Praha, 2. října 2018. Mazda uvede v roce 2020 na trh první modely s elektrickým pohonem. Jedná se o součást strategie „Zoom-Zoom 2030“, která stanovuje dlouhodobý plán technického rozvoje Mazdy.
Unikátní technické řešení
V prvním kroku uvede Mazda na trh dva vozy s elektrickým pohonem. Jeden bude napájen výlučně baterií, druhý k ní přidá ještě malý, lehký a mimořádně tichý rotační motor. Ten nebude pohánět přímo kola, poslouží k prodloužení dojezdu.
Pomocný motor v případě potřeby dobíjí baterii, která napájí hnací elektromotor. Odpadají tak obavy z nedostatečného dojezdu, který je v očích mnoha zákazníků stále limitujícím faktorem vozů s bateriovým pohonem.
Malé rozměry a vysoký výkon rotačního motoru ho předurčují k nasazení v různých elektrifikačních řešeních. Jeho konstrukce umožňuje i spalování LPG a v případě nouze ho lze využít jako generátor elektrické energie.
Mazda Sustainable Zoom-Zoom 2030
Mazda předpokládá, že ještě v roce 2030 bude 95 procent jejího výrobního programu připadat na vozy poháněné spalovacím motorem doplněným o nějakou formu elektrifikace. Zbylých pět procent budou tvořit elektromobily napájené baterií. Proto se Mazda bude nadále zaměřovat na zvyšování účinnosti spalovacího motoru. Je to vidět i na příkladu zážehového motoru nové generace SKYACTIV-X, který využívá kompresní princip.
Mazda se zavázala snížit průměrné emise CO2 „Well-to-Wheel“ oproti stavu z roku 2010 o 50 procent do roku 2030 a o 90 procent do roku 2050. Zároveň se však bude držet principu nabízet správné řešení ve správný čas a – protože dostupnost různých zdrojů energie se v jednotlivých částech světa významně liší – na správném místě.
Právě způsob výroby elektrické energie v daném regionu totiž rozhoduje o tom, v jaké míře může elektrický pohon přispět ke snížení celkových emisí CO2 v perspektivě „Well-to-Wheel“. A celosvětově stále převládá výroba elektřiny v tepelných elektrárnách, které jsou významným zdrojem emisí CO2. Jednou z cest ke snížení emisí tohoto skleníkového plynu v nejbližší budoucnosti je i širší nabídka pohonných hmot.
Vedle alternativních paliv typu stlačeného zemního plynu (CNG), zkapalněného ropného plynu (LPG) a dokonce i vodíku proto automobilový průmysl zkoumá také potenciál recyklovatelných kapalných pohonných hmot, jako jsou biopaliva vyráběná s využitím mořských řas.
Pokračujte ve čtení...
- Unikátní rotační motor bude vyrábět energii pro vozy s elektrickým pohonem
- Kompaktní zástavbové rozměry předurčují rotační motor k nasazení v různých elektrifikačních řešeních
Unikátní technické řešení
V prvním kroku uvede Mazda na trh dva vozy s elektrickým pohonem. Jeden bude napájen výlučně baterií, druhý k ní přidá ještě malý, lehký a mimořádně tichý rotační motor. Ten nebude pohánět přímo kola, poslouží k prodloužení dojezdu.
Pomocný motor v případě potřeby dobíjí baterii, která napájí hnací elektromotor. Odpadají tak obavy z nedostatečného dojezdu, který je v očích mnoha zákazníků stále limitujícím faktorem vozů s bateriovým pohonem.
Malé rozměry a vysoký výkon rotačního motoru ho předurčují k nasazení v různých elektrifikačních řešeních. Jeho konstrukce umožňuje i spalování LPG a v případě nouze ho lze využít jako generátor elektrické energie.
Mazda Sustainable Zoom-Zoom 2030
Mazda předpokládá, že ještě v roce 2030 bude 95 procent jejího výrobního programu připadat na vozy poháněné spalovacím motorem doplněným o nějakou formu elektrifikace. Zbylých pět procent budou tvořit elektromobily napájené baterií. Proto se Mazda bude nadále zaměřovat na zvyšování účinnosti spalovacího motoru. Je to vidět i na příkladu zážehového motoru nové generace SKYACTIV-X, který využívá kompresní princip.
Mazda se zavázala snížit průměrné emise CO2 „Well-to-Wheel“ oproti stavu z roku 2010 o 50 procent do roku 2030 a o 90 procent do roku 2050. Zároveň se však bude držet principu nabízet správné řešení ve správný čas a – protože dostupnost různých zdrojů energie se v jednotlivých částech světa významně liší – na správném místě.
Právě způsob výroby elektrické energie v daném regionu totiž rozhoduje o tom, v jaké míře může elektrický pohon přispět ke snížení celkových emisí CO2 v perspektivě „Well-to-Wheel“. A celosvětově stále převládá výroba elektřiny v tepelných elektrárnách, které jsou významným zdrojem emisí CO2. Jednou z cest ke snížení emisí tohoto skleníkového plynu v nejbližší budoucnosti je i širší nabídka pohonných hmot.
Vedle alternativních paliv typu stlačeného zemního plynu (CNG), zkapalněného ropného plynu (LPG) a dokonce i vodíku proto automobilový průmysl zkoumá také potenciál recyklovatelných kapalných pohonných hmot, jako jsou biopaliva vyráběná s využitím mořských řas.
Pokračujte ve čtení...