Tohle by byla bomba! Pokud chce nějaká automobilka nadále prodávat své modely i na starém kontinentu, nevyhne se bohužel nějaké formě elektrifikace. Toho si je vědoma i Mazda, a proto zamýšlí, jak vyzrát nad budoucností v automotive oblasti. A to by nebyla Mazda, aby nepřišla opět s něčím speciálním…
Jak už je známo, Mazda se snaží snižovat či udržovat váhu svých vozidel, jak to jen jde – důkazem je například model MX-5. Je všeobecně známo, že hybridní či elektrický model disponuje vyšší váhou než ten s konvenčním motorem a tomuto se chce japonská automobilka vyvarovat nebo alespoň se pokusit být o krok dále než konkurence. Mazda si tak hraje s myšlenkou, že by vyvinula karbonový podvozek.
Před pár dny byl totiž zveřejněn patent včetně přiložených ilustrací, které bohužel nezobrazují nic konkrétního. Vyobrazená silueta vozu záhy ukončuje i naděje, že by šlo o nějaký připravovaný sportovní model, poněvadž na přiložených obrázcích je pětidveřové provedení současné Mazdy 3. Ale je tu také možnost, že s karbonovým podvozkem může dorazit sériová podoba konceptu Iconic SP.
Japonská automobilka se chce zaměřit především na to, jak pracuje laminát z uhlíkových vláken v různých směrech a zároveň na to, aby vytvořila tzv. kvaziizotropní materiál. Jinými slovy, materiál, který je silný napříč všemi směry, a to i pod určitým zatížením. V návrzích na patentovém úřadě jsou i rozdílné profily, které by byly použity na různých částech vozu.
Zajímavá je také patentová dokumentace k obrázkům, která tvrdí, že se nebude Mazda sama podílet na vývoji karbonového podvozku. U patentu je uvedena nejen Mazda, ale také výrobce Nippon Steel Chemical & Material Co., Ltd., který má zkušenosti s vývojem struktur z uhlíkových vláken.
Vůbec není jasné, zda se tato technologie dostane do sériové výroby, protože jde o drahou záležitost a je tu také otázka ohledně případné opravy. Zatím můžeme jen čekat, zda Mazda přijede s nějakým elektrickým modelem na karbonovém podvozku, který bude lehčí oproti konkurenčním modelům, anebo jestli jde pouze o nějaké technologické cvičení a zůstane to pouze u patentové dokumentace.
Zdroj: motor1.com
Pokračujte ve čtení...
Jak už je známo, Mazda se snaží snižovat či udržovat váhu svých vozidel, jak to jen jde – důkazem je například model MX-5. Je všeobecně známo, že hybridní či elektrický model disponuje vyšší váhou než ten s konvenčním motorem a tomuto se chce japonská automobilka vyvarovat nebo alespoň se pokusit být o krok dále než konkurence. Mazda si tak hraje s myšlenkou, že by vyvinula karbonový podvozek.
Před pár dny byl totiž zveřejněn patent včetně přiložených ilustrací, které bohužel nezobrazují nic konkrétního. Vyobrazená silueta vozu záhy ukončuje i naděje, že by šlo o nějaký připravovaný sportovní model, poněvadž na přiložených obrázcích je pětidveřové provedení současné Mazdy 3. Ale je tu také možnost, že s karbonovým podvozkem může dorazit sériová podoba konceptu Iconic SP.
Japonská automobilka se chce zaměřit především na to, jak pracuje laminát z uhlíkových vláken v různých směrech a zároveň na to, aby vytvořila tzv. kvaziizotropní materiál. Jinými slovy, materiál, který je silný napříč všemi směry, a to i pod určitým zatížením. V návrzích na patentovém úřadě jsou i rozdílné profily, které by byly použity na různých částech vozu.
Zajímavá je také patentová dokumentace k obrázkům, která tvrdí, že se nebude Mazda sama podílet na vývoji karbonového podvozku. U patentu je uvedena nejen Mazda, ale také výrobce Nippon Steel Chemical & Material Co., Ltd., který má zkušenosti s vývojem struktur z uhlíkových vláken.
Vůbec není jasné, zda se tato technologie dostane do sériové výroby, protože jde o drahou záležitost a je tu také otázka ohledně případné opravy. Zatím můžeme jen čekat, zda Mazda přijede s nějakým elektrickým modelem na karbonovém podvozku, který bude lehčí oproti konkurenčním modelům, anebo jestli jde pouze o nějaké technologické cvičení a zůstane to pouze u patentové dokumentace.
Zdroj: motor1.com
Pokračujte ve čtení...