• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Měření tlaku v pneumatikách - nový systém - BDEL-37-140

ffmuff

nový člen
14
Setkal se už někdo s problémem totálního kolapsu systému TPMS (měření tlaku přes ventilky) s neoriginálními disky? Právě jsem absolvoval druhou záruční "opravu", po které došlo k vymazání chyb a nepříjemnému zjištění, že "s jinými než originálními disky" systém po cca 1000 km kolabuje. To je i můj případ, protože jsem se nespokojil s firemními 16" disky na zimu a koupil jiné, doporučené vzhledávačem Best Drivu od fy Dezent.
 
Setkal se už někdo s problémem totálního kolapsu systému TPMS (měření tlaku přes ventilky) s neoriginálními disky? Právě jsem absolvoval druhou záruční "opravu", po které došlo k vymazání chyb a nepříjemnému zjištění, že "s jinými než originálními disky" systém po cca 1000 km kolabuje. To je i můj případ, protože jsem se nespokojil s firemními 16" disky na zimu a koupil jiné, doporučené vzhledávačem Best Drivu od fy Dezent.
Co si máme představit pod pojmem "kolabuje" ? Přestane ukazovat jedno z čidel ? Přestanou ukazovat všechny čidla ? Vůbec nejde connectu najet na zobrazení tlaku pneu ?
Jaký byly ty chyby (ideálně kódy) ?
BP je sice novější povoz,ale styl měření je podoný jako dřív a tam neorigo disky nevadily.
 
Promiňte, bylo to dost jako beletrie. Objeví se hláška, že došlo k poruše systému TPMS a mám dát vozidlo zkontrolovat v servisu, svítí kontrolka podhuštění (tlak je OK), nejde měření na listu "Stav vozidla". Chybu jednou nějak odmazali v servisu, během 1000 km byla zpátky. Po druhé návštěvě se zjistil výše uvedený problém s neoriginálními disky. Kódy nevím, ale můžu se přeptat. Je mi divné, že by všichni ostatní jezdili na origo discích a nebo to dali na zimu na špalky?
 
Je mi divné, že by všichni ostatní jezdili na origo discích a nebo to dali na zimu na špalky?
No a TPMS ventilky na těch Dezent kolech máš originál, nebo nějaký aftermarket?
 
Ventilky jsou originál koupené i montované v tom servisu. Já si jen přivezl disky a gumy z Best Drivu s tím, že dám pak vydělat servisu. Oni jsou z toho ale formálně venku, protože mají v manuálu kouzelnou větu:
Pamatujte prosím, že technické úpravy původního stavu Vašeho vozu Mazda mohou značně ovlivnit jeho bezpečnost. Takovými technickými úpravami není míněno pouze použití nevhodných náhradních dílů, ale také příslušenství, způsob instalace a upevnění, včetně disků kol a pneumatik.
Originální náhradní díly a příslušenství Mazda byly navrženy speciálně pro vozy značky Mazda. Ostatní náhradní díly a příslušenství,
vyjma těch výše zmíněných, nebyly společností Mazda testovány ani schváleny, není-li tak společností Mazda jednoznačně prohlášeno.
Nemůžeme zaručit vhodnost takových výrobků. Společnost Mazda nenese žádnou zodpovědnost za jakákoliv poškození vzniklá v důsledku použití těchto výrobků.
Jenže vhodnost člověk posuzuje podle konfigurátoru u prodejce kol. Tohle je celkem jasný monopol na kola, jen opravdu nevěřím, že jsem na planetě jediný, kdo na to dojel.
 
Poslední úprava moderátorem:
Přijde mi to jako blbost. V principu se mohou vyskytnout chyby buď během komunikace(jednotka "nerozumí" jednotlivé zprávě snímače), nebo nefunguje komunikace jako taková(kompletní rušení komunikace, výpadek komunikace vlivem vybití, případně nekompatibilita ventilků a jednotky). Další možností by snad už mohla jen být chyba vlastní jednotky. Že by samotný disk (bez ohledu na použitou pneumatiku) zabránil komunikaci čidla s jednotkou mi přijde dost absurdní.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Ventilky jsou originál koupené i montované v tom servisu. Já si jen přivezl disky a gumy z Best Drivu s tím, že dám pak vydělat servisu. Oni jsou z toho ale formálně venku, protože mají v manuálu kouzelnou větu:
Pamatujte prosím, že technické úpravy původního stavu Vašeho vozu Mazda mohou značně ovlivnit jeho bezpečnost. Takovými technickými úpravami není míněno pouze použití nevhodných náhradních dílů, ale také příslušenství, způsob instalace a upevnění, včetně
disků kol a pneumatik.
Originální náhradní díly a příslušenství Mazda byly navrženy speciálně pro vozy značky Mazda. Ostatní náhradní díly a příslušenství,
vyjma těch výše zmíněných, nebyly společností Mazda testovány ani schváleny, není-li tak společností Mazda jednoznačně prohlášeno.
Nemůžeme zaručit vhodnost takových výrobků. Společnost Mazda nenese žádnou zodpovědnost za jakákoliv poškození vzniklá v důsledku použití těchto výrobků.
Jenže vhodnost člověk posuzuje podle konfigurátoru u prodejce kol. Tohle je celkem jasný monopol na kola, jen opravdu nevěřím, že jsem na planetě jediný, kdo na to dojel.
Určitě nejsi sám co by měnil kola,protože i u nás po městě jezdí BP s neorigo kolama a měření tlaku musí ze zákona taky mít.
 
