• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Mazda 6 GJ

Zeman

nový člen
Zprávy
5
Dobrý den, měl bych tři dotazy.

K prvnímu dotazu bych se rád zeptal na zkušenosti s převodovým olejem Elf NFX 75w-80, který nahradil dříve používaný Elf NFP 75w-80. Zajímalo by mě, zda má někdo zkušenosti s tímto novým typem oleje, případně jaký jiný převodový olej byste doporučili.

K druhému dotazu se chci zeptat na kompatibilitu dílů z jiného modelu Mazdy. Vlastním Mazdu 6 III combi GJ 2.0 (benzín) z let 2012-2015 a rád bych koupil izolaci pod kapotu a podběh z Mazdy 6 III combi GJ 2.2 (nafta) stejných ročníků. Zajímá mě, zda budou tyto díly pasovat i přes rozdílný typ motoru.

Třetí dotaz se týká dojezdového kola. Chtěl bych si ověřit, zda je rozměr 125/70R17 správný pro moji Mazdu 6 III od roku 2012.

Jelikož se jedná o moje první auto, budu vděčný za každou radu od zkušenějších majitelů, abych předešel případným problémům s nekompatibilními díly.

Děkuji za pomoc.
 
Dobrý den, měl bych tři dotazy.

K prvnímu dotazu bych se rád zeptal na zkušenosti s převodovým olejem Elf NFX 75w-80, který nahradil dříve používaný Elf NFP 75w-80. Zajímalo by mě, zda má někdo zkušenosti s tímto novým typem oleje, případně jaký jiný převodový olej byste doporučili.

K druhému dotazu se chci zeptat na kompatibilitu dílů z jiného modelu Mazdy. Vlastním Mazdu 6 III combi GJ 2.0 (benzín) z let 2012-2015 a rád bych koupil izolaci pod kapotu a podběh z Mazdy 6 III combi GJ 2.2 (nafta) stejných ročníků. Zajímá mě, zda budou tyto díly pasovat i přes rozdílný typ motoru.

Třetí dotaz se týká dojezdového kola. Chtěl bych si ověřit, zda je rozměr 125/70R17 správný pro moji Mazdu 6 III od roku 2012.

Jelikož se jedná o moje první auto, budu vděčný za každou radu od zkušenějších majitelů, abych předešel případným problémům s nekompatibilními díly.

Děkuji za pomoc.
Ahoj.
1) ELF dělá 75W-80 NFJ - dříve NFP (NFX je jen 75W).
2) Izolace kapoty a podběhy (přední i zadní) jsou stejný.
3) T125/70R17 98M
 
Ahoj.
1) ELF dělá 75W-80 NFJ - dříve NFP (NFX je jen 75W).
2) Izolace kapoty a podběhy (přední i zadní) jsou stejný.
3) T125/70R17 98M
Jestli to tedy chapu spravne, tak 100% nahrada za Elf NFP je NFJ? Kdyz ctu vlastnosti toho NFP oleje, tak je to vysokotlaky high performance olej, coz u toho NFJ nepisou. Co tedy vy byste mi doporucil? V predeslych vlaknech jsem prave dohledal, ze nejlepe v tehle mazdi prevodovce fungovalo to NFP.
 
ELF 75W-80 NFJ je obyčejná API GL-4 a ta těmhle převodovkám sedí nejvíc (jak je tam napsáno GL-4 i GL-5 tak to většinou nefunguje). Já za sebe tady raději nic ohledně olejů nedoporučuji. Na to tu jsou jiní tribotechnici.
 
@Zeman
Ohledně převodových olejů do manuální převodovky tu máme téma zde, kde se dozvíš vše potřebné, Elf tam kluci zkoušeli také
 
tiež budem kupovať rezervu, @Max6 nieje lepšie 135/80R17? To je len o 5% menšie ako klasické, 125ka je až o 11% menej.
 
Back
Top