• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 Skyactiv (před a nebo po faceliftu?)

Martin77

nový člen
1
Zdravím všechny zdejší členy a jako úplný nováček prosím o vaše názory na následující dilema:

Rozhoduji se pro dovoz Mazda CX-5 Skyactiv G 194 AWD z DE. Po pročtení dostupných materiálů (i ve zdejším fóru) a návštěvě autorizovaného servisu ale stále tápu zda zvolit auto z roku 2021, a nebo připlatit a vzít vůz po faceliftu z roku 2022. (shodný stav/ kilometry / výbava / a cena mladšího kusu o něco vyšší)

Jedná se o to, že dle toho co jsem si i zde přečetl měla být po faceliftu modelu roku 2022 dořešena řada problémů předchozího modelu týkajících se:
- hydroštelů (úpravou jejich mazacích kanálů)
- elektronického termostatu
- přidírání výfukové klapky
- selhávání zdvihátek vačkových hřídelů

Ve značkovém servise mi bylo řečeno, že vše výše uvedené bylo řešeno v rámci svolávacích akcí už i na modelech před faceliftem (tedy vozidlech r.v. 2021), a že nemá smysl se tímto vůbec zabývat.

Moc se mi ale tato odpoveď nezdá a proto bych si ji rád ještě ověřil i jinde.

Druhé dilema které řeším je pak vypínání/ odpojování válců, u kterého po přečtení všeho co jsem nalezl stále netuším, zda je to vhodné následně řešit nějakou softwarovou úpravou (a deaktivovat tuto funkci) aby se předešlo z dlouhodobého hlediska případnému poškození motoru, a nebo je možné s tímto systémem "žít" (najet stovky tisíc kilometrů) a nic zásadního se nejspíše nestane (a karbonizaci lze předejít stylem jízdy a palivem s aditivy). Ve značkovém servise pochopitelně deaktivaci této ekologické vychytávky nedělají a bylo mi řečeno že nic takového ani není možné (což z vláken na tomto fóru vím, že je).

Mým cílem je vyvarovat se chyb při koupi z neznalosti (přece jen, ovlivnit dokážu zatím hlavně nákup samotný a nemám zatím stále potřebné znalosti o voze).

Děkuji velmi za váš názor - bude mi pak sloužit jako vodítko pro finalizování konečného rozhodnutí.
 
Back
Top