...Že by samotný disk zabránil komunikaci čidla s jednotkou mi přijde dost absurdní

Teoreticky by to asi mozne bylo. Kdyby slitina ovlivnovala signal z ventilku. Ale to by se projevilo hned a ne az po 1000 km. Spis bych videl problem ve ventilcich nebo TPMS prijimaci a protoze si s tim servis nevi rady, svede to na neorigo disky.
 
Já mám taky problém z ventilkami.po švestek kilometrech mi vyjede chyba snímačů.dnes jsem byl v servisu,myslím že nic nezjistili,vymazali chybu a řekli jestli se to ještě stane tak budou muset vyměnit jednotku ale neví kterou, protože jsou tam tři a všechny ukazují že jsou v pořádku.tak jsem zvědav jak dopadnou.
 
Pokud nejsou použity orig. disky Mazda, tak snímače budou vždy po ujetí 1 000 km hlásit chybu.
 
@Maarty mohu pozadat o zdroj takove informace?

V prirucce k vozu se nic takoveho nepise. Je tam jen "Nepouzivejte neoriginalni kola. Pokud byste pouzili neoriginalni kola, nemuselo by byt mozne na ne nainstalovat snimace tlaku v pneumatikach".

Vzhledem k tomu, ze nainstalovat jdou, tak je to ok.

A jak auto pozna neoriginalni kola? Nerikej mi, ze tam je nejaky RFID cip a podobne. Tomu neverim.
 
A nebo namontovali blbé senzory (na KF/GL BB01-37-140), a ne ty nové Conti BDEL-37-140 (BP/DM) ... :D
 
Pánové, je to tak, jak jsem napsal. Podruhé vymazána chyba v servisu. Teď jsem auto vyzvedl s doporučením jít reklamovat disky, protože na netu Vám je konfigurátor vybere a schválí a ony na tom autě nefungují. Šance tohoto konání vidím na čistou nulu, protože každý soudný prodejce mi řekne, proč jsem kupoval neorigo disky, když mám v manuálu jasně napsáno (viz pár odkazů je citát). Pak to jde na moje triko se vším všudy.
Technicky vzato by se na slabý odstíněný signál možná dalo sázet, ale to by byl problém třeba s postupně vybíjející se baterkou na origo diskách, to by už bylo odchyceno na jiných autech.
Jestli mají jejich disky čip, tak si skoro nabíhají na nějaký problém s monopolem, ale to já určitě nevyřeším. Teorie o poloze ventilku v disku je out - sklon je +- stejný a taková citlivost na polohu by nešla při propružení resp. zatáčení použít.
Ale po pravdě, místní servis se dotázal v Praze a tuhle hámotinu s neoriginálními disky jim navrkali "na ústředí". Když z té hlášky oškrábu lak politické korektnosti, tak mi tam zbude něco jako - nevíme co s tím, řešit to nemáme jak ani čas, máme kouzelnou větu v manuálu, takže good bye.
Takže hloubám nad nákupem origo disků (nelíbí se mi, ale co dělat) a pak buď Bůh milostiv pražskému expertovi, jestli to nepoběží.

A nebo namontovali blbé senzory (na KF/GL BB01-37-140), a ne ty nové Conti BDEL-37-140 (BP/DM) ... :D
Tvrdí, že tam dali sadu BB0237140 což by měly být ventilky BDEL-37-140 jako jsou v letních 18" kolech jen balené po čtyřech. Docela fór je v tom, že tyhle ventilky jsou v certifikátu TUV na moje disky schválené pro CX-30, pro čistou 3 tam nejsou žádné :-(. Ale to jsem zjistil až dnes.

Pokud nejsou použity orig. disky Mazda, tak snímače budou vždy po ujetí 1 000 km hlásit chybu.
Z čeho čerpáš tuhle informaci? V servisu se odvolávají na pražského experta, ale bez technického vysvětlené příčiny. Na fóru v USA jsem nic nenašel. Je to vůbec legální, takhle si to ohradit? Dost mne technická otázka brzdí v nákupu origo kol. Nemám na to finance ani čas, experimentovat na poli disků a když nebudou makat (viz úvaha o jednotce nebo možná jen plném registru chyb v ní), tak mám o Vánoce postaráno.

