km, ale stejně si myslím, že je to strašně moc. A můj styl jízdy je povětšinou úplně klidný. Přisuzoval jsem to špatné lambdě, ale ani po její výměně nedošlo k poklesu.
Kupoval jsem auto s tím, že bude třeba udělat geometrii. Citelně řízení ujíždí na stranu, je to vidět i na volantu, který je o pár mm stočný do leva, když jede auto rovně. Může to mít takový "obrovský" dopad na spotřebu auta? A tedy navštívil jsem známého pneuservis a řekli mi, že pokud je náprava takto zrezlá, geometrii neudělají. Je to pravdu tak? Mám smůlu, dokud se neudělá celá přední náprava?
Děkuji pokud jste dočetli až sem! a předem děkuji za vaše názory!
Jakub