• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Líná 2.5 - 143KW

Jede to nebo je to líný?


  • Celkem voličů
    26

novej

nový člen
9
zdar všem. berte tenhle thread spíše jako postěžování.
Zamiloval jsem se do tohohle auta a do tohoto pátku jsem měl jasno. V pátek jsem přijel do salonu s tím, že si koupím tuto mazdu. Ještě mne čekala předváděcí jízda, tu jsem neodmítl a jsem rád že jsem ji absolvoval. Ujel jsem cca 15 km, město i dálnice. Od prvních kilometrů jsem byl ale v šoku, 2,5litrovej motor se 143Kw se choval pocitově jako felicie. Samozřejmně, že vím že to nemá turbo a taky jsem s tím počítal, ale to co se dělo (nebo spíše nedělo) mi vyrazilo dech. Po sešlápnutí plynu na podlahu v režimu sport auto žačalo řvát vytáčelo se až nesmyslně vysoko, ale to bylo všechno. Žádný zrychlení, žádný předjetí auta předemnou.
Když papírově porovnám svojí octavii která má pouze 135Kw a zrychlení o 0,2sekundy pomalejší čekal jsem že Mazda pojede minimálně stejně, ale skutečnost je o dva levely níž. Celej víkend nad tím přemýšlím a teď jsem ve stavu, že koukám po jiném autě.
Zlomit mne ještě může opravdu dobrá cenová nabídla, ale myslím, že takovou cenu abych byl ochotný jezdit hezkou felicií mi nenabídnou.
dotaz na majitele tohohle motoru, jste spokojeni? Jste tak pohodový řidiči že výkon nepotřebujete? Nebo Vás uhranul vzhled jako mne a motor neřešíte?
 
nebyl zajetý, ale o zlepšení po zajetí se všeobecně jen mluví, ve skutečnosti se nic nezmění.
 
Mam GJ 2016 2.5l 141kW a na nedostatok vykonu si urcite stazovat nemozem. Ale uznavam, ze vo Felicii som mal pocit obrovskej rychlosti aj pri 90kmh, akoby sa mala rozpadnut. Mozno preto, ze Mazda je vnutri kludna, sa ta rychlost nezda. S predbiehanim nemam vooobec ziadny problem :).
 
mám GL 2017 2.5 a rozhodně líná není, při kickdownu se odrazí a předjedu v pohodě šňůru aut.. nevím na co jsi byl zvyklý předtím, ale tohle je atmosféra a projev toho motoru začíná být zajímavý od 4000 otáček a ten zvuk k tomu patří. zase ti to nezdechne jako většině aut střední střídy s turbem, ale naopak to má lineární zrychlení až do omezovače. ten "nezajetý" motor může hrát svojí roli, nevím jak to má nastavena řídící jednotka...
 
Poslední úprava:
Podla mna tiez je problem skor v pocite a v tom, ze si bol zvyknuty na turbo, ktore je pocitovo zivsie, kvoli rychlemu nastupu krutiaceho momentu. Mam 2.5 125kw GH a leniva nie je. Len to treba podradit a tocit. A mna to baviii
 
Ta nove bude automat, dokonca pouzil sportovy rezim. Takze len dupnit na plyn, radit nemusi. Bud elektronika obmedzuje plyn v zabehu, alebo mu proste chybal turbokopanec (pripadne sprievodne zvukove a ine efekty).
 
ano je to automat, motor dle otáčkoměru a hluku točil až moc, tam problém nebude. Měl jsem tam sport protože na normální D ta jízda byla hrozná. Kopanec od Turba je jedna věc, mně spíš chybělo lineární zrychlení.
 
Tak na tom předváděcím autě bylo něco špatně.Mám,, jen ˇˇ141 kW,bez verze SPORT,a to auto jede úžasně.Kopec,nekopec a předjíždění-to je paráda.Zamáčknu plyn na podlahu a nechám se krásně zamáčknout do sedačky.Až do omezovače.
 