Já mám taky problém z ventilkami.po švestek kilometrech mi vyjede chyba snímačů.dnes jsem byl v servisu,myslím že nic nezjistili,vymazali chybu a řekli jestli se to ještě stane tak budou muset vyměnit jednotku ale neví kterou, protože jsou tam tři a všechny ukazují že jsou v pořádku.tak jsem zvědav jak dopadnou.
Který servis to byl, smím-li se zeptat? A je to na origo diskách nebo na jiných? Já bojuji v Příbrami a mám jedno kolo náskok.
 
Poslední úprava moderátorem:
V servisu se odvolávají na pražského experta, ale bez technického vysvětlené příčiny. Na fóru v USA jsem nic nenašel. Je to vůbec legální, takhle si to ohradit? Dost mne technická otázka brzdí v nákupu origo kol. Nemám na to finance ani čas, experimentovat na poli disků a když nebudou makat (viz úvaha o jednotce nebo možná jen plném registru chyb v ní), tak mám o Vánoce postaráno.
Němci s tím mají taky problémy https://www.mazda-forum.info/threads/tpms-direkt-stoerung.79041/ asi zase nějaká prima kalibrace nebo detekční logika od inženýrů z Hirošimy. Oni jsou na to programování chabrus, jak jich je tam málo.
 
Tak to vypadá, že nejlevnější bude, to učekat. Hláška je to protivná, velká a trochu se bojím, že až tam přide nějaká smysluplná, tak si jí včas nevšimnu. Jen nevím, kam ten signál ještě jde a jestli nebude mít vlin ne an funkci rostlináře, ale na některé stabilizace a asistenty. Pokud by tam skutečně ten signál šel a najednou dával podivné hodnoty, můžu při nějaké krizovce skončit v lese vinou asistenta, který by sice pracoval, jak nejlépe umí, ale podle špatných vstupů. Má někdo představu, kam až se ten signál "prosákne" nebo jestli je to jen úlitba směrnicím o nesmyslech a je tam jen trpěn, protože být musí?
Nákup origo disků může sice dopadnout úplně stejnou hláškou pokud je chyba v autě (viz kolega, kterému rovnou slíbili výměnu jednotky), ale pak už to bude muset Mazda řešit normálně v termínech na reklamaci a po třetím opakování ... To je při mých nájezdech story tak max na dva měsíce. Ale do války se mi moc nechce.
 
Jako já, bych se klidně pokusil neoriginální disky u Best drivu reklamovat. Pokud byly deklarované, jako vhodné/určené i pro tvé auto a nakonec způsobují technické problémy, tak by na to měli nějak reagovat. Zvlášť pokud bys měl od servisu/importéra nějakpou písemnou informaci, že ventilky nefungují z tohoto důvodu.
Vím, že to možná zní naivně, ale minimálně za vyzkoušení nic nedáš.
 
Jako já, bych se klidně pokusil neoriginální disky u Best drivu reklamovat. Pokud byly deklarované, jako vhodné/určené i pro tvé auto a nakonec způsobují technické problémy, tak by na to měli nějak reagovat. Zvlášť pokud bys měl od servisu/importéra nějakpou písemnou informaci, že ventilky nefungují z tohoto důvodu.
Vím, že to možná zní naivně, ale minimálně za vyzkoušení nic nedáš.
JJ, to mi taky radili na "Ochraně dpotřebitele", ale jak to dopadne je jasné. Budu jim je muset dát a auto půjde na co? Na špalky ne ale na nějaké disky - asi origo. A jsem tam, kde jsem být nechtěl.
BTW - na servisu mi nachali na výdeji vozidel záznam o reklamaci, ale mazaně s popisem závady "chyba senzoru TPMS" a s řešením "není použito originální příslušenství". Ani zamítnuto, nebo jiné info, prostě nic.
Asi tam budu muset dnes znovu to vyjasnit. Ale brání se tomuhle komnkrétnímu prohlášení, jak mohou, protože ví, že je to nesmysl.
 
Který servis to byl, smím-li se zeptat? A je to na origo diskách nebo na jiných? Já bojuji v Příbrami a mám jedno kolo náskok.
Ostrava a mám to na originálních šiškách.
 
Poslední úprava moderátorem:
Ostrava a mám to na originálních šiškách.
Dík za info. To je zpráva v pravou chvíli. Je to tedy mazec, ale potvrzuje to moji teorii, že problém je někde v autě a není systematický (nemají to asi nastavené paušálně). Takhle to vypadá, jako by byl signál někde "na hraně", generoval občas chybu a SW auta měl po nějakých kilometrech plný buffer chyb a složil se. U mne to bylo dvakrát a po každé po cca 1000 km. Bohužel ale, zdejší Mazda razí linii, že pokud jsou tam neoriginální disky, tak to jde s odvoláním na Prahu mimo ně. U Vás jste na tom o krok lépe.
 
Dva týdny jezdím G122. Mám najeto 1.300 km, disky Dezent R16" (vrtáním sedí), ventylky originál Mazda a se signalizací není problém. Uvidím jak dál, ale pochybuji, že bude chyba u disků. To by snad dělalo každému druhému ...
 
Back
Top