• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Machine Grey

krokodylek

nový člen
1
Zdravím,

na své Mazdě 3 BP s lakem Machine Grey jsem na kapotě objevil několik škrábanců od kamínků, které odlouply lak v oblasti o průměru 0,1-0,2 cm (viz. foto). Pracovník autorizovaného servisu mi sdělil, že jako řešení doporučuje kompletní opravu laku, která obnáší vybroušení dírky, zaplnění a komplet přelakování kapoty. Cenový odhad 10-15 tisíc Kč.

Mojí prioritou je zabezpečení laku proti korozi, aby vydržel. Na estetice mi záleží také, ale škrábance nejsou natolik výrazné a nejsem si jistý, zda je moudré kapotu nyní přelakovat s tím, že se za rok situace může opakovat.

Jelikož s tímto problémem a obecně s laky nemám zkušenost, zajímá mě:

1. Nakolik je běžné, že se takhle lak uloupne, protože všechny incidenty se staly až ve 4. roce provozu
2. Jak rychle se bude šířit koroze, pokud se místo nezacelí
3. Nakolik efektivní a estetické jsou levnější způsoby opravy
4. Adekvátní výše ceny kompletního přelakování (ideálně, pokud jste už stejnou opravu podstoupili)
6. Jak velké je riziko, že servis udělá chybu a koroze se pod novým lakem bude nadále šířit
5. V jakém stáří se typicky u Machine Grey začne projevovat, že přelakovaný díl vypadá na první pohled odlišně od originálních?

kapota - kopie.jpg

Děkuji za přečtení, budu vděčný za každou odpověď.
 
Mne ted v autorizaku opravovali a lakovali zadni naraznik, cena byla lehce pres 14 t. Preji hodne stesti pri lakovani teto extremne debilni barvy s oznacenim machine grey! Lakyra to udajne 3x predelaval a ke konci mel snad 15 karet, ze kterych vybiral. Myslim si, ze to, ze bys lakovany dil nepoznal, se da vyloucit.

No a takove dzuzny v laku, jako mas ty, nemam na svem BN ani po 6 letech/95000 km. Skoro bych rekl, ze tam nekdo neco technologicky podcenil.
 
Zdravím,

na své Mazdě 3 BP s lakem Machine Grey jsem na kapotě objevil několik škrábanců od kamínků, které odlouply lak v oblasti o průměru 0,1-0,2 cm (viz. foto). Pracovník autorizovaného servisu mi sdělil, že jako řešení doporučuje kompletní opravu laku, která obnáší vybroušení dírky, zaplnění a komplet přelakování kapoty. Cenový odhad 10-15 tisíc Kč.

Mojí prioritou je zabezpečení laku proti korozi, aby vydržel. Na estetice mi záleží také, ale škrábance nejsou natolik výrazné a nejsem si jistý, zda je moudré kapotu nyní přelakovat s tím, že se za rok situace může opakovat.

Jelikož s tímto problémem a obecně s laky nemám zkušenost, zajímá mě:

1. Nakolik je běžné, že se takhle lak uloupne, protože všechny incidenty se staly až ve 4. roce provozu
2. Jak rychle se bude šířit koroze, pokud se místo nezacelí
3. Nakolik efektivní a estetické jsou levnější způsoby opravy
4. Adekvátní výše ceny kompletního přelakování (ideálně, pokud jste už stejnou opravu podstoupili)
6. Jak velké je riziko, že servis udělá chybu a koroze se pod novým lakem bude nadále šířit
5. V jakém stáří se typicky u Machine Grey začne projevovat, že přelakovaný díl vypadá na první pohled odlišně od originálních?


Děkuji za přečtení, budu vděčný za každou odpověď.
Tak tyhle oprýskaný dírky od kamínků, má asi každej mazďák, je to vina tenkých laků. Mám stejnou barvu, koupil jsem si za cca 500 opravnou tužku-lak originál v Mazdě. po zimě když se mi chce, tak to zakápnu, je to docela jednoduché, i pro mně laika.Ale nedoporučuji použít ještě ten bezbarvý lak, který je součástí této sady. je u ní docela srozumitelný a jednoduchý návod jak na to. jak vidím ,tak máš už některé dírky chytlé rzí, takže odrezit,kápnout nějaký odrezovač, ale opravdu jenom velmi malou kapičku,namočit jehlu a aby to bylo jenom v té dírce.kdyby se to dostalo mimo ní, kdoví co by to udělalo s lakem okolo. až zaschne,tak zakápnout barvou.pokud se můj návod někomu nepozdává, určitě mně poopraví. k lakování celé kapoty, no taky jsem o tom uvažoval, ptože,pokud siji necháš nalakovat, budeš mít dvě vrstvy laku, a tudížvelni nalou pravděpodobnost že by se ti zase nějaá dírka objevila.to už je tvoje volba a tvé peníze, ovšem v případě, že se třeba rozhodneš auto prodat, tak těžko budeš vysvětlovat že auto nebylo bourané,když má tak tlustou vrstvu laku na kapotě.
 
To by musela být hodně něžná bouračka, aby kapotu někdo jen lakoval, bez její výměny. Popravdě si to neumím představit. Navíc se dá důvod lakování vždy zadokumentovat. Z tohoto pohledu bych se toho nebál.
 
Jak píše mastif, zakápnout odrezovačem a druhý den na to dát kapku barvy. Já si ji nechal namíchat v lakovně za 150 Kč. Takhle to dělám pořád, a pokud není auto umyté a nekoukám na to z 10 cm, tak to není poznat. Ale já na estetiku moc nekoukám, dělám to, aby to nerezlo.
 
Borci, buď mám něco s očima já, nebo vy. Mně to přijde tak, že ten lak je podfouklý, takže bude potřeba tu část, která nedrží na podkladu, odstranit. A kam až to bude potřeba, těžko říci....každopádně se to mělo řešit dříve a ne až v tomto stadiu. Takže zakápnout blokátorem koroze a pak barvou asi stačit nebude, ale třeba se pletu...
 
Borci, buď mám něco s očima já, nebo vy. Mně to přijde tak, že ten lak je podfouklý, takže bude potřeba tu část, která nedrží na podkladu, odstranit. A kam až to bude potřeba, těžko říci....každopádně se to mělo řešit dříve a ne až v tomto stadiu. Takže zakápnout blokátorem koroze a pak barvou asi stačit nebude, ale třeba se pletu...
Jo máš pravdu, sem si to včil zvětšil a je to nafouklý,což je teda blbý, to už zakápnout by byla blbost,taková větší díra.Máš pravdu, že by to musela být velká bouračka, aby stačilo přelakovat kapotu, ale ono malé ohnutí kapoty se dá vyklepat a stříknout, protože praskne lak. To je jedno, to není k tématu. jako když je tam taková už zřejmě větší díra, tak za mně teda asi přelakovat celou kapotu, aspoň už tam nebudou žádný díry,bo pořádná vrstva laku ;)
 
Mě tedy dělali loni přední nárazník a trefily to opravdu perfektně - není poznat nic a to jsem na to extra citlivka. Ale tehdy to bylo 2,5 roku staré. Jinak originál lahvička Mazda barevně nesouhlasí - v lahvičce je lak více do modré kdežto auto mi jde více na hnědou - nebo jinak chcete-li - v lahvičce je studený odstín na autě teplý odstín. Asi bych si taky nechal raději namíchat.
 
Back
Top