krokodylek
nový člen
- 1
Zdravím,
na své Mazdě 3 BP s lakem Machine Grey jsem na kapotě objevil několik škrábanců od kamínků, které odlouply lak v oblasti o průměru 0,1-0,2 cm (viz. foto). Pracovník autorizovaného servisu mi sdělil, že jako řešení doporučuje kompletní opravu laku, která obnáší vybroušení dírky, zaplnění a komplet přelakování kapoty. Cenový odhad 10-15 tisíc Kč.
Mojí prioritou je zabezpečení laku proti korozi, aby vydržel. Na estetice mi záleží také, ale škrábance nejsou natolik výrazné a nejsem si jistý, zda je moudré kapotu nyní přelakovat s tím, že se za rok situace může opakovat.
Jelikož s tímto problémem a obecně s laky nemám zkušenost, zajímá mě:
1. Nakolik je běžné, že se takhle lak uloupne, protože všechny incidenty se staly až ve 4. roce provozu
2. Jak rychle se bude šířit koroze, pokud se místo nezacelí
3. Nakolik efektivní a estetické jsou levnější způsoby opravy
4. Adekvátní výše ceny kompletního přelakování (ideálně, pokud jste už stejnou opravu podstoupili)
6. Jak velké je riziko, že servis udělá chybu a koroze se pod novým lakem bude nadále šířit
5. V jakém stáří se typicky u Machine Grey začne projevovat, že přelakovaný díl vypadá na první pohled odlišně od originálních?
Děkuji za přečtení, budu vděčný za každou odpověď.
na své Mazdě 3 BP s lakem Machine Grey jsem na kapotě objevil několik škrábanců od kamínků, které odlouply lak v oblasti o průměru 0,1-0,2 cm (viz. foto). Pracovník autorizovaného servisu mi sdělil, že jako řešení doporučuje kompletní opravu laku, která obnáší vybroušení dírky, zaplnění a komplet přelakování kapoty. Cenový odhad 10-15 tisíc Kč.
Mojí prioritou je zabezpečení laku proti korozi, aby vydržel. Na estetice mi záleží také, ale škrábance nejsou natolik výrazné a nejsem si jistý, zda je moudré kapotu nyní přelakovat s tím, že se za rok situace může opakovat.
Jelikož s tímto problémem a obecně s laky nemám zkušenost, zajímá mě:
1. Nakolik je běžné, že se takhle lak uloupne, protože všechny incidenty se staly až ve 4. roce provozu
2. Jak rychle se bude šířit koroze, pokud se místo nezacelí
3. Nakolik efektivní a estetické jsou levnější způsoby opravy
4. Adekvátní výše ceny kompletního přelakování (ideálně, pokud jste už stejnou opravu podstoupili)
6. Jak velké je riziko, že servis udělá chybu a koroze se pod novým lakem bude nadále šířit
5. V jakém stáří se typicky u Machine Grey začne projevovat, že přelakovaný díl vypadá na první pohled odlišně od originálních?
Děkuji za přečtení, budu vděčný za každou odpověď.