• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Letní pneu táhnou je strane

Mivalu

člen KLANu
84
Ahoj, mam problém s letními pneu, které jsou citlivé na sklon vozovky. Většinou se mi auto stačí lehce doprava, kam je směřován sklon vozovky. Dělaji mi to Nexeny a zkusil jsem i Goodyear oboje na orig ALU 205/60r16 et 60, a je to naprosto stejný. Ale nejvíc mě zajímá, proč to nedělají zimní, které mam Continental. Ty jedou úplně nádherně rovně. Ty mam, ale na orig ALU Mazda s et 52. Má na to vliv zimní směs pneu, která není tak citlivá na sklon, nebo to et? Ještě když točíme na místě volantem, tak zimní jdou točit lehčeji, než letní.
 
Pokud u zimních není problém, pak je to zřejmě vyšší přilnavostí a hranstějším profilem gumy, zimní máš zřejmě kulatější a možná i vice nafouknuté než potřebují, proto to tak za volant netahá
 
Pokud u zimních není problém, pak je to zřejmě vyšší přilnavostí a hranstějším profilem gumy, zimní máš zřejmě kulatější a možná i vice nafouknuté než potřebují, proto to tak za volant netahá
Jj na zimních úplně bez problémů. Jinak letní jsem zkoušel Nexen n fera a Goodyear efficient grip. Vzorkem jsou si tyhle dvě pneu dost podobné. Zimní mam Continental TS 830. Mam tedy zkusit vic nahustit?
 
Aha já čekal že to budou nějaký asymmetric, toto jsou ekogumy, jakej tam je tlak?
 
Tak já jezdím leto 2,2 + 2,3 a zimní když je potřeba tak i 2,1, ale mám obecně jinej typ gum než většina řidičů :D
 
No u mě je to takto - zimní R16 plechy, snad 205/60, nebo 195/60 tuším. Přejezdy nerovností, příčné spáry, drobné výtluky apod. v pohodě. Držení stopy v pohodě jak při akceleraci, tak brždění, náchylnost na "koleje" apod minimální.

Letní origo R18 na pneu cca 40% (rovnoměrně sjeté) - okamžitý "šok" po zimě a po přezutí. Cítí toho člověk logicky víc, než na zimních, auto má tendenci tahat různě vlevo, vpravo, je velmi citlivé na koleje. Současně mi auto přijde o trošku lenivější - tak ono ten valivý odpor bude krapet jinde.

Při akceleraci a brždění na ZCELA rovném povrchu, ale nikam netáhne.

Řešilo to tady hodně lidí, je tady na to i vlákno. Je to normální. Normální není, když auto tahá ke straně na rovině a pořád je to neposedné. To se mě neděje. Na pěkných cestách se to chová jak má, ale těch je u nás relativně míň no, takže proto člověku přijde, že to je nevycválané. Ona ta cesta třeba vypadá hezky, ale může mít sklon apod.. Na těch novějších úsecích je vše v pořádku
 
No u mě je to takto - zimní R16 plechy, snad 205/60, nebo 195/60 tuším. Přejezdy nerovností, příčné spáry, drobné výtluky apod. v pohodě. Držení stopy v pohodě jak při akceleraci, tak brždění, náchylnost na "koleje" apod minimální.

Letní origo R18 na pneu cca 40% (rovnoměrně sjeté) - okamžitý "šok" po zimě a po přezutí. Cítí toho člověk logicky víc, než na zimních, auto má tendenci tahat různě vlevo, vpravo, je velmi citlivé na koleje. Současně mi auto přijde o trošku lenivější - tak ono ten valivý odpor bude krapet jinde.

Při akceleraci a brždění na ZCELA rovném povrchu, ale nikam netáhne.

Řešilo to tady hodně lidí, je tady na to i vlákno. Je to normální. Normální není, když auto tahá ke straně na rovině a pořád je to neposedné. To se mě neděje. Na pěkných cestách se to chová jak má, ale těch je u nás relativně míň no, takže proto člověku přijde, že to je nevycválané. Ona ta cesta třeba vypadá hezky, ale může mít sklon apod.. Na těch novějších úsecích je vše v pořádku
Přesně takhle to mam. Sice na 16 kolech, ale je to taky citlivy. Rovná silnice naprosto bez problémů, ale jakmile přijdou nějaký vlny na silnici, tak to tahá ze strany na stranu. Není to nějak moc, ale je to na těch letních citlivý.
 
Its not a bug. Its a feature.

Proste to tak je. Cim vetsi prumer a sirka pneu, tim horsi. Dulezite pro tebe a kazdeho je, aby auto na rovne ceste jelo rovne, nikam se nestacelo a drzelo stopu.

Neni to Volvo V70, ani Sharan se 1750Kg...To auto je na svou velikost docela lehke a kola ma zas na dobu sve konstrukce nadprumerne velike. R18 ve stredni tride v roce 2008 zas jako nebyl uplne standard...
 
Back
Top