• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Má Skyactiv vahadla nebo "hydroštely"?

Nabster

výkonný člen KLANu
308
Ahoj,
potřebuji si doplnit vzdělání ohledně motorů Sky-Activ. Hlavně benzínových samozřejmě. U starých MZR se pro ovládání ventilů používala vahadla, přešlo se u Sky-Activu na hydroštely nebo tam zůstaly a musí se dále seřizovat vůle ventilů?
Měkká sedla ventilů, která též byla u MZR, by už zde být neměla, je to tak? Už teda z podstaty přímého vstřikování.

Díky,
 
Ahoj, MZR (1.8, 2.0, 2.3, 2.3T, 2.5) benzíny nikdy neměly vahadla na ovládání ventilů. Byly tam vymezovací podložky (konkrétně kalíšky) do kterých rovnou mlátila vačka (na obrázku pod číslem 12-966 - opravdu to NEjsou hydroštely jako u starých FS/FP/atd...):
eee212019122cfc3f50cddaea973ce42-604x849.gif
Sky-G oproti tomu používá vahadla s hydroštelem. Ty co mají vypínaní válců mají do určitých hydroštelů regulovatelný průtok oleje (hydroštely pod číslem 12-100):
bde00d61abbb105265841046642d9b84-604x849.gif

a zde i videa jak to funguje
MZR (přeskoč na 3:43 kde je funkce ventilů):

A Sky-G:
 
Poslední úprava:
Ahoj,
potřebuji si doplnit vzdělání ohledně motorů Sky-Activ. Hlavně benzínových samozřejmě. U starých MZR se pro ovládání ventilů používala vahadla, přešlo se u Sky-Activu na hydroštely nebo tam zůstaly a musí se dále seřizovat vůle ventilů?
Měkká sedla ventilů, která též byla u MZR, by už zde být neměla, je to tak? Už teda z podstaty přímého vstřikování.
Díky,
Má hydraulické vymezovače vůle a vahadla s rolnou s jehličkovým ložiskem stejně jako nový X:
atsuzn00000675.png
 
Super, díky moc za upřesnění, to jsem potřeboval vědět. Jsem zase o něco chytřejší. U toho Sky-G jsem tušil, že bude asi kombinace hydroštelu a vahadla.
Pokud se vrátím k MZR, jakým způsobem se potom seřizuje vůle ventilů? Předpokládám, že ta "podložka" se bude po čase vymačkávat, takže se musí vyměnit, nebo tam je nějaká regulace, kterým se to může do určité míry upravit?
 
Super, díky moc za upřesnění, to jsem potřeboval vědět. Jsem zase o něco chytřejší. U toho Sky-G jsem tušil, že bude asi kombinace hydroštelu a vahadla.
Pokud se vrátím k MZR, jakým způsobem se potom seřizuje vůle ventilů? Předpokládám, že ta "podložka" se bude po čase vymačkávat, takže se musí vyměnit, nebo tam je nějaká regulace, kterým se to může do určité míry upravit?
No je to všechno kombinace náhody/údržby/zacházení.
Vůle se přeměřují na MZR tak že sundáš víko ventilů, nastavíš si vačky na měřených ventilech do správný pozice a listovou měrkou přeměříž vůli. Pokud zjistíš že je vůle špatná,tak si vypočteš jakou novou podložku (respektive celý kalíšek) koupit. Potom schodíš rozvodový řetěz, sundáš vačky a ty kalíšky vyměníš.
Ale opravdu je to o hodně faktorech který z velký většiny ovlivní sám majitel. Třeba na našem MPS byli vůle i po 180000km/13 letech (to jsem to přeměřoval) naprosto v toleranci. Ale víc než pravidelně dáváme kvalitní olej, neudělali jsme z auta plynovou troubu (LPG), když už auto nastartujeme tak se snažíme ho plně ohřát a vyhýbat se studeným přesunům do Kauflandu a zpět....
 
No je to všechno kombinace náhody/údržby/zacházení.
Vůle se přeměřují na MZR tak že sundáš víko ventilů, nastavíš si vačky na měřených ventilech do správný pozice a listovou měrkou přeměříž vůli. Pokud zjistíš že je vůle špatná,tak si vypočteš jakou novou podložku (respektive celý kalíšek) koupit. Potom schodíš rozvodový řetěz, sundáš vačky a ty kalíšky vyměníš.
Ale opravdu je to o hodně faktorech který z velký většiny ovlivní sám majitel. Třeba na našem MPS byli vůle i po 180000km/13 letech (to jsem to přeměřoval) naprosto v toleranci. Ale víc než pravidelně dáváme kvalitní olej, neudělali jsme z auta plynovou troubu (LPG), když už auto nastartujeme tak se snažíme ho plně ohřát a vyhýbat se studeným přesunům do Kauflandu a zpět....
Chápu, takže jsem si to myslel víceméně správně. S tou údržbou a zacházením, to je alfa a omega. Díky.
 
Back
Top