• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda představila pětibodový plán, do roku 2025 uvede třináct elektrifikovaných modelů

V minulém týdnu vydala Mazda pětibodový plán, podle kterého se bude řídit při vývoji technologií a vozů do roku 2030. Vydaná tisková zpráva tvrdí například, že v letech 2022 až 2025 bude představeno celkem třináct elektrifikovaných modelů a také určitou úroveň elektrifikace pro všechny modely do roku 2030.

Prohlášení obsahuje následujících pět bodů – akumulace technologických nástrojů pro vyšší efektivitu výroby, povýšení elektrifikovaných produktů, povýšení na lidi orientovaných bezpečnostních technologií k dosažení společnosti bez nehod, vývoj propojených technologií a na lidi orientovaná filozofie v časech definovaných uhlíkovou neutralitou.

První bod se zaměří na nejzákladnější prvky vozidel. To znamená, že Mazda bude pracovat nadále na vývoji spalovacích motorů pro platformu SKYACTIV, jako třeba na ohlášených šestiválcích, ale bude je postupně integrovat do nové modulární platformy SKYACTIV, která usnadní vývojářům plánovanou elektrifikaci do všech modelů (časem), ať už budou mít motory podélně či příčně.

large_gasoline_engine_48v_mild_hev_s-copy-1024x555.jpg
Nová platforma a benzínový motor s 48V mild hybridem

Mazda dokonce zveřejnila první snímky nové platformy s pohonem zadních nebo všech čtyř kol, která se ukáže poprvé s novou generací Mazdy 6 a v budoucnu se s ní počítá ještě minimálně u jednoho SUV (nejspíš nástupce CX-5) s „velkým“ benzínovým i dieselovým motorem v kombinaci s 48V mild hybridem a také plug-in hybridní jednotkou. Do roku 2025 bude údajně připravena platforma SKYACTIV EV pro elektromobily různých velikostí. Díky těmto technologiím bude Mazdě umožněn rychlejší vývoj vozidel v rámci sdílení techniky.

large_diesel_engine_48v_mild_hev_s-copy-1024x554.jpg
Nová platforma a dieselový motor s 48V mild hybridem

Druhý bod souvisí se strategií Zoom-Zoom 2030. Jinými slovy, Mazda uvede na trh pět hybridů, pět plug-in hybridů a tři elektromobily, a to v letech 2022 až 2030. Pochopitelně hybridní technologie poskytne Toyota v rámci uzavřené spolupráce. Tyto elektrifikované modely se budou nabízet zejména v Japonsku, Evropě, Americe, Číně a ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie). Do roku 2030 plánuje Mazda elektrifikovat všechny své modely a elektromobily by měly obsáhnout čtvrtinu jejího portfolia.

large_gasoline_engine_phev_s-copy-1024x554.jpg
Nová platforma a plug-in hybridní soustava s benzínovým motorem

Třetí bod představeného plánu se bude zabývat v podstatě systémem Mazda Co-Pilot Concept, který bude sledovat řidiče a v případě náhlé změny jeho fyzického stavu může automobil přejít na autonomní řízení, které ho bezpečně zastaví. Automobilka má v plánu představit tuto technologii již v příštím roce.

ry_engine_multiple_electrification_technology-copy.jpg
Platforma SKYACTIV EV s rotačním motorem coby prodlužovačem dojezdu

Čtvrtý bod mluví o tom, jak Mazda bude updatovat software svých aut na dálku jako se tím dnes chlubí třeba Volkswagen u modelů ID.3 a ID.4. Proto s dalšími čtyřmi japonskými výrobci (Suzuki, Subaru, Daihatsu a Toyota) má dohodu o standardizaci komunikačních a propojených služeb, tzn. rychlejší propojení mezi autem a přenosným zařízením. To všechno dá dohromady novou elektrickou/elektronickou architekturu pro rychlejší zpracování vně i uvnitř vozu.

Udržitelná vize Zoom-Zoom 2030 umisťuje jedince do středu tří oblastí – planeta, společnost a lidstvo. Automobilka tak bude pokračovat ve vývojové filozofii zaměřené na člověka, která oceňuje lidstvo a jeho potenciál, a přicházíme do budoucnosti, kde uhlíková neutralita a CASE (Connected cars, Autonomous driving, Shared/Services and Electrification) definují celý průmysl. Nabídkou vozidel, které podporují lidi uvědomit si svůj plný potenciál, míříme k realizaci udržitelné a solidární společnosti.

Na závěr podotkla Mazda následující: „V souladu s naší firemní vizí si klademe za cíl, aby Mazda se stala značkou, která vytváří speciální vazby se svými zákazníky a obohacuje jejich životy o zážitek z vlastnění takového automobilu, který poskytuje radost z jízdy, čistou podstatu automobilů.“ Zdroj:carscoops.com

Článek Mazda představila pětibodový plán, do roku 2025 uvede třináct elektrifikovaných modelů se nejdříve objevil na Mazda News.

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top