Není to tak dávno, co nová Mazda CX-80 dorazila i na český trh. Pokud vás minula tahle událost, tak připomínám, že CX-80 je větším sourozencem CX-60 a jde o třířadé prémiové SUV. Svého debutu se dočkala CX-80 i na španělském trhu, kde byla podrobena losím testem jednoho tamního média. Jak obstála v této zkoušce?
Mazda CX-80, která sdílí komponenty s CX-90 pro americký trh, je prostorné a pohodlné SUV, ale dle videa redakce Km77.com odhalilo jejich testování nedostatky v oblasti přilnavosti a ovládání. Přesněji testem prošla Mazda CX-80 v plug-in hybridním provedení, která byla vybavena pneumatikami Toyo Proxes Sport o rozměru 235/50/R20. Za volant se posadil testovací jezdec daného portálu, Pablo David Gonzales, který dokázal ukočírovat losí test bez ztráty kuželů do rychlosti 78 km/h.
Samozřejmě trénink dělá mistra, neboť už při rychlosti 74 km/h narazil do kuželů, a proto nezůstalo u jednoho pokusu a nakonec to zvládl až do 78 km/h. A co že je to vlastně ten losí test? Jde o tzv. zjištění chování vozidla při náhlém a prudkém vyhýbacím manévru před nějakou překážkou. Pokud se podíváte na video, už při prvním manévru bylo znát nečekané a silné poskakování. Navíc, odpružení je měkké a způsobuje velké naklánění karoserie.
Co se týče slalomového testu, Mazda CX-80 jej zajela v čase 24,8 sekundy. To znamená, že to má za podobný čas jako elektrické BMW iX xDrive40, Mercedes GLC 220d 4MATIC, MG Motors 4 Electric nebo Subaru Solterra. Mazda CX-80 je největším modelem, který se nabízí v Evropě, a oproti výše zmíněné CX-90 je užší a má méně prostoru pro cestující i v zavazadlovém prostoru. V takovém případě je užší podvozek i větší hmotnost skrz baterie plug-in hybridu spíše nevýhodou daného testu.
Každopádně, nikdo netvrdí, že je CX-80 špatným vozidlem, jelikož velké hybridní SUV odpovídá agilitou menších německých rivalů. Zklamáním je bohužel zmíněné poskakování, což úplně nekoresponduje s Mazdou, která zastává filozofii Jinba-Ittai neboli kůň a jezdec jako jeden. Onen vyhýbací manévr by pak mohl být i nebezpečný.
Mazda je hrdá na jízdní dynamiku svých modelů a většinou předčí očekávání, což se stalo například u větší CX-90 nebo CX-50 (zvláště mimo asfalt), která se nenabízí v Evropě. Suma sumárum, nikdo neočekává, že každá Mazda bude jezdit jako MX-5, ale Mazda umí naladit podvozek i odpružení, takže CX-80 by si možná zasloužila vylepšení. Co si myslíte vy?
Zdroj: carbuzz.com
Pokračujte ve čtení...
Mazda CX-80, která sdílí komponenty s CX-90 pro americký trh, je prostorné a pohodlné SUV, ale dle videa redakce Km77.com odhalilo jejich testování nedostatky v oblasti přilnavosti a ovládání. Přesněji testem prošla Mazda CX-80 v plug-in hybridním provedení, která byla vybavena pneumatikami Toyo Proxes Sport o rozměru 235/50/R20. Za volant se posadil testovací jezdec daného portálu, Pablo David Gonzales, který dokázal ukočírovat losí test bez ztráty kuželů do rychlosti 78 km/h.
Samozřejmě trénink dělá mistra, neboť už při rychlosti 74 km/h narazil do kuželů, a proto nezůstalo u jednoho pokusu a nakonec to zvládl až do 78 km/h. A co že je to vlastně ten losí test? Jde o tzv. zjištění chování vozidla při náhlém a prudkém vyhýbacím manévru před nějakou překážkou. Pokud se podíváte na video, už při prvním manévru bylo znát nečekané a silné poskakování. Navíc, odpružení je měkké a způsobuje velké naklánění karoserie.
Co se týče slalomového testu, Mazda CX-80 jej zajela v čase 24,8 sekundy. To znamená, že to má za podobný čas jako elektrické BMW iX xDrive40, Mercedes GLC 220d 4MATIC, MG Motors 4 Electric nebo Subaru Solterra. Mazda CX-80 je největším modelem, který se nabízí v Evropě, a oproti výše zmíněné CX-90 je užší a má méně prostoru pro cestující i v zavazadlovém prostoru. V takovém případě je užší podvozek i větší hmotnost skrz baterie plug-in hybridu spíše nevýhodou daného testu.
Každopádně, nikdo netvrdí, že je CX-80 špatným vozidlem, jelikož velké hybridní SUV odpovídá agilitou menších německých rivalů. Zklamáním je bohužel zmíněné poskakování, což úplně nekoresponduje s Mazdou, která zastává filozofii Jinba-Ittai neboli kůň a jezdec jako jeden. Onen vyhýbací manévr by pak mohl být i nebezpečný.
Mazda je hrdá na jízdní dynamiku svých modelů a většinou předčí očekávání, což se stalo například u větší CX-90 nebo CX-50 (zvláště mimo asfalt), která se nenabízí v Evropě. Suma sumárum, nikdo neočekává, že každá Mazda bude jezdit jako MX-5, ale Mazda umí naladit podvozek i odpružení, takže CX-80 by si možná zasloužila vylepšení. Co si myslíte vy?
Zdroj: carbuzz.com
Pokračujte ve čtení...