Když to auto osobně nesedí jízdním projevem, asi bych ho teda nekupoval. Já ten motor mám na GL a jsem spokojen, jede to dle mě celkově dobře, když se tomu šlápne na krk a vytočí se, tak to jede ještě líp - prostě vlastnost atmosféry . Navíc super spotřeba. To jsem od toto asi očekával, když jsem to kupoval a očekávání se naplnila. To auto není sporťák ani asi nikdy nebude.
 
Pánové nedá mi to, abych sem nepřidal svůj aktuální postřeh. Cca 2 měsíce koukám po novém autě a hnedka od začátku rozmýšlím mezi dvěma variantami. Buď zase škodovka, anebo mazda 6. Nyní jezdím superb II kombi, 2.0tdi 125kw (350Nm) 4x4, manuál. Jak jezdí škodovka(y) vím a byl jsem se tedy zeptat na možnost zkušební jízdy s mazdou. Zkušební jízda nebyla problém, jel jsem s 2.5 143kw. Zřejmě jsem po přečtení většího množství téměř nekrytických testů měl přehnaná očekávání a první dojem byl docela zklamání. Čekal jsem „hlad po otáčkách, resp. gradaci výkonu“, ale ničeho takového jsem se nedočkal. Projev byl relativně slušný tah od cca 3,5t do 6t, kde to utne omezovač, ale tak nějak nic víc. Ještě doplním, že auto mělo najeto cca 2200km. S těmito pocity jsem tedy odjížděl od prodejce. Po cca 2 týdnech jsem ještě zkoušel 2.0 121kw, ovšem v jiném modelu (myslím CX-5), protože šestka s tímto motorem na vyzkoušení nebyla. Zde jsem měl dojem, že dynamika není o moc horší a zřejmě mě víc vyhovoval manuál (kvůli němu jsem to taky zkoušel). No, ale jelikož jsem dostal nabídku, že si tu šestku, kterou jsem zkoušel poprvé, mohu půjčit na víkend, tak jsem neváhal s tím, že ji vyzkouším pořádně. Moje dojmy, srovnávám se současným vozem – superbem. Z hlediska pružného zrychlení se mazda na superb nechytá. Subjektivně, ale myslím, že měření by to potvrdilo. To, jak se superb opře přes zařazený kvalt a kola do asfaltu a zrychlí na 4 z 50-120, nebo na dálnici na 5 z 90-150 je bezkonkurenční. Jeho motor je i v rámci dieselu celkem točivý a díky vyvažovacímu hřídeli příjemně jemný. Komfort auta je slušný. Co bych tomu ale vytknul je, že je to takový tupý přísun síly, který už dál nemá kam pokračovat. Navíc je superb docela těžký(přibližně 1650kg). Na dálnici a nepříliš klikaté okresky je super, ale jak se to začne víc kroutit, tak je poněkud těžkopádný a na nějaký sportování to není. Mazda se mi v zatáčkách zdála znatelně lepší. Komfort na to, že byla na 19“ kolech slušný – mix přiměřené tuhosti a komfortu (jel jsem i po horších cestách). Motor slabý není, ale je potřeba min. těch cca 3,5t otáček a pak to celkem jede. Nejlepší zážitek jsem měl na menší klikaté silnici projeté na roztočenou dvojku-trojku. Zde by měla mazda jednoznačně navrch, reaguje okamžitě a než by se superb nadechnul, tak by byla o kus dál. Zvuk mazdy ve vyšších otáčkách je příjemně sportovní, ale nikoliv rušivý. U superbu to nemá cenu příliš hodnotit, tam se kromě tdi tlumeného hučení neděje v podstatě nic. Pro mě osobně je také jednoznačné plus vzhled mazdy, ten porovnávám se současnými konkurenty. Abych nezapomněl ještě na jeden důležitý parametr, co se týká vnitřního prostoru, je na tom superb o poznání lépe, jak prostorem na zadních sedačkách, tak kufrem, ale to jsou zřejmě známé věci.
Dneska jsem mazdu vrátil a se superbem jel cca 150km a jel jak utrženej ze řetězu. Tak nevím, koupit mazdu, nebo ne? Přeci jenom výkon není všechno…A třeba se doopravdy ještě trochu rozjezdí :)
Omlouvám se za delší příspěvek, ale třeba má někdo za lubem podobné přesedlání a mohlo by se mu to hodit.
 
