Zní to neuvěřitelně, ale v příštím týdnu to bude už osm let od premiéry druhé generace Mazdy CX-5, která se uskutečnila na autosalonu v Los Angeles. Navíc po těch letech se CX-5 těší velké oblibě a patří stále mezi nejprodávanější modely nejen v USA (např. v roce 2023 byla celosvětově nejprodávanějším modelem Mazdy). Možná se mohlo zdát, že model CX-50 je jejím nástupcem, ale není tomu tak a Mazda poodhalila pár informací k nové, čili třetí, generaci SUV.
Nová CX-5 bude hlavním tahounem budoucích plánů Mazdy spadající pod tzv. Fázi 2, v jejímž rámci přejde automobilka na elektrifikaci, a sice v letech 2025 až 2027. Navíc nová Mazda CX-5 se stane úplně prvním modelem značky, který dorazí s novým hybridním pohonem vyvinutý Mazdou, takže nedostane hybrid od Toyoty jako to má právě prodávaná CX-50 Hybrid v USA. V budoucnu se nový hybrid dostane i do rodiny prémiových SUV, čili CX-60, CX-70, CX-80 a CX-90. Dle německých prodejců bude mít nová CX-5 o 110 mm delší karoserii, čímž se stane jedním z největších SUV střední velikosti.
Třetí generace Mazdy CX-5 má být také o 60% méně složitá na výrobu než současný model. Jinými slovy, aby toho vedení Mazdy dosáhlo, musí zefektivnit dodavatelské řetězce, specifikace a výbavy. Jde o úsporu nákladů a lepší výběr, protože v současné době se nabízí v USA např. osm výbav u CX-5. I na českém trhu je možnost výběru z pěti či šesti výbav a tohle chce právě Mazda změnit a udělat to jednodušší. Nová Mazda CX-5 se odhalí nejspíše v roce 2025 s novým hybridem a ještě s motory Skyactiv-G a celosvětové prodeje odstartují do konce příštího roku.
V roce 2027 se ukáže nový elektromobil, který bude postaven na speciální platformě. Krom toho Mazda chce využít nějakým způsobem zmíněnou platformu i na plug-in hybridní verze. Pokud by se to povedlo, snížili by se pak náklady na jejich vývoj. Mazda chce také dále spolupracovat s čínským Changan Mazda a to tak, že představí druhý společný model. Protentokrát by mělo jít o elektrický crossover vycházející z konceptu Arata, který se ukázal na letošním pekingském autosalonu společně s modelem EZ-6.
I když se zástupci Mazdy na tiskové konferenci věnovali převážně elektrifikaci, udělali radost i příznivcům konvenčních motorů. Automobilka totiž potvrdila vývoj nových spalovacích motorů Skyactiv-Z, které mají nahradit dosluhující motory Skyactiv-G a Skyactiv-X a poprvé se objeví možná právě v nové CX-5.
Plánované nové čtyřválce Skyactiv-Z, které se představí v roce 2027, mají disponovat vyšší tepelnou účinností díky spalování chudší směsi. Motory Skyactiv-Z mají totiž využívat spalování lambda one (tzn. veškeré palivo je spáleno bez přebytku vzduchu pro optimální účinnost). Zároveň s tím lze očekávat nárůst výkonu i točivého momentu od nízkých až po vysoké otáčky.
Danou technologii chce Mazda časem uplatnit také u řadových šestiválců, díky čemuž by mohly splnit také přísné emisní normy – jako třeba Euro 7. Bohužel více informací již automobilka neposkytla, ale určitě se máme nač těšit, neboť Mazdě vychází cesta proti proudu.
Samozřejmě v plánech se vyskytuje i tzv. Fáze 3, která se má uskutečnit v letech 2028 až 2030. K tomuto programu nejsou téměř žádné podrobnosti. Jediné, co zástupci značky prozradili, že půjde o jakési spuštění elektromobilů v plném rozsahu.
Zdroj: carscoops.com
Pokračujte ve čtení...
Nová CX-5 bude hlavním tahounem budoucích plánů Mazdy spadající pod tzv. Fázi 2, v jejímž rámci přejde automobilka na elektrifikaci, a sice v letech 2025 až 2027. Navíc nová Mazda CX-5 se stane úplně prvním modelem značky, který dorazí s novým hybridním pohonem vyvinutý Mazdou, takže nedostane hybrid od Toyoty jako to má právě prodávaná CX-50 Hybrid v USA. V budoucnu se nový hybrid dostane i do rodiny prémiových SUV, čili CX-60, CX-70, CX-80 a CX-90. Dle německých prodejců bude mít nová CX-5 o 110 mm delší karoserii, čímž se stane jedním z největších SUV střední velikosti.
Třetí generace Mazdy CX-5 má být také o 60% méně složitá na výrobu než současný model. Jinými slovy, aby toho vedení Mazdy dosáhlo, musí zefektivnit dodavatelské řetězce, specifikace a výbavy. Jde o úsporu nákladů a lepší výběr, protože v současné době se nabízí v USA např. osm výbav u CX-5. I na českém trhu je možnost výběru z pěti či šesti výbav a tohle chce právě Mazda změnit a udělat to jednodušší. Nová Mazda CX-5 se odhalí nejspíše v roce 2025 s novým hybridem a ještě s motory Skyactiv-G a celosvětové prodeje odstartují do konce příštího roku.
V roce 2027 se ukáže nový elektromobil, který bude postaven na speciální platformě. Krom toho Mazda chce využít nějakým způsobem zmíněnou platformu i na plug-in hybridní verze. Pokud by se to povedlo, snížili by se pak náklady na jejich vývoj. Mazda chce také dále spolupracovat s čínským Changan Mazda a to tak, že představí druhý společný model. Protentokrát by mělo jít o elektrický crossover vycházející z konceptu Arata, který se ukázal na letošním pekingském autosalonu společně s modelem EZ-6.
I když se zástupci Mazdy na tiskové konferenci věnovali převážně elektrifikaci, udělali radost i příznivcům konvenčních motorů. Automobilka totiž potvrdila vývoj nových spalovacích motorů Skyactiv-Z, které mají nahradit dosluhující motory Skyactiv-G a Skyactiv-X a poprvé se objeví možná právě v nové CX-5.
Plánované nové čtyřválce Skyactiv-Z, které se představí v roce 2027, mají disponovat vyšší tepelnou účinností díky spalování chudší směsi. Motory Skyactiv-Z mají totiž využívat spalování lambda one (tzn. veškeré palivo je spáleno bez přebytku vzduchu pro optimální účinnost). Zároveň s tím lze očekávat nárůst výkonu i točivého momentu od nízkých až po vysoké otáčky.
Danou technologii chce Mazda časem uplatnit také u řadových šestiválců, díky čemuž by mohly splnit také přísné emisní normy – jako třeba Euro 7. Bohužel více informací již automobilka neposkytla, ale určitě se máme nač těšit, neboť Mazdě vychází cesta proti proudu.
Samozřejmě v plánech se vyskytuje i tzv. Fáze 3, která se má uskutečnit v letech 2028 až 2030. K tomuto programu nejsou téměř žádné podrobnosti. Jediné, co zástupci značky prozradili, že půjde o jakési spuštění elektromobilů v plném rozsahu.
Zdroj: carscoops.com
Pokračujte ve čtení...