• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Mode AWD

Petr68

výkonný člen KLANu
Zprávy
115
Ahoj, donedavna jsem mel model KE AWD s manualni prevodovkou. Auto melo tlacitko TSC pro manualni zasah do elektroniky ridici AWD pohon.
Letos jsem poridil novou KF AWD s automatickou prevodovkou.
Tlacitko TSC tam uz nemam, ale jsou v nabidce tri mody: Normal, Sport, Off-road.
Na letosnim prvnim snehu jsem v horach vyzkousel Off-road mode, ale nevidim moc velky rozdil mezi Normal a Off-road. TSC bohuzel nedokazu rucne deaktivovat.
Nemate nekdo prosim vypis rozdilů, jaky je rozdil v chovani auta pri modu Normal vs. Off-road?
 
V návodu https://www.mazda.cz/majitele/muj-vuz/navody-know-your-mazda/ to nemáš? Patrně to víc přibrzďuje protáčející se kolo, resp. citlivost detekce rozdílu rychlosti otáčení jednotlivých kol je vyšší a příslušně to potom kolo brzdí. Vyplývá to z toho popsaného v návodu:
Nepoužívejte Asistenta trakce v terénu, když vozidlo jede za následujících podmínek. Mohlo by to mít negativní vliv na části hnacího ústrojí a mohlo by i dojít k nehodě:
- Vozidlo jede po zpevněných silnicích.
- Je nasazeno náhradní kolo pro nouzové použití nebo pneumatiky jiné než předepsané velikosti.
- Jsou použity sněhové řetězy.
 
Navod mam, ale ten popis je spis jen informativni.
Tyhle popsane vlastnosti ohledne pribrzdovani prokluzujiciho kola beru jako zakladni funkci u vsech «mestskych" AWD.
Takze co vic minnabidne prave ten mod Off-road?
 
Že to reaguje asi ještě citlivěji, než normálně. Ostatně nevím co jiného, samosvor nebo zámky diferenciálů tomu nenarostou... 😁
 
Back
Top