@Jenda 1102 Řekl bych, že u Supa bude ten dojem tahu dělat hlavně ten kouťák a zapojení 4x4, proto se ti zdá, že šestka vůbec nejede. Chybí jí ten krouťák, ale má zase vyšší výkon a menší váhu. Takže poměr váha/výkon bude ve prospěch Mazdy. Sám jsem přecházel z auta, které mělo 460Nm na auto s cca 220Nm a tenkrát to fakt vypadalo, že to nejede. o_O Nicméně ten výkon tam byl a člověk si postupně zvykl.
 
zdar všem. berte tenhle thread spíše jako postěžování.
Zamiloval jsem se do tohohle auta a do tohoto pátku jsem měl jasno. V pátek jsem přijel do salonu s tím, že si koupím tuto mazdu. Ještě mne čekala předváděcí jízda, tu jsem neodmítl a jsem rád že jsem ji absolvoval. Ujel jsem cca 15 km, město i dálnice. Od prvních kilometrů jsem byl ale v šoku, 2,5litrovej motor se 143Kw se choval pocitově jako felicie. Samozřejmně, že vím že to nemá turbo a taky jsem s tím počítal, ale to co se dělo (nebo spíše nedělo) mi vyrazilo dech. Po sešlápnutí plynu na podlahu v režimu sport auto žačalo řvát vytáčelo se až nesmyslně vysoko, ale to bylo všechno. Žádný zrychlení, žádný předjetí auta předemnou.
Když papírově porovnám svojí octavii která má pouze 135Kw a zrychlení o 0,2sekundy pomalejší čekal jsem že Mazda pojede minimálně stejně, ale skutečnost je o dva levely níž. Celej víkend nad tím přemýšlím a teď jsem ve stavu, že koukám po jiném autě.
Zlomit mne ještě může opravdu dobrá cenová nabídla, ale myslím, že takovou cenu abych byl ochotný jezdit hezkou felicií mi nenabídnou.
dotaz na majitele tohohle motoru, jste spokojeni? Jste tak pohodový řidiči že výkon nepotřebujete? Nebo Vás uhranul vzhled jako mne a motor neřešíte?
Ahoj, tu Oktávku máš v benzínu a v automatu? Je možné, že nejsi zvyklý na jinou práci s plynem u AT. Můj dvoulitr jezdí jak z praku a to “sport” nepoužívám skoro vůbec. Dobré tak akorát na brzdění motorem...;)
 
Pánové nedá mi to, abych sem nepřidal svůj aktuální postřeh. Cca 2 měsíce koukám po novém autě a hnedka od začátku rozmýšlím mezi dvěma variantami. Buď zase škodovka, anebo mazda 6.

A proč nevyzkoušíš M6 s motorem D184?
Já vím, že tady ses dočetl asi spoustu věcí o starším 2.2D, ale novej D184 s močovinou a 136kw a krouťákem 450Nm by tě mohl nadchnout...
Nemá tlačítko "Sport", ale to Mazda pochopila, že u Dieselu nemá co dělat ;)
Co se týče odhlučnění a zvukového projevu, tak pokud neberu pohyb po městě, tak je to super a myslím, že jeden z lépe znějících dieselů.
já zatím 40tkm a vše naprosto super, motor přede jak kotě. Dostává tedy na delších trasách napít a oproti atmosféře citlivý na plyn, ale to je často omílaná věc u turba... Ale motor bez problémů a močovina na 18K km vydrží, takže ani dolévání není potíž...
Za mě tedy velká spokojenost a vzhledem k tomu, že předtím jsem měl G121 s manuálem, tak jsem u G194 s automatem neviděl moc velký rozdíl... to udělal až motor D184.
A hlavně, ten automat jede jak elektrika, když jedeš volně... vůbec nepoznáš, že to řadí, a proto jsem nechtěl Supa s DSG, kdy to docela i nesmyslně řadí (těsně před apexem přeřadí, aby na výjezdu neměl dech a zase podřazoval, no hrůza...)

