Ruku na srdce, Mazda zaostává za konkurencí v elektrifikaci svých modelů. V současnosti nabízí pouze MX-30, avšak s malým dojezdem, a plug-in hybridní CX-60. Odlišná situace není ani na americkém trhu, kde se představí příští měsíc první plug-in hybridní model CX-90 pro tamní zákazníky. Nedávno zveřejněné patenty portálem The Drive však ukazují, že značka pracuje na platformě pro elektromobil velikosti Mazdy 3 Sedan.
Mazda jako samostatná automobilka si nemůže dovolit takové investice do elektrifikace jako jiné značky, ale to neznamená, že by ignorovala současné trendy. Nový kompaktní elektrický sedan, který je vyobrazen na zveřejněných patentových snímcích, by mohl nahradit současnu „trojku“. Životní cyklus generace BP by měl končit kolem roku 2025. Takže buď půjde o novou generaci 3 anebo naopak přímou (elektrickou) náhradu.
Při pohledu na dané snímky se zdá, že podlaha vozu na výkresech je příliš tenká oproti jiným elektromobilům i na to, aby se tam vešla baterie, ale Mazda z toho může udělat naopak jedinečnou vlastnost. Jinými slovy, automobilka může pomýšlet na baterie nové generace, jako jsou polovodičové baterie.
Patentové obrázky také prozrazují, že navržený sedan disponuje pohonem předních kol, neboť elektromotor je umístěn na přední nápravě. Nicméně, v dokumentaci na patentovém úřadě stojí, že o umístění elektromotoru nebylo rozhodnuto a díky přizpůsobivé platformě může být nainstalován i na zadní nápravě (pro případ pohonu zadních kol), nebo dokonce na obou nápravách (pohon všech čtyř kol).
Ať už nabídne nový sedan jakýkoliv pohon, nedá se mu upřít, že by mohl být potenciálně jedním z nejdůležitějších modelů, jaké Mazda vyrábí. Musí však nabídnout lákavou cenu a rozumný dojezd, čehož si je značka určitě vědoma ve srovnání s konkurencí.
Jen pro pořádek, registrace takového patentu ještě neznamená, že Mazda skutečně vyrobí takový model. Ale automobilky zkouší různé možnosti, které si následně patentují, aby je někdo třeba nepředběhl, anebo použijí jen část do sériové výroby. Čas ukáže, zda se dočkáme platformy ala skateboard v sériovém provedení. Každopádně, už dříve Mazda oznámila v plánech, že chce, aby její portfolio obsahovalo do roku 2030 ze 40 % elektromobily.
Zdroj: The Drive, motortrend.com
Pokračujte ve čtení...
Mazda jako samostatná automobilka si nemůže dovolit takové investice do elektrifikace jako jiné značky, ale to neznamená, že by ignorovala současné trendy. Nový kompaktní elektrický sedan, který je vyobrazen na zveřejněných patentových snímcích, by mohl nahradit současnu „trojku“. Životní cyklus generace BP by měl končit kolem roku 2025. Takže buď půjde o novou generaci 3 anebo naopak přímou (elektrickou) náhradu.
Při pohledu na dané snímky se zdá, že podlaha vozu na výkresech je příliš tenká oproti jiným elektromobilům i na to, aby se tam vešla baterie, ale Mazda z toho může udělat naopak jedinečnou vlastnost. Jinými slovy, automobilka může pomýšlet na baterie nové generace, jako jsou polovodičové baterie.
Patentové obrázky také prozrazují, že navržený sedan disponuje pohonem předních kol, neboť elektromotor je umístěn na přední nápravě. Nicméně, v dokumentaci na patentovém úřadě stojí, že o umístění elektromotoru nebylo rozhodnuto a díky přizpůsobivé platformě může být nainstalován i na zadní nápravě (pro případ pohonu zadních kol), nebo dokonce na obou nápravách (pohon všech čtyř kol).
Ať už nabídne nový sedan jakýkoliv pohon, nedá se mu upřít, že by mohl být potenciálně jedním z nejdůležitějších modelů, jaké Mazda vyrábí. Musí však nabídnout lákavou cenu a rozumný dojezd, čehož si je značka určitě vědoma ve srovnání s konkurencí.
Jen pro pořádek, registrace takového patentu ještě neznamená, že Mazda skutečně vyrobí takový model. Ale automobilky zkouší různé možnosti, které si následně patentují, aby je někdo třeba nepředběhl, anebo použijí jen část do sériové výroby. Čas ukáže, zda se dočkáme platformy ala skateboard v sériovém provedení. Každopádně, už dříve Mazda oznámila v plánech, že chce, aby její portfolio obsahovalo do roku 2030 ze 40 % elektromobily.
Zdroj: The Drive, motortrend.com
Pokračujte ve čtení...