• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda vstoupí do závodní série TCR, její zbraní bude vkusně upravená Mazda 3

Nedávno byl zahájen v Česku prodej Mazdy 3 Sedan, ale také se začal nabízet revoluční motor Skyactiv-X. Teď se však automobilka zaměřila s Mazdou 3 na motorsport.

c1e9fa2a-mazda3-tcr-6.jpg

Mazda je nejnovějším členem závodní série TCR (Touring Car Racing). Kdo nezná danou divizi motorsportu, jedná se o závodní automobily, které vychází ze sériových modelů. A do této série nasadí značka pochopitelně dříve představenou Mazdu 3.

Speciálně upravená Mazda 3 TCR se poprvé představí 26. ledna 2020 na Rolex 24 v rámci 2020 IMSA Michelin Pilot Challenge. Závodní speciál si zachoval design sériového vozu, který je však doplněn o aerodynamické prvky, konkrétně o agresivní přední splitter, nepřehlédnutelné boční nástavce prahů a v neposlední řadě o velké zadní křídlo.


Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu zhruba 350 koní, což je jedna z podmínek série TCR, a je spjat se šestistupňovou převodovkou v kombinaci s pádly pod volantem. Mazda pracovala na autě společně s Long Road Racing, který už dříve se angažoval při vývoji MX-5 Cup. Mazda 3 TCR je homologována tak, aby mohla soutěžit na 36 podnicích po celém světě.

3754d392-mazda3-tcr-5.jpg

Předseda a generální ředitel Mazda North America Operations, Masahiro Moro, prohlásil: „TCR představuje pro nás skvělou příležitost, jak představit nový model Mazda 3 a poskytnout našim klientům další cestu k závodům ve spojitosti s Mazdou. Například za nejdůležitější úspěchy v sérii IMSA a SRO TC Americas vděčíme našim odhodlaným zákazníkům, kteří se rozhodli závodit s Mazdou. Doufáme tak, že další generace závodníků uvidí stejný potenciál v Mazdě 3 TCR.“

fc9a65b1-mazda3-tcr-8.jpg

V sérii TCR bude Mazda 3 soupeřit například s Renaultem Megane RS, Seatem Leon, Subaru WRX STI, Volkswagenem Golf GTI, Hyundai Veloster N nebo s Hondou Civic Type R. Představená Mazda 3 TCR bude nabídnuta soukromým osobám se startovací cenovkou 175 000 dolarů (cca 4,13 milionů korun).

Zdroj: carscoops.com


411d7910-mazda3-tcr-4.jpg

f48d2eb5-mazda3-tcr-2.jpg

65b575e7-mazda3-tcr-12.jpg

07c39c19-mazda3-tcr-3.jpg

a5c47eaa-mazda3-tcr-10.jpg

b3e119fc-mazda3-tcr-7.jpg


Pokračujte ve čtení...
 
Tvrdší skelet nové M3 v základu se bude pro sportovní využití hodit, přidané aerodynamické prvky chápu. Ale vyměnit lineární atmosférický motor, který neustále marketinguju, za brutální turbo s dvojnásobným výkonem, který nehodlám nabízet - je faul. I obyčejný Huyndai Veloster si opravdu můžete koupit založený na stejném principu, jako ostřejší sportovní verze, Renault RS taky. Podle mě si Mazda hraje na "něco" a nepotěšilo mě to, protože největší výtka v Evropě zní: chybí aspoň 1(!) dynamičtější motor pro motorsportpříznivce. Určitě by se jich neprodalo tolik, aby se moc pokazili celkové emise automobilky.
 
Tvrdší skelet nové M3 v základu se bude pro sportovní využití hodit, přidané aerodynamické prvky chápu. Ale vyměnit lineární atmosférický motor, který neustále marketinguju, za brutální turbo s dvojnásobným výkonem, který nehodlám nabízet - je faul. I obyčejný Huyndai Veloster si opravdu můžete koupit založený na stejném principu, jako ostřejší sportovní verze, Renault RS taky. Podle mě si Mazda hraje na "něco" a nepotěšilo mě to, protože největší výtka v Evropě zní: chybí aspoň 1(!) dynamičtější motor pro motorsportpříznivce. Určitě by se jich neprodalo tolik, aby se moc pokazili celkové emise automobilky.
IMSA je USA série. On je zavádějící ten nadpis, je to označení auta "Mazda 3 TCR", které se bude účastnit těch závodů tam, ale je to projekt Američanů.
 
Pokud vím Mazda nabízí silnější motory do trojky. Jen ne v EU za což si lidi mohou sami - tím co si zvolili za koko....
 
Mazdar, škoda že to mazda nepustila do závodu. Možná by bylo dobré i nějaký ten merch na propagaci. Mazda by vůbec mohla udělat nějaký sport verze, škoda zániku mps a škoda oturbene verze, ktera opravdu jede ?
 
Back
Top