Vyzkoušej a uvidí. Co se spolehlivosti týče, tak myslím, že ta poslední generace to docela vyřešila.
- měním olej co 15tkm a olej nepřibývá (jezdím štreky)
- kultivovanej chod na diesel
- spotřeba do 7l i při svižné jízdě
- slušnej krouťák, ale vyraženej dech nečekej, je to takový uhlazený, jen si pleteš otáčkoměr s rychloměrem :)
 
@Jenda 1102
Tak to jsi se trefil naprosto přesně do mých pocitů, taky porovnávám se škodovkou, ale s naftovým RS, tam je podvozek proti superbu o dost líp odladěnej na řezání zatáček. Takže jsem rád že to není ve mně, bude to tedy tou blbou škodovkou a si je fat lepší.

Ahoj, tu Oktávku máš v benzínu a v automatu? Je možné, že nejsi zvyklý na jinou práci s plynem u AT. Můj dvoulitr jezdí jak z praku a to “sport” nepoužívám skoro vůbec. Dobré tak akorát na brzdění motorem...;)
Diesel s DSG .
 
Poslední úprava moderátorem:
dva novy kluci a oba koncernisti;)
Podívej ja mam jinou mazdu a mnohem starší M3BK 2.0i
A přesedlal jsem z naftového BMW 535D takže dvě turba.
V podstatě nekončící zrychlení v normalním režimu a v režimu sport vražedné zrychlení i když to celé má skoro dvě tuny.
A když jsem sedl do mazdy tak jsem nečekal nic. Atmo se 110kw, méně než 200Nm. Sice znatelně lehčí....
A byl jsem a v podstatě jsem stále v šoku jak to může jet.
Nevěřím že ta M6 s 2.5 může být o tolik horší.
Naopak s Oktama mám taky něco naježděno...ne sice v RS a kolega jezdí v Supovi.
Pro mě je Octa hrozně nudná a jediné plus je v podstatě nesmyslně nízká spotřeba i když tomu člověk šlape na krk.
A kolega si naSupa hrozně stěžuje.
Měl služební Insignii a řezal s ní docela pilu. A říká že ten podvozek v Supu je strašnej. Tak jako fakt nevím
 
Co se týče Superb vs M6... Superb je prostě dálniční vůz co neumí zatáčet, takže jeho jedinou devizou je zátah - to jediný ty dálniční typy chtěj...
M6 prostě zatáčet umí a poslední facelift zatáčí snad ještě líp, než první M6 GJ (jiný pružiny, tlumiče, řízení, G-Vectoring...)
Když vezu v M6 nějakýho koncernistu, tak je spocenej až na prdeli a pořád mele dokola... to drží, to drží, to drží (a on se drží madla a oči má nalepený na skle).
Tu radost z jízdy, co ti Mazda dá, ti koncern nenabídne (honí to kufrem, prostorem, výkony motorů).
A to jsem přesdnul ze Supa 2.0 TDI 125kw v manuálu do Mazda 6 2.0 G165 v manuálu (psal se leden 2015) a musím konstatovat, že jsem se pokaždé do toho auta těšil, až zas pojedu a výkonu to má dost, jen si k němu musíš dojít, něco se naučit a myslím, že i díky M6 se z tebe stane řidič, nikoliv jen pasažér, jak je to v dnešní unylé době zvykem...

Proto MAZDA!!!

PS: a tu M6 z roku 2015 má moje žena (a taky se z ní stal řidič, co ví, že to musí vytočit, když chce výkon), najeto 165K a jediný, co se tam měnilo byly kotouče a desky, jinak vše původní a auto vypadá pořád jak nový...
 
Back
Top